Njord74 Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Hei. Kjøpte en stasjonær for et par mnd siden og alt er fint. Har 1 TB harddisk og W7 64-bit. Problemet er at under "Flyttbare lagringsmedier" kom det plutselig en "Flyttbar disk (F:)" selv om jeg ikke hadde gjordt noe. Nå,noen dager senere er det 5 av dem helt til Flyttbar disk J.... Har ikke noe kort eller brikker satt inn. Hvordan få fjernet dette? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Du har vel ikke en minnekortleser i maskinen? Lenke til kommentar
Njord74 Skrevet 4. september 2011 Forfatter Del Skrevet 4. september 2011 Du har vel ikke en minnekortleser i maskinen? Jo.Brukte den for lenge siden.Men antallet disker går bare opp selv om jeg ikke bruker den. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Prøv å koble den fra. Lenke til kommentar
satchman Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Hiver meg på denne i håp om at noen har gode tips - har nå 4 removable disks listet opp hos meg selv om ingenting er koblet til. Det har heller ingen effekt å koble dem fra - altså fra windows explorer. Endret 4. september 2011 av satchman Lenke til kommentar
Njord74 Skrevet 4. september 2011 Forfatter Del Skrevet 4. september 2011 Prøv å koble den fra. har prøvd på samtlige å trykke på "løs ut" og da kommer det opp nederst i skjermen "trygt å fjerne maskinvare". Men det er ingenting å fjerne så uansett hva jeg så gjør,forsvinner ikke noen av disse. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Siden det plutselig har dukket opp noen flyttbare disker, kan du jo klikke på dem og se hva som er inne i dem. Se også på hvor mye minnet brikken har, du ser det nederst i vinduet i Windows Explorer. Hvis det er nok minne, kan du skrive ned noen ord og setninger på et ark og deretter skrive dette inn i et dokument som du lagrer i en eller flere av disse flyttbare diskene. Restart maskinen, se om filene ligger der, og i så fall, sjekk om det står det samme som du skrev inn. Søk etter filnavnet, og se om filen finnes flere steder på datamaskinen, og hvis den gjør det, så åpner du filplasseringen (høyreklikk og klikk på "åpne filplassering") og se hvor det er. Gå igjennom mappene som den ligger i, kanskje det er noe der. Det kan også være en feil i datamaskinen eller i Windows, snakk med forhandleren du kjøpte den fra, han vil sikkert videreføre deg til noen du kan få hjelp fra. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Prøv å koble den fra. har prøvd på samtlige å trykke på "løs ut" og da kommer det opp nederst i skjermen "trygt å fjerne maskinvare". Men det er ingenting å fjerne så uansett hva jeg så gjør,forsvinner ikke noen av disse. Har du prøvd å koble den fra da? Du vet som jeg foreslo, koble ut ledningen f.eks. Lenke til kommentar
Njord74 Skrevet 4. september 2011 Forfatter Del Skrevet 4. september 2011 Hos meg står det 0 byte i størrelse og om jeg høyreklikker får jeg ikke mange valg om plassering. Aner ikke hva jeg kan gjøre med dette,men er litt irriterende å ha der. Lenke til kommentar
Njord74 Skrevet 5. september 2011 Forfatter Del Skrevet 5. september 2011 Ja,gjorde det senere på kvelden.Restarta bare og så var alt bra. Aner ikke hvorfor det blir sånn men det er ok nå.Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå