Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Battlefield Bad Company 2 BSOD

Anbefalte innlegg

Ok, så problemet er som følger:

Etter 10-15 minutt i BFBC2 så får jeg bluescreen uten noen slags form for forvarsel. Jeg har ikke dette problemet med andre spill som f.eks Shogun 2, CS:S, Bulletstorm og R.U.S.E. Jeg har prøvd utallige drivere (alt ifra catalyst 11.7 til 10.4), tweaka grafikk innstillingene, prøvd å kjøre spillet i windowed-mode og til og med tatt ut et skjermkort for å se om det var crossfire som skapte problemet, alt til ingen nytte. Har også kjørt forskjellige diag. program og ingen feil ble oppdaget. Datamaskinen min er helt ny og specs er som følger på bildene:

2r5vzac.png

xdig68.jpg

Takk på forhånd :)

Endret av HarGal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil sterkt annbefale å begynne med å se på bluescreenene - elelr la noen her på forumet med erfaring se på dem for deg. Hvis ikke blir det bare gjetting...

Så lenge du ikke har slått av at maskinen din skal lagre minimdumps av bluescreen crasher (jeg tror det er på som standard) så skal du finne disse under c:\windows\minidump

Last disse opp på forumet til å begynne med - så vil det forhåpentligvis være mulig å pinpoine hva feilkilden er ihvertfall.

-Stigma

Lenke til kommentar

Eller du kan sette opp ei ekstern maskin med eit webcam stillt in mot skjermen din og konstant tek opp det som skjer det. Når du da får Blue Screen kan du gå sjå gjennom filmen finne ut kva som står det og poste det her.

Vel - det er jo ganske unødvendig komplisert da... om OP vil se STOP-kodene (hvilket er greit å ha) så er det ikke værre enn å slå av valget om at maskinen skal restarte automatisk ved bluescreen. Dette finnes man under my computer properties - advanced system settings - startup and recovery. Når du slår av automatisk restart henger bluescreenen på skjermen til du restarter manuellt.

STOP-kodene kan man også se i minidump filene (naturligvis) samt mye annet nyttig informasjon - så lenge man vet hvordan de skal tolkes (hvilket vel og merke krever litt ekspertise).

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Jeg vil sterkt annbefale å begynne med å se på bluescreenene - elelr la noen her på forumet med erfaring se på dem for deg. Hvis ikke blir det bare gjetting...

Så lenge du ikke har slått av at maskinen din skal lagre minimdumps av bluescreen crasher (jeg tror det er på som standard) så skal du finne disse under c:\windows\minidump

Last disse opp på forumet til å begynne med - så vil det forhåpentligvis være mulig å pinpoine hva feilkilden er ihvertfall.

-Stigma

Fant filene, men hvordan får jeg lastet dem opp her? Er litt n00b på dette området :)

Lenke til kommentar

-Stigma

Fant filene, men hvordan får jeg lastet dem opp her? Er litt n00b på dette området :)

Bare trykk svar og bruk "Legg til vedlegg" funksjonen.

Alternativt kan du legge dem opp gratis her uten registrering:

www.ge.tt

så bare gir du oss linken på forumet etterpå - copy&paste.

-Stigma

Lenke til kommentar

-Stigma

Bare trykk svar og bruk "Legg til vedlegg" funksjonen.

Alternativt kan du legge dem opp gratis her uten registrering:

www.ge.tt

så bare gir du oss linken på forumet etterpå - copy&paste.

-Stigma

Får ikke gjort noe med filene, trenger tydeligvis "administrator tillatelse" av fileieren -.-

Lenke til kommentar

Får ikke gjort noe med filene, trenger tydeligvis "administrator tillatelse" av fileieren -.-

disse filene er beskyttet ja - men om du bare tar en kopi av filene og legger dem på f.eks. skrivebordet før du laster dem opp så skal det gå greit.

Windows vil bare ikke tillate at du lar andre programmer rote med (inkludert å direkte lese) filer som er kategorisert som systemfiler.

Heldigivs er det ikke noen vanskelig fiks ;)

-Stigma

Lenke til kommentar

disse filene er beskyttet ja - men om du bare tar en kopi av filene og legger dem på f.eks. skrivebordet før du laster dem opp så skal det gå greit.

Windows vil bare ikke tillate at du lar andre programmer rote med (inkludert å direkte lese) filer som er kategorisert som systemfiler.

Heldigivs er det ikke noen vanskelig fiks ;)

-Stigma

"Du har ikke tillatelse til å laste opp denne filtypen" ? Får prøve den alternative metoden... :

http://www.ge.tt/8cPEPS7

http://www.ge.tt/8hIwmS7

(Har flere av disse filene, men rekner med det holder med to?)

Endret av HarGal
Lenke til kommentar

Raskt tips:

Om du bare velger alle filene samlet (med shift, eller med musen, akurat som i vanlig filbehandling), så slipper du å lage lenker til hver enete fil (de vil komme frem som en liste med filene under samme lenken). Dermed er det ikke like mye hodepine om du skulle ville dele 20 bilder me noen for eksempel :)

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...