Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc

nor50

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å roote Noten min. Er det noen som har gjort dette her inne? Fulgte dere en spesiell guide? Har aldri rootet før, og vil gjerne ha en enkel oppskrift som fungerer.

Noe spesielt jeg bør være oppmerksom på?

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bestemt meg for å roote Noten min. Er det noen som har gjort dette her inne? Fulgte dere en spesiell guide? Har aldri rootet før, og vil gjerne ha en enkel oppskrift som fungerer.

Noe spesielt jeg bør være oppmerksom på?

Brukte denne guiden: (metode 1)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1329360

Ved bare root ble ingenting slettet på telefonen.

Bare følg guiden. Og på eget ansvar :-)

Endret av Frode2010
Lenke til kommentar

En snill mann som jobber i mobil avdelinga på min lokale elkjøp avdeling kom med en hyggelig beskjed til meg på jobb idag :D

Spurte han når han var innom om det var 7 januar mobilen min kommer :D

Og han svarte at den er ankommet og jeg kan hente den imorgen før jeg begynner på jobb :D :D :D

Oooooooooooh lykke :D :D :D

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg kan få kalenderen min til å slutte å vise bursdagen til folk uten å fjerne facebook fra syncingen ?

Hadde vært greit å få med seg events fra facebook, men ikke det bursdagstullet. Spammer ned kalenderen min,

Lenke til kommentar

Er det et kjent problem med denne at høyttaleren plutselig dør? Så på en youtube-video, og plutselig ble det stille.

Synd å måtte sende den tilbake etter så kort tid, for det har vært et hyggelig bekjentskap så langt.

Jeg har ikke kommet over noen som har hatt dette problemet, så det ser ikke ut til å være et utbredt problem.

Lenke til kommentar

Angående ekko så ser jeg nå at det er mange som opplever det samme, mye på XDA blant annet. En fyr sa det hjalp å få nytt simkort, det høres litt rart ut men er kanskje verdt å prøve. Ellers dreier mye seg om å aktivere/deaktivere noise cancellation som må gjøres for hver samtale :(

Hadde ikke tenkt til å roote denne ennå for å teste andre ROMs så jeg håper Samsung kan slippe en fix.

Litt veldig irriterende, dette, altså, men nå har jeg sittet et par minutter med min fasttelefon på kontoret og testet, og det virker som at det er Noise Cancellation'en som føkker opp, det blir altså ekko med den påslått (jeg tror den er påslått, altså når det ikonet med en taggete strek og en rett strek over vises på samtaleskjermen).

Slår jeg av (kan kun gjøres når man er i en samtale, bruk meny-soft-knappen) så forsvinner ekkoet.

Det virker også på meg som at telefonen husker settingen for Noise Cancellation fra gang til gang.

Men det lukter jo bug lang vei når Noise Cancellation faktisk gjør det håpløst å snakke med meg på telefonen, håper Samsung kan slippe en fiks rimelig kjapt.

Jeg har forøvrig gått nøye over telefonen for å forsikre meg om at det ikke henger igjen noe "transport-tape" som visstnok også kan virke inn dersom noe slikt sitter over en av mikrofonene, f. eks. (tok en uke før jeg så det var tape over kameralinsen bak, forresten...)

Lenke til kommentar

Angående ekko så ser jeg nå at det er mange som opplever det samme, mye på XDA blant annet. En fyr sa det hjalp å få nytt simkort, det høres litt rart ut men er kanskje verdt å prøve. Ellers dreier mye seg om å aktivere/deaktivere noise cancellation som må gjøres for hver samtale :(

Hadde ikke tenkt til å roote denne ennå for å teste andre ROMs så jeg håper Samsung kan slippe en fix.

Litt veldig irriterende, dette, altså, men nå har jeg sittet et par minutter med min fasttelefon på kontoret og testet, og det virker som at det er Noise Cancellation'en som føkker opp, det blir altså ekko med den påslått (jeg tror den er påslått, altså når det ikonet med en taggete strek og en rett strek over vises på samtaleskjermen).

Slår jeg av (kan kun gjøres når man er i en samtale, bruk meny-soft-knappen) så forsvinner ekkoet.

Det virker også på meg som at telefonen husker settingen for Noise Cancellation fra gang til gang.

Men det lukter jo bug lang vei når Noise Cancellation faktisk gjør det håpløst å snakke med meg på telefonen, håper Samsung kan slippe en fiks rimelig kjapt.

Jeg har forøvrig gått nøye over telefonen for å forsikre meg om at det ikke henger igjen noe "transport-tape" som visstnok også kan virke inn dersom noe slikt sitter over en av mikrofonene, f. eks. (tok en uke før jeg så det var tape over kameralinsen bak, forresten...)

Tatt av tapen rundt telefonen?

• Liker 1
Lenke til kommentar

(tok en uke før jeg så det var tape over kameralinsen bak, forresten...)

He he - har du fjernet tapen over Hjem-knappen da? Sikkert mange som ikke ser den... :D

Nei pokker, der var det en siste tapebit, ja. Skal tenke meg litt om før jeg fjerner den, ser jo nestemann sitt innlegg om riper her, men tror kanskje den tape-en går likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...