Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc

nor50

Anbefalte innlegg

Går ikke det mer på Android enn merket?

Har fått forståelse for at HTC ikke har samme problemer med Exchange, som Samsung har. Mulig jeg blander noen kort, men jeg har fått den oppfattelsen at Samsung har problemer med Exchange, også på Android. Hos meg hengte synkroniseringen seg hele tiden, og ble aldri ferdig. Kan ha hatt noe med skifte fra 3G til Edge ved dårlig dekning på soverommet.

Uansett ville jeg sett på om det hadde hjulpet med å disable Push eller Exchange kontoen en natt, skader ikke å prøve.

grmps

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så batteri levetiden på Noten blir bedre om man lar den lade ut de første gangene?

Gjore det med min LG Optimus 2X og fikk samme resultat etter det :)

Skal prøves neste helg når Noten min kommer. Kjøre den tom for batteri de første ukene for å få en bedre kalibrering :)

Lenke til kommentar

Hei!

Skal ikke kjøpe den før februar tiden da men, ble veldig usikker på hvilken mobil jeg skulle ha pga. det kommer sikkert mange nye osv. Men så elsker jeg å kladde tegninger, noterer ganske ofte, noe som gjør at stylusen kan bli godt mottat fra min side og jeg ser veldig mye på serier og filmer.

Noe som gjør at den store skjermen blir også godt mottat, det som jeg har sett på videoer nå, ser ut som det er veldig vanskelig å tegne med s-pinnen kanskje bare for å kladde ting osv.? Noen andre som har en tegne tablet/tegne brett ellernoe som kan sammenligne med mobilen? Fordi da jeg gikk rundt i butikkene, hadde de fjerna pennen...

Lenke til kommentar

Så batteri levetiden på Noten blir bedre om man lar den lade ut de første gangene?

Gjore det med min LG Optimus 2X og fikk samme resultat etter det :)

Skal prøves neste helg når Noten min kommer. Kjøre den tom for batteri de første ukene for å få en bedre kalibrering :)

Trodde man drepte batteriet om man ladet det helt ut jeg. Er det ikke det som sies om laptop batteri?

Lenke til kommentar

Man lader ut batteriet så mye at elektronikken i telefonen sier at nå må den slås av. I realiteten er det fremdeles strøm igjen på batteriet som forhindrer det problemet du beskriver.

Skulle tatt seg ut om man ødela batteriet hver gang telefonen gikk tom for strøm og slo seg av :p

Endret av wafler
Lenke til kommentar

Noe som gjør at den store skjermen blir også godt mottat, det som jeg har sett på videoer nå, ser ut som det er veldig vanskelig å tegne med s-pinnen kanskje bare for å kladde ting osv.? Noen andre som har en tegne tablet/tegne brett ellernoe som kan sammenligne med mobilen? Fordi da jeg gikk rundt i butikkene, hadde de fjerna pennen...

Jeg også kan ha bruk for S-pennen, og det er én av grunnene til at jeg kjøpte akkurat denne telefonen (pluss de andre grunnene du nevner). Jeg bruker et Wacom Intuos 3 tegnebrett på PCen, så jeg er vant til å bruke sånt. Jeg måtte dessverre levere telefonen min til service så jeg har den ikke nå, og fikk ikke lekt så mye med den, men S-pennen var en ganske positiv overraskelse.

Jeg trodde ihvertfall ikke på forhånd at den ville være trykk-sensitiv, men det er den. Altså kan du f.eks. velge å bruke 'malepensel' og trykke lett for tynnere strek, og gradvis hardere for gradvis tykkere strek. Og det ble også litt "malingaktig".

Negativt var at den ikke var så nøyaktig som tegnebrettet mitt, men det hadde jeg vel ikke ventet heller. Jeg fikk inntrykk av at det er en tilvenningssak, men har altså ikke fått prøvd så mye. Man må holde den ganske loddrett på skjermen for at nøyaktigheten skal være så høy som ihvertfall mulig, hvilket kan være litt negativt.

Men... jeg vet ikke, det finnes vel ikke så mange alternativer der ute med en sånn penn, så jeg synes vel det fungerte ganske bra. Ihvertfall til skisser og lignende.

Lenke til kommentar

Jeg også kan ha bruk for S-pennen, og det er én av grunnene til at jeg kjøpte akkurat denne telefonen (pluss de andre grunnene du nevner). Jeg bruker et Wacom Intuos 3 tegnebrett på PCen, så jeg er vant til å bruke sånt. Jeg måtte dessverre levere telefonen min til service så jeg har den ikke nå, og fikk ikke lekt så mye med den, men S-pennen var en ganske positiv overraskelse.

Jeg trodde ihvertfall ikke på forhånd at den ville være trykk-sensitiv, men det er den. Altså kan du f.eks. velge å bruke 'malepensel' og trykke lett for tynnere strek, og gradvis hardere for gradvis tykkere strek. Og det ble også litt "malingaktig".

Negativt var at den ikke var så nøyaktig som tegnebrettet mitt, men det hadde jeg vel ikke ventet heller. Jeg fikk inntrykk av at det er en tilvenningssak, men har altså ikke fått prøvd så mye. Man må holde den ganske loddrett på skjermen for at nøyaktigheten skal være så høy som ihvertfall mulig, hvilket kan være litt negativt.

Men... jeg vet ikke, det finnes vel ikke så mange alternativer der ute med en sånn penn, så jeg synes vel det fungerte ganske bra. Ihvertfall til skisser og lignende.

Takk for svar, har selv kun Wacom Bamboo, den fungerer ikke kjempe bra men den funker. Men den er jo bygget for å tegne på så tror den blir bedre enn mobilen. Så på noen videoer og de viste at den var trykk-sensitiv men takk for bekreftelsen. Da er jeg ihvertfall 100% sikker på valget av mobilen..

Var du bare uheldig eller var det et vanlig problem du måtte levere inn? Og du bestilte fra nettet? Usikker om jeg skal bestille mobil fra nettet.

Blir morsomt med første android smartphone, også leke rundt å tilpasse alt :)

Lenke til kommentar

Var du bare uheldig eller var det et vanlig problem du måtte levere inn? Og du bestilte fra nettet? Usikker om jeg skal bestille mobil fra nettet.

Utifra det jeg har funnet på nettet, så er den feilen jeg opplevde svært uvanlig, har bare funnet én forumpost av en som opplevde det samme. Jeg tror nok dessverre jeg må vente til neste uke før det skjer noe særlig med telefonen, får ikke inntrykk av at de har tenkt å gjøre så mye med den i romjula. Og deretter går det vel enda et par uker. :(

Jeg bestilte via nett, men hentet i butikk. Lefdal og Elkjøp har den ordningen. Sparer noen hundrelapper på den måten istedenfor å gå i butikken, snakke med selger, og så kjøpe av ham. Butikkpris er høyere enn nettpris.

Lenke til kommentar

Anbefaler å laste ned dolphin nettleser og å velge at den skal behandle enheten som en desktop. På denne måten slipper man mobilversjonen av nettsider, som iallefall jeg ikke føler at yter HD-oppløsningen rettferdighet.

Enig!

- Firefox funker også fett, så lenge du har en extension installert som gjør at telefonen gjenkjennes som en pc. Gir ihvertfall meg en veldig desktop/tablet aktig opplevelse.

Noen som tør å ta med seg denne telefonen på fylla? :ph34r:

Kjøper du denne telefonen, og bruker mobilsider har du etter min mening sløst med pengene dine.

Edit: kan personlig anbefale dolphin mini fremfor HD. Føler at det er en mer gjennomført utgave, uten at det går på bekostning av funksjonalitet. Ikke la navnet lure dere.

Edit igjen: Bruker Dolphin til vanlig, men firefox i sofaen. Perfekt for meg.

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Anbefaler å laste ned dolphin nettleser og å velge at den skal behandle enheten som en desktop. På denne måten slipper man mobilversjonen av nettsider, som iallefall jeg ikke føler at yter HD-oppløsningen rettferdighet.

Nå er ikke akkurat Dolphin i en sterk posisjon lenger med tanke på personvern-skandalen (link) de hadde for en liten stund siden. Alle nettsidene man besøkte ble logget på en server i ren tekstform (dvs. ukryptert). Dette skal være "fikset" nå, men jeg nekter å bruke Dolphins produkter etter dette. Selv bruker jeg nå Boat Browser som har alt man kan ønske seg inkludert UserAgent-innstillinger.

Endret av LordManhattan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Har sett lenge og vel på denne men har allerede en Galaxy tab 7.0 Plus. Det er da 2011 modellen, ikke den fra i fjor. Samme chipset som Note (dog er CPU-kjernene klokket 0.2GHz lavere, som ikke betyr noe i praksis siden GPUen er lik), mye av de samme funksjonene, men en 7" tablet med 1024x600 skjerm. Er overrasket over hvor lite denne Taben er kjent i Note-miljøet da det er versjonen av 7.0 Plus med telefonmulighet, noe som egentlig gjør den til Galaxy Note XL. Uansett hvor mye jeg stirrer på Noten sin høyere oppløsning, penn og kamera (som er de store forskjellene utenom skjermstørrelse) så sitter jeg igjen med følelsen av at 5.3" er veldig lite og spinkelt i forhold til 7" (ironisk med tanke på hva Note er i forhold til normale mobiler).

Lenke til kommentar

På en måte kunne jeg tenkt meg større skjerm, men i praksis går smertegrensen min omtrent ved Note sin størrelse, med tanke på hvor portabelt noe større kan bli. Greit å kunne putte den i en vanlig jakke- eller bukselomme synes jeg. Helt ideell størrelse hvis man vil ha det beste av begge verdener. Men så klart, det er smak og behag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...