Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc

nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har forsøkt lese større pdf filer på Note'n? Det viser seg å være helt håpløst på min. Fungerte fint på min Galaxy Tab 7", men her lukker filen seg stadig. Går kanskje å bla til en ny side, men det lugger veldig og så avsluttes det. Også det å lese bøker (Readers hub/ Kobo) kan tidvis være vanskelig. Får da ofte beskjed om at jeg må tvinge lukking.

Lurer på om dette er et vanlig problem, eller om det bare er min som er vanskelig. Jeg bruker egentlig ikke å lese noe særlig bøker, så er ikke noe problem sånn sett, men dette hadde jo vært kjekt om den fungerte til dette også.

Hva mener du med store filer? Kikker på et 80-siders pdf-dokument med mye grafikk/tegninger. Det går helt fint

Tore

Jeg har mottatt et pdf-dokument på 19,8 MB (en hel liten bok), dette er helt håpløst å bla seg gjennom i. Nå fikk jeg en feilmelding jeg ikke har fått før: "ikke nok minne". Trodde egentlig at dette ikke burde være noe problem på en så kraftig sak som Galaxy Note er, men tydeligvis den gang ei... Forsøkte å restarte telefonen også, men uten hell.

Lenke til kommentar

Har nå brukt Noten som jobbmobil en snau uke og er ganske happy. Imidlertid kan det neppe være gorillaglass på Noten - fikk en to cm dyp skarpe i skjermen da mobilen gled ned fra passasjersetet og havnet mellom sete/håndbrekk. Veldig synlig mot mørk bakgrunn, men betyr ikke all verden hva praktisk bruk angår.

Moralen må være; vær særdelses forsiktig eller bruk beskyttelse..

Hvordan kan du få 2 cm dype kutt når telefonen kun er 1 cm tykk?

Upresis formulering. Skrapen er 2 cm i lengderetning og dessverre, dyp..

Lenke til kommentar

Er det noen andre som har problemer med keming av teksten på Dagbladet? (Keming is too much kerning)

Legger ved et bilde. Kjører innebygget nettleser, har ikke endret noen innstillinger, har ikke dette problemet på noen andre nettsider.

export_07.png

Lenke til kommentar

Vet ikke med Firefox men f.eks. Dolphin HD har muliget for å sette useragent til Desktop, noe som får nettsiden til "å tro" at du sitter på PC og presenterer nettsiden deretter.

Spm: Er det noen som syns at innebygd nettleser lagger ved scrolling? Syns det lagger betydelig mer på Note enn på SII, faktisk i en slik grad at det er irriterende.(ja jeg vet at det er fler pixler å håndtere) Oppleves dette bedre på noen andre nettlesere? Brukte delvis Dolphin HD på SIIen men ble ikke _helt_ venn med den heller. På den telefonen syns jeg faktisk at DHD lagga mer enn innebygd nettleser...

Lenke til kommentar

Spm: Er det noen som syns at innebygd nettleser lagger ved scrolling?

Ja. Etter litt bruk begynner stock browser å lugge. Dette opplever jeg gjerne når man omdirigeres til f.eks en youtube-video, og går tilbake til browser. Dette rettes ved å lukke prosessen i task manager, noe som er litt klønete. Den eneste browser som konsekvent IKKE hakker på denne måten er Opera Mobile Browser, så det er denne jeg bruker.

MEN! Jeg har i 2 dager nå kjørt Ice Cream Sandwich på Note, og for å si det sånn... Absolutt NULL lagging! Dette gjelder samtlige nettsider jeg har prøvd. Faktisk er hele OS'et så mye mer smooth enn gingerbread at Note'n oppleves som en ny telefon. Og dette er en pre-alpha versjon! Kunne ikke vært mer gira :)

Har nå gått tilbake til Android 2.3.6, da den eksperimentelle ICS-ROM'en manglet kamera og hadde en rekke feil, men hadde det utrolig moro med ICS og savner det allerede.

Gleder meg STORT til stabil og/eller offisiell ICS på Galaxy Note..

PS: Dagbladet er helt fucka på ICS også. Masse bindestreker overalt. Så det er nok bare Dagbladet som loker, for feilen gjelder bare deres side såvidt jeg har sett.

Lenke til kommentar

Finnes det en måte man kan på nettleseren til å tro at man er en pc, sånn at man slepper mobil sidene? :hmm: bruker firefox forresten!

Bruker du den innebygde nettlleseren så kan du endre user agent ved å skrive inn about:useragent i søkefeltet og velge "Desktop". Dette tilbakestilles dog til mobil igjen når du lukker nettleseren. Er du på utskikk etter noe mer permanent så har de fleste som Opera, Boat Browser og Firefox(?) dette valget. Dolphin stoler jeg ikke på etter denne blæmmen, og selv om de sier at det nå er "fikset" så har de tapt meg som bruker i all framtid. Kort fortalt så ble en logg med ALLE nettsidene vi var innpå sendt og lagret ukryptert på en server i Kina. Fan-freaking-tastic!

Spm: Er det noen som syns at innebygd nettleser lagger ved scrolling?

Det er blitt "bekreftet" av ulike typer på XDA at grunnen til at den innebygde nettleseren begynner å lagge er pga. hardware akselerasjonen i nettleseren krasjer. Eneste måten å "fikse" dette (bortsett fra en oppdatering) er å avslutte og begynne på nytt. Ellers kan det nevnes at Opera Mobile også har hardware-akselerasjon - som faktisk fungerer.

Lenke til kommentar

Noen her som har utforsket noe av ekstrautstyret som for eksempel den orginale bordladeren?

Jeg har fått noen små riper på bakdekselet og har derfor letet litt etter andre løsninger for beskyttelse annet en tykke cover etc.

Dette har endt med bestilling av aluminiumsdeksler til å ha bak.

Altså en replacement for dt orginale bakdekselet.

Dette blir spennende! bakdeksler i metall!!

bestillte metall og sort metall pluss skjermfilm.

Ferdig levert ca. 150 kroner

post-38742-0-80581700-1325789364_thumb.jpg

post-38742-0-83984300-1325789374_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Blir bare mer å mer imponert over Noten :D

Så vanvittig mye batteri tid enn noe annet av smartmobil jeg har hatt.

Men så skal det å sies at jeg har kjøpt nytt sim-kort ved siden av ny mobil.

Mitt gamle var 9 år gammelt :p

Kun ladet mobilen 2 ganger siden jeg fikk den på tirsdag og jeg har fiklet med den omtrent HELE tiden i våken tilstand.

Da sees det masse videoer på youtube, masse spilling av wordfeud og andre spill, mye facebook surfing, veldi mye sms skriving og en go del ringing.

Og enda så har man over 50% av strømmen når man går til sengs om kvelden.

Noten er ekstremt kjapp, den fungerer smoooth som smør på alle oppgaver og skjermen er bare helt WOW!

Alle som har sett den forelsker seg i mobilen min, så kan ikke si jeg angrer på kjøpet av en Note, kontra nexus :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...