Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med noten min for tida.

 

For det første så skrur den seg av og på i tide og utide. Irriterende.

For det andre funker ikke headphone-jacken skikkelig. Hvis ikke kabelen står i rett vinkel mister jeg lyden i det ene øret. Vet at det ikke er noe galt med headsettet mitt, har prøvd mange andre enheter.

 

Er dette noe det er vits å reklamere på? Har kjøpt mobilen gjennom tele2/moobi, så det er liksom litt stress å sende den inn.

 

Nja, kommer vel helt an på om du bruker minijacken ofte. Men som du sier så er Moobi et helvete å ha med å gjøre når det kommer til service, så dette er ikke et enkelt valg :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flash i vei. Alle kernler bortsett fra de orginale ikke rootede kernelene er sikre å bruke. Det jeg gjør er å ha en CM-kernel eller noe liggende på SD-kortet i tilfelle jeg har rotet meg borti noe tull, og da bare flasher jeg den kernelen forså å flashe en annen ROM.

 

Men du er trygg du, så bare flash. Husk dog å ta en full wipe før du begynner, for ellers blir det mye tull med CM9 i og med at TW-ROMs og CM-ROMs er to forskjellige baser. Kan sammenlignes med å vaske av fettet fra kjøttdeigen før du steker pannekaker. Det fungerer, men resultatet blir neppe bra.

Lenke til kommentar

Flash i vei. Alle kernler bortsett fra de orginale ikke rootede kernelene er sikre å bruke. Det jeg gjør er å ha en CM-kernel eller noe liggende på SD-kortet i tilfelle jeg har rotet meg borti noe tull, og da bare flasher jeg den kernelen forså å flashe en annen ROM.

 

Men du er trygg du, så bare flash. Husk dog å ta en full wipe før du begynner, for ellers blir det mye tull med CM9 i og med at TW-ROMs og CM-ROMs er to forskjellige baser. Kan sammenlignes med å vaske av fettet fra kjøttdeigen før du steker pannekaker. Det fungerer, men resultatet blir neppe bra.

Okei. Ville du ha valgt cm10 eller cm9? Leser på nettet at folk ikke er fornøyd med 4.1.2 cm10

Lenke til kommentar

CM10 er stabilt, men det er fortsatt et par store bugs som kan være irriterende, så hvis du ikke føler for å bli irritert eller noe slikt, så går du klart for CM9. CM9 er i det minste veldig stabil og uten noen (nevneverdige) bugs.

Da går jeg for CM9 og venter til offisiell JB for note

Lenke til kommentar

Får bare en feilmelding når prøver å flashe cm9. Abort 7 står d starte. Noen med kjennskap til dette?

 

Det pleier å skje, uten at jeg kan gi deg grunnen. Bare prøv å flash noe annet først, som f.eks en ny kernel, ny ROM (noe annet enn CM9). Så prøver du igjen (med CM9). Det fungerer til slutt :p

Lenke til kommentar

Da har jeg flashet Android 4.1.2 via Odin og nå ble Note'n ny må jeg si, pritti nais :w00t:

 

Guide og filer her : http://www.sammobile...-test-firmware/

 

Gjort på noen få minutter :)

Har akkurat gjort det samme. Telefonen fikk seg en frisk oppdatering. Det er dog noen bugs... Screen capture med s-pennen fungerer ikke hos meg. Ellers så er det meste raskt fint. Ikke opplevd noen kritiske bugs enda. Blir spennende å se hvordan den ferdige builden blir.
Lenke til kommentar

Hvilken ROM flashet du? Airview fungerer strålende (i galleriet, S-Note og Videoer) med Eyebee's ROM.

 

Den som ligger hos Sammobile. Testversjon som visstnok ikke er helt fullført. Kommer nok den endelig versjonen i løpet av desember :)

 

Finnes Google Now til Note? Har jo jellybean, men finner ikke programmet noe sted.

 

:(

 

Under applikasjonen Google ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...