Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Lastet ned en JB 4.2 rom (samsung rom??) fra XDa, og den fungerer egentlig fint, men enkelte ganger blir den fryktelig treg. Har en slik bildreramme som bakgrunn, med bilde fra galleri, men når telefonen blir treg, forsvinner dette bildet. Kommer tilbake når telefonen får tenkt seg ferdig, men synes intrykket av telefonen blir borte når jeg skal brife blant familie :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lastet ned en JB 4.2 rom (samsung rom??) fra XDa, og den fungerer egentlig fint, men enkelte ganger blir den fryktelig treg. Har en slik bildreramme som bakgrunn, med bilde fra galleri, men når telefonen blir treg, forsvinner dette bildet. Kommer tilbake når telefonen får tenkt seg ferdig, men synes intrykket av telefonen blir borte når jeg skal brife blant familie :p

 

Det er fortsatt på betastadiet så litt rusk i systemet må man forvente. Det er til nå kjent at de lekkede ROMene lekker (ironisk nok) RAM. Det er dog langt fra gale, og jeg merker det strengt tatt ikke.

Lenke til kommentar

Skal roote en note med ics 4.0.4. Skal ha inn paraandroid. Hvordan går jeg fram, fant ikke noe god fasit på xda.

 

Ta backup av SMS og andre viktige ting før du begynner.

 

Rooting:

 

1- Sleng SuperSU zippen over til telefonen (du finner den i development-seksjonen til N7000 på XDA)

2- Slå telefonen av, forså å holde inne Volum opp+hjemknapp+På/Av-knappen

3- Du vil nå se at du kan "Apply update" eller noe slikt. Velg SuperSU

- Nå er telefonen rootet

 

La telefonen boote som vanlig.

 

Flashing av ParanoidAndroid

 

1- Flytt ParanoidAndroid zippen til telefonen/SD-kortet

2- Gjenta punkt 2 fra når du skulle roote

3- Velg "install from SD (eller internal memory), og velg ParanoidAndroid zippen

3a- La den flashe. Ikke rør telefonen

4- Gjør en komplett "wipe" av telefonen når den er ferdig med flashingen (Wipe data/system) (Du vil nå miste alt du har på telefonen)

5- Vent i ca. 1-2 minutter. Voila, du kjører nå Paranoid

 

OBS! IKKE wipe noe som helst før du har flashet Paranoid og er på en trygg kernel. Standard 4.0.4 kjører en utrygg kernel, så ikke wipe noe som helst før ParanoidAndroid er ferdig å flashe.

 

PS: Er du usikker på noe så er det bedre at du spør her enn å leke russisk rullett med telefonen.

Lenke til kommentar

Man kan ikke flashe custom ROMs fra stock recovery. Det er derfor man rooter først. SuperSU 0.96 (eller hva enn den er oppe i nå) rooter og legger inn Recovery. Dette tar 5 sekunder, og etter dette så kan du gjøre som du vil.

 

Man trenger ikke å gå til GB for å oppdatere til JB. Dette er kun de som liker å ta lange omveier som gjør dette, og grunnen til at de gjør det er pga. eMMC-buggen som tar livet av partisjonen som OSet er installert på. Ryker den så er telefonen ødelagt (men det finnes en måte å fikse det på, men det er ikke lett). Man unngår å trigge eMMC-buggen ved å flashe en ROM eller kernel som har en modifisert kernel der komponenten som trigger eMMC-buggen er tatt vekk. Det er dermed stor sjanse for at man trigger denne buggen når man wiper mens man er på en utsatt kernel, og GBs kernel er trygg. Derfor går noen tilbake til GB før de oppdaterer, slik at de unngår dette. Men så lenge du ikke wiper mens du kjører stock ICS, så går det fint.

 

Så..

 

- Gingerbread (alle varianter): Trygg kernel

- ICS (stock): Utrygg kernel

- JB (stock): Usikkert.

 

- ICS (custom): Trygg kernel

- JB (custom): Trygg kernel

 

Konklusjon: Aldri wipe mens du kjører stock ICS.

 

Er du fortsatt usikker, så kan du helgradere deg mot buggen ved å flashe en custom kernel før du flasher Paranoid. Da gjør du:

 

- Last ned en custom kernel (Hydracore eller noe lignende)

- Flytt til telefon

- Flash kernelen

- IKKE REBOOT TELEFONEN. DEN VIL IKKE BOOTE.

- Flash Paranoid RETT ETTER AT DU HAR FLASHET KERNELEN.

 

Ferdig.

Lenke til kommentar

Har note, fungerer 100% men glasset på linsa til kameraet er ripete og slitt.

Kjipt å måtte kjøpe ny tlf pga et glass til 0.01dollar.

 

Du kan kjøpe ny ramme + indre bakdeksel (i ett stykke), da får du også nytt glass til kameraet. Du får kjøpt det på dealextreme.com ihvertfall. Jeg kjøpte meg en original utgave der (fant også noen uoriginale som kostet mindre et annet sted, men tok ikke sjansen), men i mitt tilfelle er det fordi sølvrammen rundt telefonen har fått noen kraftige riper. Jeg har riktignok ikke montert den ennå, men det ser da ganske enkelt ut. Koster $25 der.

 

Sånn ellers når det gjelder kameraglasset, kan det vel lønne seg å bruke et bakdeksel der kanten rundt kameraglasset er litt hevet over glasset (altså et litt tjukkere bakdeksel), så blir det ikke så lett riper senere.

Lenke til kommentar

Har sånn halvveis spurt før, men jeg har tenkt å roote min note snart og trenger konkrete tips til roms. Grunnen til at jeg ska roote er at jeg for å være ærlig er drittlei av Touchwiz, og at omtrent alle programmer krasjer, lugger eller skaper krøll. Nå er det rett før jeg bytter til et annet OS egentlig, men ettersom jeg var veldig fornøyd med min Desire så skal jeg prøve en root, for å se om det er samsungs programvare som skaper krøll.

 

 

Det jeg ute etter er en rom som helst er gjennomtestet og komplett.

 

Prioritet:

1. Ytelse. (Det skal være kjapt, lite bakgrunnsprosesser som lager krøll, smoothe transitions helst).

2. Stabilitet.

3. Funksjonalitet.

4. Batteri (så lenge jeg klarer én dag på hver lading er det greit)

5. Design/mulighet for å skreddersy looken.

 

Det jeg bruker mobilen til er surfing, podcast, musikk og bittelitt spill.

 

Er det noen som har noen forslag?

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Jeg kjører 4.2.1, og den dekker de fleste kravene dine, bortsett fra stabilitet da den kan tulle seg litt innimellom. Men det er fortsatt en test-ROM, så forventer ikke noe annet.

 

Men er du lei TouchPiz og du ønsker å ha noe raskt og lettkjørt så anbefaler jeg CM9 (ICS 4.0.4). CM10 (Jelly Bean 4.1.2) er fortsatt ustabil grunnet Samsungs udugelighet når det kommer til slipp av kildekoden til ROMene deres, så JB er fortsatt ikke helt stabil, men CM9 er veldig stabil og rask.

 

Ellers hvis du kjeder deg så kan du gå rett til 4.2.1. Jeg har brukt den et par dager nå, og jeg har ikke hatt noen problemer. Den er rask og smooth og er som alle CM ROMs - lettkjørt. Som med alle CM ROMs så kan du også installere temaer og egentlig gjøre hva pokker du vil så lenge fantasien er på plass.

Lenke til kommentar

Lastet ned Paranoidandroid, men der funket ikke Play store. Prøver et nytt rom nå.

 

Hvordan kan man reversere hele rootingen og gå tilbake til fabrikkoppsett? Redd jeg har beveget meg ut på litt dypt vann her.

 

Nå fungerer heller ikke WiFi. Trodde dette bare skulle være "plug and play", og like enkelt som når man jailbreaker apple-produkter.

Endret av Roundsound
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...