Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCn tok kvelden.

Anbefalte innlegg

PCn tok kvelden, kan det være strømforsyninga?

Hei. PCn min tok kvelden for omtrent en uke siden. Det slo meg at støv kunne være problemet, derfor støvtørket PCn både på innsiden og utsiden. Jeg har trossalt sterk allergi mot husstøv, så jeg synes det var på sin plass at ikke PCn min skulle lide mer enn det jeg gjør på daglig basis. Det funket!

Men! Jeg syntes det fortsatt var noe merkelig med PCn, den oppførte ikke seg nøyaktig som den pleier. Jeg formaterte dermed PCn dagen etter og feiret suksessen med å installere de nødvendige driverne.

Dagen derpå. Etter denne "feiringen" tok PCn brått kvelden igjen. Null tegn til liv. Kan det være overdose som er problemet?

Tragisk historie, eller hva?

Nødvendig fakta: Hver gang jeg lar PCn stå uten strømtilførsel en periode, funker den rett etter at jeg kobler til strømmen, men dette gjelder bare for en kort periode. Hvis jeg lar strømkabelen være tilkoblet hele tiden, er det absolutt ingen tegn til reaksjon (selv de små lampene som forteller at strømmen er tilkoblet slår seg av).

Jeg regner altså med at store deler av problemet ligger i strømforsyningen. Noen andre som er overbevist? Hva burde jeg gjøre? Hvis jeg skal bytte ut strømforsyningen, hva slags type er anbefalt, hvor burde jeg kjøpe den og rent praktisk, hvordan bytter man den ut?

På forhånd, takk for hjelpa!

Mvh,

Sindre Øystese!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo starte med å skrive speccs? :)

Sånn ut ifra det du skriver nå, setter jeg nok en knapp på PSU... Hvis det mot formodning ikke skulle være PSU, er nok HK neste sted å lete!

Hvis du skal bytte PSU: Corsair HX eller AX serien!!!! Alt fra 650w og oppover i den serien er så meget!

Hvis du ikke vill bruke så mye som HX/AX serien koster, blir nok neste Chieftec sin nitro-serie. Vill anbefale denne, hvis du ikke går for Corsair... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...