Balsature Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Hei! Her er problemet mitt: PC sitter fast i "repair-mode" Sånn ser det ut når jeg skal skru på PC: 1) Jeg skrur på 2) Jeg får to valg; kjør i repair-mode eller i vanlig "mode". Jeg kan ikke velge noe annet enn repair-mode, fordi keyboardet ikke registrerer trykk på piltastene 3) Det kommer en tekst ("Windows is loading files") og en grå loadingbar 4) Det kommer en grønn loadingbar med "Microsoft Corporation" i liten skrift under seg 4) Skjermen blir svart/mørkeblå hvis du har dårlig svartnivå på monitor, men PC fortsetter å "jobbe" Endret 4. september 2011 av margaas Lenke til kommentar
Balsature Skrevet 4. september 2011 Forfatter Del Skrevet 4. september 2011 Bruker Windows 7 Lenke til kommentar
Balsature Skrevet 4. september 2011 Forfatter Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Oppdatering: Nå kom jeg meg inn i "CMOS Setup Utility" ved å trykke på F9 under oppstart. Noen tips til hva jeg skal trykke på videre? Hele skjermen har en asurblå bakgrunn med gul skrift. Skal se om jeg finner et bilde som passer til oppsettet. Fant et bilde: Endret 4. september 2011 av margaas Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Ser ut til at Windowsen din eller discen din kan være skadet på en eller annen måte? Prøv med et annet tastatur og trykk "Start Windows Normally" Lenke til kommentar
Balsature Skrevet 4. september 2011 Forfatter Del Skrevet 4. september 2011 Prøvd med to forskjellige tastatur, men virker som de kobler ut slik at jeg ikke får valgt alternativ nummer 2 "Run normally". Det som er rart er at F9, DEL, PGUp etc.etc funker når Biosskjermen kommer opp de første sekundene etter oppstart. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Har du USB eller PS/2 tastatur? Hvis du har USB, se etter en innstilling i BIOS som heter 'Legacy USB'. Den skal være på. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Høres ut som USB-enheter ikke er aktivert ja. Det finner du i denne CMOS Utility-saken, også kjent som BIOS. Bla deg sidelengs og nedover på alle siden og se hva du finner. Det er egentlig Windows som starter USB-tastaturet, derfor virker det ikke før Windows er lastet inn. Det du så skal velge er "Kjør Windows normalt" Endret 5. september 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå