Gå til innhold

Studere reklame - lønn, sikkerhet, studiested m.m.?

Markie_mark

Anbefalte innlegg

Heisann!:)

Føler jeg har lyst til å gjøre noe kreativt innenfor jobb, så derfor tenkte jeg kanskje reklame er tingen. Altså komme med ideer og utvikle reklamer feks.

Jeg lurer på om noen av dere har noe erfaring med jobb/utdanning innen reklame? Hvor det feks ville vært bra å studere, om dere syns studiet er bra, om dere er fornøyde med lønn (til de som jobber med dette/folk som har peiling) og om dette er en "sikker" jobb? Evt andre vesentlige spørsmål som jeg har glemt nå kan dere gjerne svare på også om dere kommer på noen.

Setter stor pris på alle svar jeg måtte få!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei markie2k!

Jeg har selv gått Reklame og merkekommunikasjon på Norges Kreative Fagskole og jeg var så heldig at jeg fikk jobb rett etter endt utdanning.

På Reklame og merkekommunikasjon så jobbet vi mye fra idestadiet til ferdig sluttprodukt. Du lærer rett og slett å utvikle en hel reklamekampanje fra A til Å. Jeg likte spesielt godt at vi jobbet i små team hvor vi ble delt inn i ulike roller. Jeg trivdes godt i rollen som prosjektleder, men jeg prøvde meg også som tekstforfatter, AD og konsulent. Alle på teamet jobbet med å utvikle ideer uavhengig av hvilken rolle man hadde.

Personlig så lærer jeg best da klassene er litt mindre, at det er rom for å diskutere i klassen der alle er involverte og at man kan ha god kontakt med studieleder, og nettopp dette følte jeg som student på Norges Kreative Fagskole, Reklame og merkekommunikasjon. Du kan også lese mer om studiehverdagen på denne bloggsiden: http://blogg.norgeskreativefagskole.no/author/line/

Vennlig hilsen Marit, tidligere reklamestudent og ansatt på studentservice ved NKF Oslo

Endret av Team S
Lenke til kommentar

Hei markie2k!

Jeg har selv gått Reklame og merkekommunikasjon på Norges Kreative Fagskole og jeg var så heldig at jeg fikk jobb rett etter endt utdanning.

På Reklame og merkekommunikasjon så jobbet vi mye fra idestadiet til ferdig sluttprodukt. Du lærer rett og slett å utvikle en hel reklamekampanje fra A til Å. Jeg likte spesielt godt at vi jobbet i små team hvor vi ble delt inn i ulike roller. Jeg trivdes godt i rollen som prosjektleder, men jeg prøvde meg også som tekstforfatter, AD og konsulent. Alle på teamet jobbet med å utvikle ideer uavhengig av hvilken rolle man hadde.

Personlig så lærer jeg best da klassene er litt mindre, at det er rom for å diskutere i klassen der alle er involverte og at man kan ha god kontakt med studieleder, og nettopp dette følte jeg som student på Norges Kreative Fagskole, Reklame og merkekommunikasjon. Du kan også lese mer om studiehverdagen på denne bloggsiden: http://blogg.norgeskreativefagskole.no/author/line/

Vennlig hilsen Marit, tidligere reklamestudent og ansatt på studentservice ved NKF Oslo

Heisann, takk for bra svar:) Etter å ha tatt en titt på Westerdals som en tidligere nevnte her, ble jeg svært interresert i AD. Hvilke oppfatninger fikk du og de rundt deg om det å prøve seg som AD på skolen din? Er læringsområde på dette like bredt som i Westerdals? Og kan man etter endt utdanning på NKF feks utvikle tv konsepter som AD?

quote fra Westerdals sin side om AD

"Etter avsluttet utdanning kan du utvikle konsepter for tv og radio, digital og analog kommunikasjon, skape reklamekampanjer, drive med animasjon, fotografere eller illustrere."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...