Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc

nor50

Anbefalte innlegg

Desverre ville ikke Note passet i mage av innelommene på mine treningsjakker osv, samt at jeg er skeptisk til om den tåler godt med svettekondens særlig godt. Min nåværende telefon blir like kondensdekket både i inner og ytterlommer på treningsjakker når jeg er ute og bruker GPS (sportstracker) og musikk.

Noen her som har turt å svette godt med Note som treningspartner ennå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har kjøpt denne vehicle docken og har erfaringer?

http://www.clove.co.uk/samsung-galaxy-note-official-vehicle-dock

Har tilsvarende til SII og den funker meget bra sålangt.

Jeg har den, og den fungerer på akkurat samme måte som den til Galaxy SII.

Nå er det vel stort sett bare et par smarttelefoner på markedet (Galaxy Xcover og Sony Ericsson Xperia Active) som tåler svette og fukt. Andre telefoner kan også tåle det, men det er ikke verdt å teste det ut.

Lenke til kommentar

Ikke Note, men Galaxy SII. Et par ganger i uken henger den på armen min mens jeg trener og den blir veldig fuktig. Såpass at den kjennes våt å holde i. Det er muligens ikke å anbefale, men min telefon har da klart dette fint en tre måneders tid. Jeg har ikke telefoner for at de skal pakkes forsiktig inn i et fløyelstørkle og kun brukes på godværsdager og hittil har jeg ikke hatt noen problemer med fuktskade på de.

Lenke til kommentar

Ville aldri brukt en mobil til 5000 ++ til trenings kompis. Ille nok å betale så mye for en mobil i utgangspunktet.

Den sjansen ville hvertfall ikke jeg tatt :) Men det er da min mening.

Og dessuten finnes det mange andre aldernativer å velge mellom.

Samsung har en hardhaus av en mobil som heter Samsung XCover som tåler vann, støt og hadere bruk.

Ville mye heller sett på den om du har mobilen med deg på tur.

Eller tatt en titt på Motorola Razr :)

Lenke til kommentar

Ville aldri brukt en mobil til 5000 ++ til trenings kompis. Ille nok å betale så mye for en mobil i utgangspunktet.

Den sjansen ville hvertfall ikke jeg tatt :) Men det er da min mening.

Og dessuten finnes det mange andre aldernativer å velge mellom.

Samsung har en hardhaus av en mobil som heter Samsung XCover som tåler vann, støt og hadere bruk.

Ville mye heller sett på den om du har mobilen med deg på tur.

Eller tatt en titt på Motorola Razr :)

Poenget med en telefon som har all denne funksjonaliteten er å slippe å kjøpe andre enheter i hytt og pine. Har hatt min iP4 som kjær trening og turkompis i 1.5 år nå. Returnerte en dyr (2000,-) gps-pulsklokke som ikke ga meg i nærheten av det samme.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som synes den lader fryktelig sakte? Tok nesten tre timer fra 0% til 56%. Er jeg bare godt vant med Sony Ericsson K810i som ble fulladet på 10 minutter?

Lader du den gjennom PCen? Da tar ting mye lengre tid.

Nei, bruker laderen som fulgte med. 90% etter ca. 5 timer nå.

e: bruker dog gjennom en slags skjøteledning som har fire andre uttak i tillegg. Kanskje det har noe å si?

Endret av Jostein K.
Lenke til kommentar

Da har jeg forsøkt å ta den med på fylla, og resultatet er en manglende s-penn. Er det mulig å kjøpe ny separat?

Står så vidt jeg husker i bruksanvisningen at man kan kjøpe ny "hos en autorisert Samsung forhandler" eller noe i den duren. Vet ikke om de har sånt på lager, men. Skal ihvertfall la seg gjøre å få tak i.

Endret av John P.
Lenke til kommentar

e: bruker dog gjennom en slags skjøteledning som har fire andre uttak i tillegg. Kanskje det har noe å si?

Skjøteledning skal ikke ha noen betydning, med mindre du snakker om skjøt og splitt på USB-ledningen da.

Jeg tipper du har skjermen på og at du bruker den aktivt.

Det vil i tilfelle gjøre at den bruker veldig lang tid på å lades opp.

Et tips er å slå den av under lading, det vil gå vesentlig raskere (naturlig nok), alternativt kan du forsøke å ta en reboot for å se om det gjør at den lader raskere.

Lenke til kommentar

Skjøteledning skal ikke ha noen betydning, med mindre du snakker om skjøt og splitt på USB-ledningen da.

Et tips er å slå den av under lading, det vil gå vesentlig raskere (naturlig nok), alternativt kan du forsøke å ta en reboot for å se om det gjør at den lader raskere.

Har den påslått under ladning, men bruker den ikke mens den lader. Usikker på hva du mener med skjøt og splitt, men jeg bruker et grenuttak. Det er jo ikke noen krisesituasjon, men det er jo ikke alltid jeg har tid til å lade den i fem timer. Får prøve å ha den avslått under ladning.

Lenke til kommentar

Blir deilig med ny mobil ja! Hva mener folk er den beste launcheren da? Og er den noen "must have apps" ?? Har ikke brukt legenden min til annet en mobil det siste året, så har ikke følgt så mye med!

Personlig bruker jeg Go launcher, da jeg hater Touchwiz. Den er litt "hakkete", sannsynligvis ikke optimalisert for den høye oppløsningen, men muligheten til å swipe ned notifikasjonsbaren (veldig greit når skjermen er så stor, slipper man å ta fingeren helt til toppen for å hente den), gjemme statusbaren, avinstallere apps lett som en plett, og swipe opp fra docken for å starte programmer gjør at jeg ser gjennom fingerene med at den ikke er like smud som Touchwiz.

Lenke til kommentar

Har den påslått under ladning, men bruker den ikke mens den lader. Usikker på hva du mener med skjøt og splitt, men jeg bruker et grenuttak. Det er jo ikke noen krisesituasjon, men det er jo ikke alltid jeg har tid til å lade den i fem timer. Får prøve å ha den avslått under ladning.

Prøv å kjøp deg en annen lader. Jeg har en mikro-usb lader fra Nokia som sikkert lader telefonen dobbelt så fort som den som fulgte med i eska.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Blir deilig med ny mobil ja! Hva mener folk er den beste launcheren da? Og er den noen "must have apps" ?? Har ikke brukt legenden min til annet en mobil det siste året, så har ikke følgt så mye med!

Personlig bruker jeg Go launcher, da jeg hater Touchwiz. Den er litt "hakkete", sannsynligvis ikke optimalisert for den høye oppløsningen, men muligheten til å swipe ned notifikasjonsbaren (veldig greit når skjermen er så stor, slipper man å ta fingeren helt til toppen for å hente den), gjemme statusbaren, avinstallere apps lett som en plett, og swipe opp fra docken for å starte programmer gjør at jeg ser gjennom fingerene med at den ikke er like smud som Touchwiz.

Du kan prøve ADW launcher EX. Jeg har ikke note, men den launcheren fungerer helt perfekt på galaxy tab 7.0 plus som har samme chipset, så burde funke fint på note og. Om en vil ha noe litt mer fancy (men mindre praktisk imho), spb 3d shell

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...