Puster Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Hei, Vi arrangerer LofotLAN i år, og skal gjøre dette bedre enn alle år før! Jeg har et spm, hvordan kan vi kjøre mw2 servere på en "game-server pc"(Vanlig pc) slik at de som spiller joiner den serveren? Likkens med lol, cs 1.6, css, starcraft 2 osv. Hvilke specs bør pcen ha? Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Ang. alt av steam-servere: www.srcds.com (1.6, cs:s, hldm osv. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 (endret) For CSS og CS1.6 trenger du ikke mye til maskinkraf tnår du bruker dedikerte servere. Hvordan du setter dem opp er avhengig av hvilken plattform serverne skal bruke; Windows eller Linux. For Windows er det langt lettere, men du kan bare han en kjørende server pr.PC. For å unngå problemet på Windows kan du gå for virtuelle PCer (Virtualbox er gratis). Problemet da er selvsagt at maskinen må være kraftigere. Viktig at du lærer deg noen kommandoer når du driver dedikerte servere forresten. LoL og SC2 har så vidt jeg kjenner til ikke noe form for dedikerte serverløsninger. Nå kan jeg bare svare for SC2 her, men å hoste en kamp burde gå fint på en dobbelkjerne PC med et greit skjermkort. Jeg har dessverre for liten erfaring med Call of Duty forresten. Har ikke MW2 en dedikert server også? Igjen vil det da ikke kreve mye. Guider til dette finner du lett på nettet, men det er bare å spørre om det er noe du vil vite. Jeg skal se være med å arrangere et LAN i høstferien her i området. Jobber selv med spilldelen og broadcasting, samt nettsiden. Mye stress, men svært belønnende. Endret 6. september 2011 av TCi Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Det går da fint an å kjøre flere CS-servere samtidig, om man følger guiden jeg linket til. Lenke til kommentar
nolongeravailable Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) -snip- Endret 26. april 2016 av coyote93 Lenke til kommentar
Puster Skrevet 11. september 2011 Forfatter Del Skrevet 11. september 2011 For CSS og CS1.6 trenger du ikke mye til maskinkraf tnår du bruker dedikerte servere. Hvordan du setter dem opp er avhengig av hvilken plattform serverne skal bruke; Windows eller Linux. For Windows er det langt lettere, men du kan bare han en kjørende server pr.PC. For å unngå problemet på Windows kan du gå for virtuelle PCer (Virtualbox er gratis). Problemet da er selvsagt at maskinen må være kraftigere. Viktig at du lærer deg noen kommandoer når du driver dedikerte servere forresten. LoL og SC2 har så vidt jeg kjenner til ikke noe form for dedikerte serverløsninger. Nå kan jeg bare svare for SC2 her, men å hoste en kamp burde gå fint på en dobbelkjerne PC med et greit skjermkort. Jeg har dessverre for liten erfaring med Call of Duty forresten. Har ikke MW2 en dedikert server også? Igjen vil det da ikke kreve mye. Guider til dette finner du lett på nettet, men det er bare å spørre om det er noe du vil vite. Jeg skal se være med å arrangere et LAN i høstferien her i området. Jobber selv med spilldelen og broadcasting, samt nettsiden. Mye stress, men svært belønnende. hehe, ja! Er ganske gøy egentlig men masse stress! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå