Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc

nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"....I’m in love with all the Galaxy Note brings to my daily phone use. Having a great screen to read mails, news and generally browse the net on is a blessing.

There is no doubt that at 5.3” we are very close to how big a phone can get before it gets ridiculous, but the Galaxy Note pulls it off. The speed of the unit and the UI is almost perfect and the camera produces good quality pictures and video. So if you are looking for a phone that can make carrying around a tablet unnecessary, and that ones in a while can dub as a netbook, the Galaxy Note is very definitely for you."

Dansk tech-blog

Høres jo lovende ut dette her :)

• Liker 4
Lenke til kommentar

Kult. :)

Gleder meg noe sykt til denne mobilen, og håper denne skjermen er stor nok.. Valgte denne istedet for å vente til Galaxy Tab 7.7, som ikke kommer før neste år.

Kansje litt rart med Galaxy note kontra Galaxy tab 7.7, men trenger en stor skjerm!

Hvor har dere bestillt?

Bestillte selv hos Komplett, har ikke sjekka så grundig andre plasser. (Forventes på lager 10nov. Men verdt å nevnes at det er fortsatt ubekreftet. (Utsatt fra 02.Nov))

• Liker 1
Lenke til kommentar

Andre enn meg som ser på direktesendingen på facebook? telefonen kommer i sort, hvit og mørkeblå.

Finnes denne on-demand? Skulle gjerne sett det.

Ja, gå innpå Samsung Norge på facebook. Velge Note til venstre på menyen. Der er videoen.

Edit.

Legger til noen nye videoer:

http://www.youtube.com/watch?v=AKk9RZLmoBw

Reklame:

Endret av Teac
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Da var telefonene bestilt fra Komplett.no for 5700 kroner (tatt frakt med i regnestykket). Regner med at den blir sendt ut den 22. November, og at de får like mange som der står det er bestilt inn (37 igjen). Ubekreftet utsendelse dato står fortsatt på den 10. November, men regner med dette er feil, og satser på at den blir lansert i Norge samtidig som Sverige og Danmark. Kan alltids håpe den blir sendt ut den 10ende, men tviler :(

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da var telefonene bestilt fra Komplett.no for 5700 kroner (tatt frakt med i regnestykket). Regner med at den blir sendt ut den 22. November, og at de får like mange som der står det er bestilt inn (37 igjen). Ubekreftet utsendelse dato står fortsatt på den 10. November, men regner med dette er feil, og satser på at den blir lansert i Norge samtidig som Sverige og Danmark. Kan alltids håpe den blir sendt ut den 10ende, men tviler :(

Hehe, håper på den 10. jeg også, men 22 nov. er nok mer riktig ja. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har lagt merke til at det finnes to forskjellige varenummer for denne telefonen?

Lurte på om noen vet om det er noen forskjell på disse? Så vidt jeg kan se så:

"GT-N7000ZBANEE" som komplett.no, netshop.no, mpx.no ++ oppererer med så står det: "WCDMA (UMTS) / GSM 850/900/1800/1900" (altså ikke noe LTE (4g))

Mens

"GT-I9220HKANEE" som netshopxl.no, amentio.no, multicom.no ++ opererer med så står det oppgitt: "GSM, EDGE, 3G, 4G".

Tror dere dette kan være tilfelle? At de blir solgt en versjon med og en uten 4g? Må vel avbestille fra komplett isåfall -_-

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har lagt merke til at det finnes to forskjellige varenummer for denne telefonen?

Lurte på om noen vet om det er noen forskjell på disse? Så vidt jeg kan se så:

"GT-N7000ZBANEE" som komplett.no, netshop.no, mpx.no ++ oppererer med så står det: "WCDMA (UMTS) / GSM 850/900/1800/1900" (altså ikke noe LTE (4g))

Mens

"GT-I9220HKANEE" som netshopxl.no, amentio.no, multicom.no ++ opererer med så står det oppgitt: "GSM, EDGE, 3G, 4G".

Tror dere dette kan være tilfelle? At de blir solgt en versjon med og en uten 4g? Må vel avbestille fra komplett isåfall -_-

Kan være farge, den skal vell komme i tre ulike farger, hvit, sort og mørkeblå. Mener at den ikke er 4G, dvs. at den støtter hsps+. Da får du opptil 21mbit. Noe som er betydelig raskere enn vanlig 7,2mbit 3G+ Er litt usikker på om det er støtte for 4G i det hele tatt for mobil på norske nett. Har du f.eks netcom må du har dyrt mobilt bredbånd abonnement for å dra nytte av farten. Du må minimum betale 249,- i måneden for få full 3G dekning, så baller det på seg om du skal ha heftigere fart. Tror 4G for telefonmarkedet er på et for tidlig stadie i Norge.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan være farge, den skal vell komme i tre ulike farger, hvit, sort og mørkeblå. Mener at den ikke er 4G, dvs. at den støtter hsps+. Da får du opptil 21mbit. Noe som er betydelig raskere enn vanlig 7,2mbit 3G+ Er litt usikker på om det er støtte for 4G i det hele tatt for mobil på norske nett. Har du f.eks netcom må du har dyrt mobilt bredbånd abonnement for å dra nytte av farten. Du må minimum betale 249,- i måneden for få full 3G dekning, så baller det på seg om du skal ha heftigere fart. Tror 4G for telefonmarkedet er på et for tidlig stadie i Norge.

Vel, det er nok ikke farge fordi begge de modellnummerene jeg lista opp står oppført som "Galaxy Note Black".

Eneste forskjellen jeg kunne se er som sagt at de butikkene som selger "GT-I9220HKANEE" har skrevet at det er 4g på telefonen, mens de som selger "GT-N7000ZBANEE" ikke har nevnt noe om 4g.

Angående 4g dekning (fra netcom) i norge så er det allerede 4g i alle de største byene, med planer om å bygge ut over mesteparten av landet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, er klar over det. Men per i dag gjelder det kun mobilt bredbånd og donglene deres. Du må altså ut med 399,- i måneden for opptill 20 mbit. Er usikker på om 4G nettet til netcom fungerer med frekvensene som Samsung mobilene eventuelt vil kjøre på. På en annen side så kan vell ikke rene mobilt bredbånd abonnement hos netcom kombineres med mobiltelefon. Da er du like langt, ergo du vil ikke kunne bruke 4G. Synes det er mange usikre momenter her. Først må det bygges ut, så må det støttes. Tror ikke vi ser mobiltelefoner på 4G før tidligst 2013 i Norge.

• Liker 1
Lenke til kommentar

...

Fant denne på XDA for et par dager siden:

"i9220 was Galaxy Note code name showed on IFA 2011. But, i9** are used for Galaxy phones and Galaxy Note was considered as subtype of the Galaxy phone at that moment. Later on, Samsung changed mind and want to show Galaxy Note as new product line so using N*** for that category now."

(http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=18879569)

Det forklarer vel nummerforskjellen, men hva som er forskjell på ZBANEE og HKANEE finner jeg ingen steder. Noen andre som vet?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg bestillt fra Komplett.

Snakket med kundeservice og sa at forløbi hadde bare 4 stykker bestillte den, så da får jeg garantert av første runde :)

Sa de når den kom inn?ser flere andre har satt 15.11. som ny dato.Er litt lei den utsettingen hele tiden.Brenner etter og få telefonen i hus:)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...