thaldo Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Hei. Denne NAS løsningen har fler erfaringer med. jeg har fler USB disker som jeg ikke bruker. Spørsmålet mitt er kort å godt. Har planlagt å kjøpe 2 TByte interne disker i raid løsning. Men hvis jeg kobler på 2 Tbyte eksterne disker via USB - vil disse bli brukt i Raid løsningen? Hvis så - vil det sinke hele systemet ? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Man bruker ikke USB i raid... Lenke til kommentar
IvyMike Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 På min Synology DS509+ så blir iallefall alle disker som settes i USB eller eSATA om til egne mapper. Altså ikke en del av raidet/volumet som de interne diskene består av, men som mapper som du kan sette rettigheter på, på lik linje med andre mapper i volumet/volumene. Disk jeg setter i eSATA blir by default satt til navnet "satashare" med at alle brukere har lese og skrivetilgang. Disk jeg setter i USB blir "usbshare" med samme rettigheter som eSATA. Lenke til kommentar
IvyMike Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Og selv om du skulle kunne få de inn i raidet, følg rådet til Topguy og ikke gjør det. Selv om det er USB 3.0 disker (din NAS har 2.0) så er det ikke en god ide å ha USB-disker i noen som helst raidløsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå