Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Selvbygget PC Har endel problemer

Anbefalte innlegg

Hei. Det klikker snart helt for meg. Jeg byggde min egen PC i sommerferien, rundt slutten av den, og helt siden det har PC'en hatt endel problemer. Det som skjer er blant annet at jeg får MANGE random freezes, bluescreens og diverse andre problemer:

Freezes:

PC'en fryser ofte helt hvor musikken stopper. og alt slutter å svare. Noen ganger vil ikke pilen bevege på seg engang. Noen ganger er det bare individuelle programmer som fryser

Bluescreens:

Får endel bluescreens med Kernel error og koden 7a. blant annet også CRITICAL_OBJECT_TERMINATION. husker ikke alle

Windows:

Prøvd å reinstalere windows èn gang. Har holdt på idag med å prøve å gjøre det igjen. men det som ofte skjer er at installen fryser seg og ikke vil installere. fryser ofte på "Pakker ut windows filer". Windows lot seg installere istad. men ville ikke boote riktig, den startet ikke konfigurerings tingen og fryste. Har nå tatt ut alle RAM chipsene untatt 1 på 4GB og prøver det.

Jeg sjekka HDD'en og den skal være i god form.

En ting jeg burde notere er at jeg først instalerte Motherboardet uten Spacers.. derfor lurer jeg på om ikke Motherboardet har gått til helvete og kortsluttet eller noe lignende. Jeg ser ikke noe tydelig på Motherboardet som kan indikere skade heller.

Hvis noen vet noe jeg kan prøve. Please si ifra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...