Gå til innhold

Vannskadet mobil - kjøp nytt batteri?

deejay92

Anbefalte innlegg

Jeg har altså en vannskadet mobil, som jeg har tatt ut alt fra og lagt til tørk i ca to dager nå. Mobilen hadde vært i kontakt med min søkkvåte paraply i veska og har sikkert fått i seg noe vann (selv om den ikke kjentes noe våt ut da jeg tok den ut). Den ville ikke skru seg på - det eneste som skjedde var at den vibrerte og et lite lys på siden kom på (sånn som er vanlig med Sony Ericsson C902, min mobil) men skjermen kom ikke på også bare ble den "død" igjen.

Spørsmålet mitt er om noen tror det vil hjelpe å kjøpe nytt batteri for å erstatte den originale? Eller er vannskaden i selve mobilen? For det var jo på en måte noe som skjedde da jeg skrudde på mobilen, uten at den kom på (om dere skjønner, hehe:) ).

Jeg kan jo alltids la den tørke litt lengre, men vil det hjelpe? Personlig tror ikke jeg det, for å være helt ærlig. Håper virkelig ikke jeg må kjøpe ny mobil, jeg liker denne så godt :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antar at mobilen din trenger en renselseprosess på verksted før det kobles til strøm, noe du allerede har gjort.

Det er rart med elektronikk og vann. Det skal ikke til mye fuktighet på de gale stedene før det kortsluttes.

Har brukt hårføner på den nå - it LIVEES! :D Men takk for svar uans :)

Lenke til kommentar

Du ville med andre ord ikke følde de råd og anbefalinger du fikk i din andre tråd?https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1373064&hl=&fromsearch=1

Hårføner funket jo, så what's the prob? :) Jeg hadde ikke turt å legge batteriet i en OVN liksom :p (Dessuten er det ikke batteriet som det er problem med, men mobilen selv - og den legger jeg ikke i en ovn for å si det sånn ;) )

Men tingen er at jeg må nå bruke hårføner hver bidige gang jeg vil skru den på, og det å aktivere skjermen etter den er blitt svart går syykt treigt. Vil dette bli bedre etterhvert, eller kan det være lurt å tørke den litt mer med hårføner, eller vil den bare være sånn nå?

Lenke til kommentar

Har en vinskadet mobil (LG KU990) som hadde ligget i

en vinpøl hele natt til søndag for et halvt års tid siden.

Kjøpte nytt uorginalt billig batteri, men det orginale begynte

ta seg inn igjen etter en tid.

Alt ble jo rengjort etterpå, men først nå begynner også det orginale

batteriet å svikte. Det billige holder bare ca 10 min før det er tomt.

Men den er jo 4 år gammel nå, så det er kanskje normal fartstid på

en sånn mobil?

Den forrige Siemens mobilen min som er fire år eldre en det igjen, funker forøvrig like godt som når den var ny enda. Har den liggende fast i bilen både vinter og sommer, og batteriet holder i evigheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...