roar1961 Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Noen andre enn meg som opplever "klager" på ekko når jeg bruker telefonen uten headset? Flere har påpekt at de hører ekko av sin egen stemme når de snakker med meg og jeg ikke bruker noen form for headset. Jeg innbilte meg at jeg forleden hadde sett en "ekko cancellation"-innstilling på mobilen men jeg finner ikke det når.. Jeg har kanskje drømt... Flere har sagt det samme til meg, men det er ikke slik hver gang. Jeg bruker aldri headset. Lenke til kommentar
grenness Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Angående ekko så ser jeg nå at det er mange som opplever det samme, mye på XDA blant annet. En fyr sa det hjalp å få nytt simkort, det høres litt rart ut men er kanskje verdt å prøve. Ellers dreier mye seg om å aktivere/deaktivere noise cancellation som må gjøres for hver samtale Hadde ikke tenkt til å roote denne ennå for å teste andre ROMs så jeg håper Samsung kan slippe en fix. Lenke til kommentar
qdos Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Liten oppdatering på batteriproblemet. Installerte Battery Monitor Widget Pro for å finne hvilke prosesser som sluker strøm, og dette viser seg å være suspend og events/0. Dette viser seg å være en feil som har vært kjent i alle fall siden mai, men det er fortsatt ikke fikset. Nederst i tråden sliter andre med Note også med denne feilen. Vet ikke hva jeg skal gjøre nå... Enten vente på ICS eller bytte til en annen telefon... Lenke til kommentar
Hoywin Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Hadde i grunn spart opp pengar til det kommende transformer prime-nettbrettet, men sidan eg har brukt dei siste dagane på å sikle etter Note blir det nok til at dei øremerka midlane blir brukt på Samsung i staden. Ser at det er nokre som sel telefonen med flip cover og nokon utan... nokon som veit kvar eg kan få med dette? (nettbutikk) Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Fra en som jobber i butikk fikk jeg vite at om telefonen ble levert med flip cover eller uten varierte fra parti til parti... Så det er vel ingen garanti for flip cover siden det (trolig) er avhengig av grossisten. Lenke til kommentar
Hoywin Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Ahh, akkurat, då lyt det vel heller berre stå til blir nok uansett en heller signifikant oppgradering frå min gamle htc legend... Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Uansett hvilken telefon det er snakk om, så er det ALLTID noen som er misfornøyd med batterikapasiteten. Uansett telefon! Gå inn i hvilken som helst tråd på dette forumet å se om det finnes en avansert smarttelefon der INGEN klager over batterikapasiteten. Det finnes ikke. Jeg er ikke uenig i det, men i mitt tilfelle sluker telefonen strøm i standby-modus. I det verste tilfellet har telefonen gått fra fullt oppladet til helt tom på 8 timer, uten at den har vært i bruk. Kun Android OS-prosessen har stått for 97% av forbruket. Dette er nok ikke snakk om manglende batterikapasitet, men en bug i OS som tapper batteriet - og det mener jeg allikevel det må være lov å klage litt på... Om jeg ikke tar feil så er det slik at alle apper som blir installert og har tilhørende systemprosesser går inn under android os. Hvilke apper har du installert? Dette er ikke noe problem å fikse. Jeg hadde samme problemet første natten jeg hadde Note. Den var fullt oppladet da jeg la meg om kvelden, og da jeg sto opp neste morgen hadde den brukt 49% av batteriet mens jeg sov og telefonen lå i ro. Det viste seg at det var Wi-Fi som var synderen. Jeg gikk inn i WiFi-innstillingene og satte den til å skru av WiFi når skjermen skrues av. Nå er det igjen 98% batteri om morgenen når den er fulladet kvelden før :-) Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Fra en som jobber i butikk fikk jeg vite at om telefonen ble levert med flip cover eller uten varierte fra parti til parti... Så det er vel ingen garanti for flip cover siden det (trolig) er avhengig av grossisten. Jeg fikk med min fra komplett. Selv om de sa nei, når jeg ringte for å få en bekreftelse. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 jeg kjøpte fra mpx, det er jo fra samme lager som komplett. og jeg fikk ikke med.. Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Da har jeg dristet meg til å bestille denne, og er relativt spent på den. Blir en oppgradering fra Galaxy S. Den er visst på vei i posten Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Det skjer noe helt utrolig sært når jeg skal motta MMS. Får en meldingen hvor det står utløpsdato og at jeg kan laste den ned. Når jeg forsøker å laste den ned forsvinner hele meldingen, som om jeg aldri hadde mottat den. Får ikke opp noe bilde, men får en notification. Når jeg trykker på notificationen forsvinner den. Noen som vet hva dette er for noe? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Du har konfigurert MMS på den? Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) Du har konfigurert MMS på den? Ja, så vidt jeg kan forstå har jeg det. Jeg fikk til å sende MMS til meg selv og. Men klarer altså ikke å motta fra andre. Utrolig kjipt faktisk. Får snart nytt abonnement, regner med at det ordner seg da. Trodde det å konfigurere MMS hørte fortiden til.. e: hva er "Roamer autohent"? Endret 28. desember 2011 av Jostein K. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 (endret) Det er at den skal hente MMS automatisk når telefonen roamer (er på en annen operatørs nettverk). Har du Tele2 må denne være aktivert. Endret 28. desember 2011 av LordManhattan Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Aktiverte den, og det fungerer fint nå. Uansett kjipt at de MMSene jeg ikke klarte å åpne rett og slett har forsvunnet ut i det store intet. Lenke til kommentar
vhguru Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Vedr. batteritid. Jeg har hatt Galaxy Note i 3 uker. En fantastisk telefon, men jeg har i likhet med andre vært litt skuffet over batteritiden - måtte lade den en gang i døgnet. Dette uten at jeg anser meg som noen storforbruker av strøm - kun noen samtaler, litt surfing, litt spilling og noe generell knoting.Men her om dagen skjedde det som i bunn og grunn har gitt meg en annen telefon når det gjelder batteritid. Jeg lot telefonen gå helt tom for strøm - dvs at den bare gikk "i svart" av seg selv. jeg la telefonen på lading over natta og neste morgen slo jeg på telefonen. Nå over ett døgn etter så har jeg forsatt over 50% av batteriet (se bilde). Dette er jo som natt og dag i forhold til det jeg opplevde før jeg lot batteriet lade helt ut. Er verdt å pøve dette for dere som fortsatt sliter med batteritiden 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Mao. veldig avhengig av manuell kalibrering, ikke bra . Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Er det bare jeg som sitter telefonen til lading hver natt? Har ikke hatt noen problemet med batteriet. Om du kan lade den nattestid ser jeg virkelig ingen grunn til å ikke gjøre det. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Jeg pleier å ha en del batteri igjen når jeg legger meg, men jeg sitter den på lading uansett. Lenke til kommentar
vhguru Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Vel...jeg opplever i alle fall at batteritiden er opp til 3 ganger bedre enn før jeg ladet batteriet helt ut. Ingen problemer med å lade batteriet hver natt, men hvis man kun behøver å lade annenhver/hver tredje natt, så må jo det være til det bedre. Det kan vel ikke være noen som er uenige i det I forkant av kjøpet leste jeg mange tester som lovpriste batteritiden og det er jo et stort batteri i Note´n så man får jo visse forventninger. Når man i likhet med min forrige smarttelefon (Desire HD) må sette telefonen på lading hver natt føler man seg bitte litt snytt mht batteritiden. Ingen krise, katastrofe eller verdens undergang av den grunn, men en liten skuffelse må man få lov å føle uten at noen gjør seg til dommer av den grunn. For min del så har den lille skuffelsen forduftet som dugg for sola - nå er Note´n 100% perfekt i mine øyne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå