Lis K Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Larve Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
UllaSpansdahl Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Denne så veldig spesiell ut i den forstand at jeg aldri har sett noe lignende før. Aner ikke hva det kan være. Bildet er flott. Lenke til kommentar
Astrid E. Saltveit Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Flott bilde, veldig spesiell larve. Jeg ble nyskjerrig og måtte bare prøve å finne ut hva dette kunne være - klarte å oppspore et bilde og det skal visstnok være larven til en elle-bladhveps (dansk). På norsk brukes det engelske navnet alder sawfly - direkte oversatt blir det or bladveps, - så hvis dette er riktig burde det vokse oretrær der du har funnet den... Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 En spesiell skapning som er bra framvist her! Usikker på om jeg likte det så godt eller ikke, så en grei 3'er fra meg denne gang! Lenke til kommentar
Lis K Skrevet 5. september 2011 Forfatter Del Skrevet 5. september 2011 Flott bilde, veldig spesiell larve. Jeg ble nyskjerrig og måtte bare prøve å finne ut hva dette kunne være - klarte å oppspore et bilde og det skal visstnok være larven til en elle-bladhveps (dansk). På norsk brukes det engelske navnet alder sawfly - direkte oversatt blir det or bladveps, - så hvis dette er riktig burde det vokse oretrær der du har funnet den... Tusen takk for kommentar! Det stemmer at den er funnet på en or så da er det sikkert en bladvepslarve. Det er mange av dem og de ser ut som fuglebæsj ved første øyekast. Helt kritthvite i farge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg