del_diablo Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Å stemme blankt er et hån mot demokratiet, noe våre forfedre har kjempet for, som vi tar for gitt. Stem i så fall på det partiet som er nærmest dine standpunkter. Å stemme på det partiet som er "Nærmest dine synspunkter" vil si at du svikter ditt eget syn. Det er antagelig ikke mange som er enige med ett parti i alle saker. Det er ikke relevant. Vis f.eks ingen partier støtter "en viktig sak", er det da greit å stemme blankt? Vis det er 1 stort parti som støtter "en viktig sak", men det er i mot resten av synet ditt? Hvor går grensen? Å stemme blankt er et hån mot demokratiet, noe våre forfedre har kjempet for, som vi tar for gitt. Stem i så fall på det partiet som er nærmest dine standpunkter. Å stemme på det partiet som er "Nærmest dine synspunkter" vil si at du svikter ditt eget syn. Så det du mener er at det er umulig for alle som støtter AP å være uenig i noen av partiprogrammet deres? Jeg mener at VIS jeg stemmer for at parti siden de støtter den ene saken som er viktig, er det da greit at partiet står for alt faenskap i verden? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Hei, jeg lurer på følgende før valgdagen: Hvilken parti er mest ærlig å gjennomføre det de lover? Finnes det et sted man kan finne erfaringer med personer som skal velges? Tidlige jobber, seristet, etc? Google er jo fint sted, men ikke alt er offentliggjort lett tilgjengelig. Hvilket parti støtter følgene: Høyere krav til innvandere skal få oppholdstilatelse, gi høyere straff til kriminelle innvander som ikke har oppholdstilatelse i norge blir sendt til afrika. Nærmest Demokratene, FRP ønsker å gi høyere straffer generelt og de er for høyere krav Lavere boligpriser i norge i stor by området. FRP, de ønsker å åpne for begbgyggelse i sørkedalen og andre områder Skoler, offentlig tilbyd skal bli bedre. Alle Røyk og tobakkprodukter, alkohol over 10% skal forbys eller redusere med kvotebegensinger ved kjøp i norge. Ingen, nærmest KRF og Rødt Redusert skatte avgifter (Formue skatt, eiendomskatt, renteskatt av oppsparte midler). FRP og Høyre Vurdering av dødstraff for ekstreme mordere/terrorister f.eks Brevik + 5 års forhånds fengsling. FRP Forbedre infrastrukten (NSB + Tbane) ved å gi 50% avslag på pris ved å reise miljøvennlig. Miljøpartiet de Grønne Fiberlinje vil bli standard i alle storbyer og de fleste små byer, samt 4G dekning. Hjelpe de syke og eldre med en gang, også barn som sliter. Alle Pusse opp de fleste byene slik at man slipper å reise til en dårlig byninger, forby bil trafikk i oslo i enkelte perioder. Ved at man minst må ha 4 personer per disel/bensin bil. Alle for oppusning, forby biltraffikk Miljøpartiet de Grønne og Rødt. Ingen avgifter for EL biler eller biler med redusert drivstoff forbruk. Miljøpartiet de Grønne Fellesgjeld i obos leilighet skal koste maks 250 000 kr per person. Ingen, kanskje Rødt Folk over lengere periode som misbruker narkota og i tillegg utfører kriminalitet blir sendt ut av landet til afrika. Og nektet inngang til norge FRP Hva ville dere anbefale her? Ikke glem at dette forumet har mange venstre-medlemmer. Det er en del som alltid anbefaler Venstre uansett. Det er kanske derfor de anbefaler deg å stemme blankt. Du ser ikke ut til å passe inn i et partikategori. Jeg vil markere hvilket parti som er nærmest. Du må se på hvilke saker som er viktig for deg, og dereter se på hvilke partier du er enig i. Lenke til kommentar
Error Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Ville anbefalt deg Høyre eller FRP. Du har en del konservative og liberale synspunkter. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. september 2011 Forfatter Del Skrevet 4. september 2011 (endret) kansje error har rett? Men er disse politikerne å stole på? Endret 4. september 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Men er disse politikerne å stole på? Dessverre nei, lille Norge burde ha vært styrt mer av fagkompetente folk som samtidig kan politikk. Lenke til kommentar
Error Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Politikere og "stole på" går ikke så veldig godt sammen. Tror alle politikerne vi har er like "dårlige" Endret 4. september 2011 av Error Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Ditt parti er NKP i Regjering med KRF. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. september 2011 Forfatter Del Skrevet 7. september 2011 Jeg velger å tro de fleste poltikerne tar pengene i sin egnen lommebok? Hvilket parti er imot å slørse penger på gaver innen for stortinget? Muligens det er det som gjør at økonomien er så dårlig av i landet. Selv om det er mye regn så blir ikke strømprisene lavere en gang. Lenke til kommentar
Mr_skeptisk Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Å stemme blankt er et hån mot demokratiet, noe våre forfedre har kjempet for, som vi tar for gitt. Stem i så fall på det partiet som er nærmest dine standpunkter. Så om jeg mener at politikere generelt sett er mest opptatt av å mæle sin egen kake fremfor fellesskapets, og jeg stemmer på sofapartiet, så er det en hån mot demokratiet? Hvilket demokrati spør jeg? Jeg skulle hatt respekt for de politikere som i hver 6-års periode brukte 2 år til å jobbe og leve som normale borgere i dette landet, f.eks. som enslig to-barns mor på Furuset, single fisker i Nord-Norge og andre vanlige livssituasjoner i dette landet. Da hadde kanskje flere politikere landet på bakken. Yrkespolitikere er en skam for dette landet, og folk som er født med sølvskje i munnen og ikke vet hva det vil si å slite for å klare seg har absolutt ingenting som helst å gjøre i politikken. Det er for mye snakk, og altfor lite handling. Samtidig loves det i øst og i vest før valgkampen, men når det kommer til stykket, så er det som regel tomme løfter. Vi trenger sterke handlekraftige politikere som ikke lar VG og DB styre dagsorden, som faktisk kan få gjennomført ting og gjøre det ordentlig. Politikere som setter fellesskapet fremfor seg selv, og ikke er hovedsaklig motivert av lønn og mulige posisjoner i Sveits eller andre EU-toppjobber i fremtiden. Demokratiet i Norge er en forbannet vits. Jeg stemmer på sofapartiet. Kall meg gjerne historieløs og en sviker, I don't give a shit. 1 Lenke til kommentar
793 Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Å stemme blankt er et hån mot demokratiet, noe våre forfedre har kjempet for, som vi tar for gitt.Å stemme på noen av dagens ledende partier er et hån mot våre forfedre. 2 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Folk over lengere periode som misbruker narkota og i tillegg utfører kriminalitet blir sendt ut av landet til afrika. Og nektet inngang til norge. Prater du om innvandrere her? Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Å stemme blankt er et hån mot demokratiet, noe våre forfedre har kjempet for, som vi tar for gitt. Stem i så fall på det partiet som er nærmest dine standpunkter. Å stemme blankt er greit da det forteller at du er misfornøyd med dagens politikere. Er det noe som er et hån mot demokratiet er det å ikke stemme i det hele tatt. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 * Høyere krav til innvandere skal få oppholdstilatelse, gi høyere straff til kriminelle innvander som ikke har oppholdstilatelse i norge blir sendt til afrika. = Frp * Lavere boligpriser i norge i stor by området. = Ikke noe politikerne direkte kan styre. Høyere rente vil nok presse boligpriser ned, men dette er ikke noe man bare gjør. Mange faktorer spiller inn, og skal ikke blande inn økonomi i dette. Frp's politikk vil mest sannsynlig kreve en høyere rente. * Skoler, offentlig tilbyd skal bli bedre. = Mange som mener dette. Les litt om Ap og Venstre sier. * Røyk og tobakkprodukter, alkohol over 10% skal forbys eller redusere med kvotebegensinger ved kjøp i norge. = Ingen. Ap og Nkp vil være strenge, men ikek så strenge som du nevner. * Redusert skatte avgifter (Formue skatt, eiendomskatt, renteskatt av oppsparte midler). = Høyre og Frp. Mener formueskatten bør reduseres/avskaffes og at eiendomskatten ikke har noe i byer å gjøre, kun små kommuner der det er helt nødvendig. * Vurdering av dødstraff for ekstreme mordere/terrorister f.eks Brevik + 5 års forhånds fengsling. = Ingen partier vil ha det, som jeg vet, kun enkeltpolitikere som har uttalt at de er for. * Forbedre infrastrukten (NSB + Tbane) ved å gi 50% avslag på pris ved å reise miljøvennlig. = Hm. Kanskje SV nærmest? Ønsker bedre jernbane og bryr seg om miljø. Plusser på Miljøpartiet De Grønne og Venstre. * Fiberlinje vil bli standard i alle storbyer og de fleste små byer, samt 4G dekning. = Noe idea. * Hjelpe de syke og eldre med en gang, også barn som sliter. = Noe Ap sier og har sagt, men hvem vet om et faktisk forbedres. * Pusse opp de fleste byene slik at man slipper å reise til en dårlig byninger, forby bil trafikk i oslo i enkelte perioder. Ved at man minst må ha 4 personer per disel/bensin bil. = Sv og Ap ved siste punkt om å stenge av biltrafikk i perioder. * Ingen avgifter for EL biler eller biler med redusert drivstoff forbruk. = Ap, Sv i hvert fall. * Fellesgjeld i obos leilighet skal koste maks 250 000 kr per person. = Ikke noe politikerne har direkte innvirkning på. * Folk over lengere periode som misbruker narkota og i tillegg utfører kriminalitet blir sendt ut av landet til afrika. Og nektet inngang til norge. = Såpass voldomt mener vel ingen det skal være, men Frp nærmest. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 Bør jeg ta kron eller mynt? Eller bør jeg velge ut ifra det jeg som irriterer meg mest? Uansett tror jeg min stemme er null verdt, det er aldri 1 person som skiller mellom 2 partier, så kanskje jeg heller skal la være å stemme. Hvordan er det å opprette sitt egnen parti med kun en kandidat? Er det mulig å bruke fritiden sin på det? Problemet er at da blir det lite valg, som gjør ting enkelt. Enten for eller imot. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Nei, ikke la tilfeldigheter avgjøre hva du stemmer. Stem på partiet som er mest enig med deg. Så vanskelig kan det ikke være. Du har vel noen saker du synes er ekstra viktig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå