Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg flashet Android 4.1.2 via Odin og nå ble Note'n ny må jeg si, pritti nais :w00t:

 

Guide og filer her : http://www.sammobile...-test-firmware/

 

Gjort på noen få minutter :)

 

Helt fantastisk. Har ikke merka noen bugs ennå. Ser ut som menysystemet fra S3 :D Virker som om batteridrain-bugen jeg har vært plaget med er borte også, men det vet jeg ikke før det har gått en stund.

Lenke til kommentar

Helt fantastisk. Har ikke merka noen bugs ennå. Ser ut som menysystemet fra S3 :D Virker som om batteridrain-bugen jeg har vært plaget med er borte også, men det vet jeg ikke før det har gått en stund.

 

Jepp, det virker som om Samsung bare har portert Note 2s firmware til vår Note. Noe som er helt konge.

Lenke til kommentar

Funker penna på alle apps og situasjoner eller bare til spesialutviklet software?

Tenker på avkrysningsbokser, rullegardiner (flervalgs tekstbokser), navigering internt , inn og ut av apps.

Skriving via tastaturet, peke på bokstaver eller swype..

???

 

I Jelly Bean firmwaren tenker du? Jepp, og vi har også AirView nå, som er å finne på Note 2.

Lenke til kommentar

Kontaktene dine skal jo ligge i Gmail-kontoen din, så så fort du logger inn på telefonen din så blir jo kontaktene synkronisert. Det er det samme med applikasjonene så lenge du husker å huke av dette valget i instillingene.

 

Shit happens! Nå starter du i det minste helt fresh, hehehe :p

Lenke til kommentar

Android støtter de fleste språk, så du kan skifte til norsk uten noen problemer. Gå til Innstillinger og inn på språkinnstillingene. Nå går jeg altså utifra at du fulgte med i tysktimen i 10 klasse :p Men siden du nå er på Jelly Bean, så ser jeg ingen grunn til å gå tilbake til ICS igjen.

 

Hva mistet du nå? Kontakter og apps? Er du sikker på at kontaktene dine ikke er lagret i Gmail? (åpne Gmail på PCen og sjekk om de ligger der). Apps er vel ingen problemer med mindre du har mistet noe viktig, men dette skal man strengt tatt tenke på før man oppgraderer et operativsystem :p

 

Fortell meg hva du mangler, så skal vi se hva som kan gjøres.

Lenke til kommentar

La oss si det sånn at jeg bytter mobil utrolig sjelden, så det har blitt mange wooops etter jeg fikk meg android :p Det vil si denne note'n

 

Ikke lenge etter jeg fikk meg note'n skaffet jeg nytt simkort, hva gjorde jeg med gamle? Jo herpa det. Hva glemte jeg? At jeg hadde kontaktene på simkortet

 

Men med app 180.no gikk jo det super fort å legge inn kontakter med mere info enn noen gang, hvor lagret jeg det? På telefonen. Tenkte jo Kies sikret meg LOL

 

Og så nå da...jeg visste jeg aldri skulle begynt på dette rett før jeg hadde tenkt til å hoppe i senga, ting går som regel ikke bra når man tenker mest på å komme i seng hehe.

 

Så hva mistet jeg? Kontaktene sef. men når 90% av de har jeg på en papirliste eller i hodet så har jo det gått fort å legge inn takket være 180.no. Men mangler noen som jeg ikke har i hodet eller annet sted :p De får nok bare vente litt.

 

Når det gjelder apps så hadde jeg ikke mange av betydning hvor innstilninger/data er av skremmende karakter, så jeg overlever den.

 

Så egentlig det værste for min del nå er egentlig alle spillene som man hadde kommet uber langt på, for nå ser det jo ut som all den tid brukt på spilla har vært bortkastet :( Frister liksom ikke alt for mye å starte på scratch igjen.

 

Har hvertfall funnet ut at de tingene jeg har kjøpt er fremdeles kjøpt å bare å slenge inn på nytt :)

 

Ellers en stor takk for at du er villig til å hjelpe LordManhattan :) Merker at det hjelper på humøret, og klarer du å trylle frem mine game saves da blir kvelden redda ;)

Lenke til kommentar

Skjønner! Jeg har opplevd det samme, og jeg bestemte meg da at det aldri kom til å skje igjen. Det du bør gjøre nå er å åpne Gmail på PCen din, trykke på "Kontakter", og legge inn kontaktene dine der. Synkroniser så telefonen din, og vips! så er kontaktene på telefonen. Så neste gang du skal oppdatere telefonen eller kjøpe en ny telefon, så kan du enkelt synkronisere igjen, og du slipper å legge alt inn igjen.

 

Angående spilldata så er det en del spill som lagrer "savene" på minnekortet, så du kan være heldig (avhengig av spillet) og fortsatt ha "savene". Bare installer spillene igjen og se om du kan fortsette fra forrige gang. Lagrer spillene "savene" på det interne minnet så skal de også i teorien fortsatt være der, siden det er to partisjoner i det interne minnet - én til operativsystemet (på rundt 1.5GB), og resten (ca.11GB) til musikk, apps osv. Så kommer også SD-kort i tillegg hvis du har dette i telefonen. Når du oppgraderer OSet, så røres ikke det interne minnet, så alt skal være der. Problemet er at når man avinstallerer apps, så fjernes ofte ALT, mens en del spill fjernes totalt BORTSETT fra save-mappen.

 

Så for å oppsummere:

 

- Lagre kontaktene din i Gmail.

- Installer spillene dine igjen og se om du kan fortsette fra forrige punkt.

Lenke til kommentar

Da vet jeg hva jeg har å leke med i helgen, mellom all vintersporten ;)

 

Tror ikke jeg orker å leke med mobilen på denne tiden av døgnet etter gårsdagens opplevelser. Klokka ble langt over noe som helst fornuftig...ble vel nærmere 00:30 før jeg tenkte at nok var nok. Ikke kult at klokka ringte 06 på morran da :p

 

Nok en gang takk LordManhattan, ha fortsatt en riktig god kveld :)

 

edit: Må bare si jeg logget meg inn på gmai...første gang nå, og det var visst over 800 mail der LOL Men det var bare "møkk" fra google+ Visste ikke at ting derfra kom på gmailen engang jeg

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...