Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc

nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-aabLQt

Har ikke hatt SII selv men har en kompis som har den å må si at forskjellen fra SII til Note er enorm, kanskje ikke i ytelse men skjermen oppløsningen har enormt mye å si mener jeg.

Nå har jeg rootet Noten og stilt ned dpien til 240 mot 320 orginalt så den er fantastisk å bruke som en tablet/telefon :)

Lenke til kommentar

Noen som har gått fra SII til Note og kan beskrive om det faktisk føles som en en ny telefon eller bare en SII på veksthormoner?

Jeg har gått fra SII til Note.

På mange måter kan du si at den er nettopp en SII på bol. Men det vil jeg egentlig si at alle Androidtoppmodeller er. Alle kan gjøre omtrent det samme, iom at de er utstyrt med samme OS, men toppmodeller byr på en kjappere og bedre opplevelse iom at de har bedre HW. Har selv en Galaxy Gio, og med fare for å bli arrestert her, så vil jeg si at det er ingenting Note'n gjør, som ikke den kan. Begge sender mail, begge ringer, begge kan bruke Dropbox, begge kan redigere Office, begge støtter programmer med CRM-funksjoner, osv osv. Forskjellen er bare at Note'n gjør alt så uendelig mye bedre.

Du kan si at Note er en SII på bol, med du kan også si at Note er en Galaxy Gio på bol. Eller du kan si at Sensation XE er en Desire på bol, om du skjønner hva jeg mener. Alle Androidtelefoner kan i dag gjøre omtrent det samme, men toppmodellene tilbyr en så uendelig mye bedre opplevelse.

For meg er Note verdt de tusenlappene i forskjell, da den løser alle problemene ved SII. Jeg ønsket meg større skjerm, bingo. Jeg kunne tenkt meg et skarpere bilde, bingo. Bedre batteri er alltid digg, bingo. Det er i grunn forskjellen på disse to telefonene, men for meg gjør det opplevelsen veldig mye bedre.

En annen grunn til at jeg kjøpte denne telefonen, og med god samvittighet kan anbefale den til andre er at jeg det på den som en telefon uten forbedringspotensiale. Dette er markedets kraftigste telefon, og det vil nok ta ekstremt lang tid før det produseres noe som får Note til å hikke. Større skjerm vil nok de færreste ha, skarpere skjerm er ikke noen vits, og den støtter alt av teknologi. Jeg tror derfor dette er en telefon som kan leve lenge, da jeg ikke ser noe klart forbedringspotensiale på den.

:)

Lenke til kommentar

en telefon uten forbedringspotensiale.

Takk for svar. Quoten var egentlig en av de bedre beskrivelsene av et bra produkt jeg har sett. :)

Blir nok bytte til Note her også, da det jeg savner i SII er rettet i Noten (oppløsning, skjermstørrelse og batteri). Får heller surke over at jeg ikke venta på SIII når den tid kommer ;)

Lenke til kommentar

Har et problem med kontaktene. Har nå fått syncet FB-kontakter mot SIM-kontakter, men har enda et problem. Jeg sendte meldinger til et par SIM-kontakter før jeg koblet de opp mot sin tilsvarende FB-kontakt, og nå har de verken profilbilde eller fullt navn i "Meldinger". De jeg sendte meldinger til etter at jeg knyttet dem opp mot FB-kontaktene har profilbilde og fullt navn i "Meldinger". Alle har forøvrig profilbilde og fullt navn i "Kontakter".

Det er jo ikke noe enormt problem, men det er irriterende. Har ingen tidligere erfaring med Android, noen som vet hvordan jeg kan løse dette?

Lenke til kommentar

Hmm, er fornøyd med telefonen etter 3 dager, men batterilevetiden hadde jeg forventet skulle være bedre. Får kanskje gi den noen dager til på å "komme seg" og analysere litt mer bruken, men kort oppsummert så har jeg slått av automatisk lysstyrke på skjermen og justert den ned til cirka 30-35%, jeg har bluetooth og wifi på, og jeg hadde ihvertfall forleden på IMAP push på mail men jeg tror kanskje Note'en slo den av for en dag eller to siden i forbindelse med lavt batteri - får ikke sjekket det nå fordi, vel, den ligger død ved siden av meg. Men den dør ut altså sånn i 9-10-tiden på kvelden.

Har ikke brukt telefonen spesielt mye disse dagene, 3-4 telefonsamtaler på i snitt 5 minutter hver, kanskje 3-4 MMS-er totalt, og kanskje 4-5 SMS-er daglig, noen bilder, noen filmsnutter, og litt bruk av div programmer, men altså ikke spilling eller filmseing i flere timer eller slikt.

Er det push-mail'en som er synderen? Når jeg kommer tilbake på jobb over nyttår blir det mye mer bruk av denne, og jeg er ikke særlig keen på å slå av den.

Hadde også håpet å unngå å bruke JuiceDefender el.l. på denne telefonen, det var litt av poenget med å kjøpe den med 2500mah-batteriet...

Endret av grenness
Lenke til kommentar

@Grenness: Det tar typisk rundt en ukes tid før batterier er "kjørt" inn. Er den ikke blitt bedre i løpet av den tid så kan du la den lades helt ut og koble den til laderen uten å slå telefonen på igjen før batteriet er fullt.

Hei. Er det noen som kan fortelle meg om det går greit å legge inn VNC viewer på denne? Jeg har også IP telefon fra Phonzo, er det enkelt å sette SIP opp på denne?

Ifølge Market så er VNC Viewer kompatibel med Note, så det skal ikke være noe problem der. Angående SIP så vet jeg ikke siden jeg ikke bruker IP-telefoni, men etter 15 sekunder på google så ser jeg at Android støtter SIP, og Market har en god del SIP/IP applikasjoner.

Lenke til kommentar

Angående SIP så vet jeg ikke siden jeg ikke bruker IP-telefoni, men etter 15 sekunder på google så ser jeg at Android støtter SIP, og Market har en god del SIP/IP applikasjoner.

Vet ikke med denne telefonen, men Android støtter SIP "out of the box" og det er ikke nødvendig å laste ned noe fra Market. Kontoen settes opp direkte i Innstillinger og fungerer iallefall utmerket på min Nexus S.

Lenke til kommentar

Hmm, er fornøyd med telefonen etter 3 dager, men batterilevetiden hadde jeg forventet skulle være bedre.

Også skuffet over batteriet og har mistanker om at dette må være en bug. Har skrevet litt om dette i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1402381

Har gått fra iPhone til min første Android-telefon med denne, og jeg er nok ikke like frelst som en del andre i denne tråden. Den er utvilsomt raskere, og skjermen er imponerende, men jeg mener at Apple fortsatt leverer den beste totalpakken og grensesnittet. Håper på en forbedring med ICS, i motsatt fall er det vel så sannsynlig at det blir Windows Phone eller iPhone igjen neste gang...

Lenke til kommentar

Hei.

Fortsatt fantastisk fornøyd etter 3 uker som Note eier. Legger ved noen screenshots av min homescreen: :thumbup:

(Bildet nederst til venstre på homescreen1 åpner S-note appen.)

(Bildet av dama på homescreen1 er en "direkte link" til hun jeg deler livet med - ja jeg vet..jeg er en heldig mann :love: )

(På homescreen 3 har jeg laget et par snarveier til mobilbanken og norsk tipping app)

post-24283-0-52344300-1324901700_thumb.jpg

post-24283-0-32757900-1324901708_thumb.jpg

post-24283-0-99240200-1324901716_thumb.jpg

Endret av vhguru
Lenke til kommentar

Uansett hvilken telefon det er snakk om, så er det ALLTID noen som er misfornøyd med batterikapasiteten. Uansett telefon! Gå inn i hvilken som helst tråd på dette forumet å se om det finnes en avansert smarttelefon der INGEN klager over batterikapasiteten. Det finnes ikke.

Selv har jeg hatt den fornøyelse å få testet de mest populære smarttelefoner på markedet i dag, og jeg har fortsatt til gode å oppleve noen med bedre batterikapasitet enn Galaxy Note, men også Galaxy SII leverer utrolig bra.

Hvorfor noen opplever dårlig batterikapasitet, tror jeg er hundrevis av forskjellige grunner for. Selv opplevde jeg at en applikasjon som skulle fungere mot en Philips dockingstasjon sugde sykt mye strøm. Etter at jeg avinstallerte den, ble batterikapasiteten mye bedre igjen.

Lenke til kommentar

Uansett hvilken telefon det er snakk om, så er det ALLTID noen som er misfornøyd med batterikapasiteten. Uansett telefon! Gå inn i hvilken som helst tråd på dette forumet å se om det finnes en avansert smarttelefon der INGEN klager over batterikapasiteten. Det finnes ikke.

Jeg er ikke uenig i det, men i mitt tilfelle sluker telefonen strøm i standby-modus. I det verste tilfellet har telefonen gått fra fullt oppladet til helt tom på 8 timer, uten at den har vært i bruk. Kun Android OS-prosessen har stått for 97% av forbruket. Dette er nok ikke snakk om manglende batterikapasitet, men en bug i OS som tapper batteriet - og det mener jeg allikevel det må være lov å klage litt på...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hei.

Fortsatt fantastisk fornøyd etter 3 uker som Note eier. Legger ved noen screenshots av min homescreen: :thumbup:

(Bildet av dama på homescreen1 er en "direkte link" til hun jeg deler livet med - ja jeg vet..jeg er en heldig mann :love: )

(På homescreen 3 har jeg laget et par snarveier til mobilbanken og norsk tipping app)

Hei!

Flott homescreen. Hvordan fikk du bort "tittelen" under ikonene? Jeg har lastet ned både Launcher7 og ikonene, men ikonene mine blir forholdsvis små, og jeg får titler under ikonene. Dersom jeg f.eks ikke skriver noen selvvalgt tittel under telefonikonet, dukker det likevel opp "phone" med hvite bokstaver der. Hva må jeg endre på? Og et annet spørsmål; har du klart å tilpasse L7 til skjermen eller fortsetter ikonene under skjermen?

Lenke til kommentar

Hei.

Hvordan får man slik homescreen da? Sorry, men jeg er helt blank på Android... :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...