Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Har Rootet ja, Men det ble gjort så fort root ble tilgjengelig for Note. Ser ut som det er noen endringer siden den gang så har ikke helt kontroll på hvordan det gjøres nå men det ligger jo video på youtube så burde ikke være så vanskelig Link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1329360 Der inne burde du finne det du trenger. Anbefaler uansett siste ICS Stunner ROM hvis du får rootet. Lenke til kommentar
SubstansPrime Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Hvis noen savner HTC_ime keyboard så er det en over hos XDA som prøver å lage en versjon til "Noten". Her er link til siden: XDA Lenke til kommentar
sebgrev Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Hei! Kjøpte en Galaxy Note i Berlin over disk for et par dager siden, og er mildt sagt stressa.. Telefonen vil ikke oppdage sim-kortet mitt, den oppdager faktisk ikke at det står i sim-kort porten i telefonen i det heletatt. Hadde et mikro-simkort fra en iPhone 4 jeg skulle bruke i den sammen med en adapter, mikro-simkortet klarte å falle ut i det jeg skulle sette adapteren inn i telefonen, og klarte derfor å sette adapteren fast, uten mikro-simkortet i. Etter litt strev klarte jeg å dra adapteren ut, ved å kjøre en papirbit under den, da jeg hadde en mistanke om at den satt fast i en av "pinnene" som skaper kontakt med sim-kortet. Før jeg fikk den ut hadde jeg dratt ganske hardt i den, og jeg har derfor en mistanke om at jeg kanskje har knekt/løsnet/bøyd en av disse "pinnene" i simkort porten, som da gjør at sim-kortet ikke oppdages. Mitt spørsmål er da om det er dette som kan være saken, at noe i simkort-porten er ødelagt, eller om det er noe annet jeg bør gjøre.. Hvis det viser seg at det ikke er simkort-porten, hva kan det så være? Kan det hjelpe å flashe et custom-rom? PS: Har testet med flere sim-kort fra venner, både mikrosim-kort og vanlige simkort.. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Først og fremst skal man ALDRI bruke makt når man behandler følsom elektronikk. Du burde vel ha mulighet å få sett inn i dette simkort hullet på ett eller annet finurlig vis om du kan oppdage noe som ser "uvanlig" ut? Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 (endret) Vil uten tvil tippe at det er simkortporten. Hadde en case for litt siden (jobber med mobilsalg) hvor en fyr hadde opplevd mer eller mindre akkurat det samme (dog med en annen telefon). Microsim-adapteret hans satt fast og han fikk det først løst etter mye prøving og feiling - etter dette registrerte telefonen ingen simkort, og vi prøvde med flere i butikken. Tipper en av følerne som leser av informasjonen i simkortet har fått seg en knekk eller skade. Har hørt mye tvilsomt om microsim-adaptere. Anbefaler egentlig ingen å bruke det med mindre de må. Endte med at vi sendte telefonen hans på reperasjon, forresten. Endret 20. april 2012 av Klatt3n Lenke til kommentar
Smeltelim Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Har også opplevd det samme, da knakk faktisk pinnene i telefonen av. Sendte den inn og fikk heldigvis kreditert den fra samsung. Er blitt veldig skeptisk til mikrosim adapter nå Lenke til kommentar
sebgrev Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Takker for svar fra alle tre! :-) Ser for meg ut som om en av pinnene er ødelagt, sender telefonen avsted på reparasjon asap. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Har kommet over flere Note-eiere som har opplevd det samme med MicroSIM-adaptere. Du vet i allefall hva du ikke skal gjøre neste gang. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 (endret) Går det ikke å bruke internett via WiFi når ICS telefoner står i flymodus? (Samsung SGSII). Forsøkte dette nå etter tips her men får bare "ingen simkort eller dataforbindelse" når vi forsøker å ga inn i Samsung Appstore. Muligens litt OT ift. telefontype men er denne tråden jjeg følger med på ift. android telefoner. Endret 20. april 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Fungerer før ICS i alle fall,bruker min Note med standard rom som er ute nå på Norwegian sitt nett på flyene Lenke til kommentar
Kamikaze1 Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 (endret) Har tenkt å gå til innkjøp av et 64GB SDXC-minnekort, og lurer på hvilken ytelse som er hensiktsmessig å gå for mtp denne telefonen. Ser at prisene varierer fra rundt 700-1500, og ser da at lese-/skrivehastigheten her varierer fra 15MB/s til 90MB/s. Går utifra at telefonen ikke krever så vanvittig mye, men når jeg først skal kjøpe vil jeg gjerne ha noe som fungerer bra. Hvilket kort er det hensiktsmessig å gå for? edit: Ser at jeg tok feil og at det selvfølelig er microSD, men lurer fremdeles på hvilke kort som egner seg best. Endret 20. april 2012 av Kamikaze1 Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 (endret) Jeg bruker et 32 GB Sandisk minnekort (31 dollar ink frakt på ebay). Vurderte 64 GB, men om du ser et par sider tilbake så gikk det vist ikke å ha NTFS filsystem som igjen gør at om du har en fil over 4GB så får du ikke kopiert den over på minnekortet Edit: Skrivefei Endret 20. april 2012 av ananashapå Lenke til kommentar
Kamikaze1 Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 (endret) Jeg bruker et 32 GB Sandisk minnekort (31 dollar ink frakt på ebay). Vurderte 64 GB, men om du ser et par sider tilbake så gikk det vist ikke å ha NTFS filsystem som igjen gør at om du har en fil over 4GB så får du ikke kopiert den over på minnekortet Edit: Skrivefei Takk for svar. Hadde glemt det jeg leste et par sider tilbake, men leste nettopp en tråd på xda som sa at man konverterte til ext3/4 vha telefonen. Ser på wikipedia at ext3 støtter filer opp til 16GB.Så kan man også mounte sdkortet i Windows. Ser ut til at noen har støtt på noen eventuelle problemer med at ikke all lagringsplassen viser, men har lest tidligere at telefonen bruker all plassen selv om den ikke vises. Noen som har forsøkt med 64GB-kort og vet om dette fungerer? Kilder: wikipedia xda-developers tumblr.com Endret 21. april 2012 av Kamikaze1 Lenke til kommentar
SubstansPrime Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Hei, jeg skal overføre noen dvd'er til telefonen. Noen som har tips til programmer som kan gjøre dette på beste måte. Har prøvd; videora converter, men den har ikke mulighet til å stille inn riktig oppløsning. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Hva i all verden. Jeg bruker ctrl+c ctrl+v så spiller filmene fint av. Tror telefonen støttet alle de mest kjente formater Lenke til kommentar
SubstansPrime Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 (endret) Jo, fungerer som bare det hos meg også, men det er ikke alltid at videoen er tilpasset skjermen på telefonen. Er ute etter et program som kan gjøre om dvd'en til 1280*800 fil. Endret 21. april 2012 av SubstansPrime Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Du har jo den knappen som endrer størrelse for deg da. på høyre siden er det vel? Jeg har i alle fall hatt hell med den Lenke til kommentar
SubstansPrime Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Den knappen er til hjelp noen ganger men ikke alltid. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Da kan jeg dessverre ikke si noe mere om saken da jeg ikke vet noe om konverterings program. Google vil ikke hjelpe deg heller? Forøvrig, er ikke vidora kun for å konvertere filer til iphone format? Lenke til kommentar
olavgb Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Handbrake funker da veldig enkelt å greit som konverteringsprogram. Der kan du stille inn akkurat den oppløsningen du vil ha selv mener jeg. Har prøvd programmet før, men ikke for å endre oppløsningen. Ser riktignok at det skal være mulig Mvh Olav B, G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå