Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc

nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Både ja og nei. Batteriet varer mye lenger for min del med Saftbevareren aktivert, men på den annen side så fikk jeg et par totalkræsj på mobilen som ikke var helt heldige. (Mobilen tryna og ble stående på SIM-bildet uten at jeg fikk det med meg.)

Men for all del; last ned gratisversjonen og prøv den.

-KJ

Lenke til kommentar

Både ja og nei. Batteriet varer mye lenger for min del med Saftbevareren aktivert, men på den annen side så fikk jeg et par totalkræsj på mobilen som ikke var helt heldige. (Mobilen tryna og ble stående på SIM-bildet uten at jeg fikk det med meg.)

Men for all del; last ned gratisversjonen og prøv den.

-KJ

Ok, har lasta ned gratisversjonen og satt den på "normalmodus" i prefiksavdelingen, både på konas Note og på min - så får vi se. Har ikke hatt noen krasj eller noe surr etter 4.0.4, foruten generelt noe lavere oppetid på batteri iht ingefærbrødet.

Men blir det krasjing som følge av batterisaftbevareren, så ryker den ut fortere enn svint! Forøvrig er jeg enig med deg relatert Android og det ansvaret Google har iht til OSet sett/konfrontert opp i mot eks - (jeg vet ikke om hjernen eller fingrene makter å kommunisere dette grusomme jeg nå skal si, men skitt au) - Apple sitt OS på iPhucken ..., sukk ...

Lenke til kommentar

La merke til at jeg ikke får pennen til å fungere. Er det en bug som kom med 4.0(.4)?

Fungere fint her, selv med 4.0.4.

Funker fint her også, men fremdeles kommer streken en millimeter over der tuppen faktisk peker. Skjønner ikke at de ikke bare kan justere på dette? Har vært sånn siden den var ny, og har kalibrert.

Akkurat det er vel en tilpasningsak. Prøvd å kalibrere skjermen og sett om det har hjulpet på?

Ang. mitt eget problem er det vel et hardwareproblem på logicbordet knyttet til skjermsensoren. Sender den på service neste uke en gang.

Lenke til kommentar

Jo, for skriving og enkle ting går det greit, men for tegning som jeg gjerne kunne tenke meg å bruke den til, er det irriterende. Men joda, jeg kunne nok venne meg til det. Men det skulle liksom ikke være nødvendig, mener jeg. Har kalibrert en gang tidligere uten bedre resultat.

Mens jeg først skriver her: dersom jeg rooter telefonen, hvordan funker det da ved oppdatering til ny versjon av Android og/eller Samsung programvare? Kan jeg fremdeles da oppdatere via Kies eller OTA?

Grunnen til at jeg spør er at jeg bruker Go SMS, men selv om jeg hele tiden velger at den skal være standard SMS-program, så dukker ofte stock programmet opp (gjerne samtidig med Go SMS på statusbaren). Og det er irriterende, spesielt siden jeg har gjort det sånn at Go SMS lager en annen lyd enn stock rogrammet når det kommer en SMS, sånn at det skal være enkelt å høre om jeg får SMS eller e-post, når jeg ikke ser telefonen.

Med root kunne jeg vel slette hele stock SMS programmet.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg spør er at jeg bruker Go SMS, men selv om jeg hele tiden velger at den skal være standard SMS-program, så dukker ofte stock programmet opp (gjerne samtidig med Go SMS på statusbaren). Og det er irriterende, spesielt siden jeg har gjort det sånn at Go SMS lager en annen lyd enn stock rogrammet når det kommer en SMS, sånn at det skal være enkelt å høre om jeg får SMS eller e-post, når jeg ikke ser telefonen.

Det med dobbelvarsling er lett å unngå. Åpne det medfølgende SMS programmet og skru av varsling under innstillinger, etter dette vil du ikke merke noe til dette lengre.

Jeg rooter alltid telefonen, og kjører original rom (Bl.a. for å kunne bruke Titanium backup). Oppdateringer kommer da akkurat som tidligere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, har lasta ned gratisversjonen og satt den på "normalmodus" i prefiksavdelingen, både på konas Note og på min - så får vi se. Har ikke hatt noen krasj eller noe surr etter 4.0.4, foruten generelt noe lavere oppetid på batteri iht ingefærbrødet.

Men blir det krasjing som følge av batterisaftbevareren, så ryker den ut fortere enn svint! Forøvrig er jeg enig med deg relatert Android og det ansvaret Google har iht til OSet sett/konfrontert opp i mot eks - (jeg vet ikke om hjernen eller fingrene makter å kommunisere dette grusomme jeg nå skal si, men skitt au) - Apple sitt OS på iPhucken ..., sukk ...

Mobile Internet Explorer er så til de grader mye dårligere enn Chrome for Android / iOS, så nå har jeg bestemt meg for å gi Juice Defender et forsøk på 4.0.4 her. Så får vi se.

Det kan hende at jeg hadde den noe aggressivt innstilt, og at dett kan ha vært med på å lage kluss.

Vi får holde hverandre oppdatert på fremdrift.

-KJ

Lenke til kommentar

Det med dobbelvarsling er lett å unngå. Åpne det medfølgende SMS programmet og skru av varsling under innstillinger, etter dette vil du ikke merke noe til dette lengre.

Jeg rooter alltid telefonen, og kjører original rom (Bl.a. for å kunne bruke Titanium backup). Oppdateringer kommer da akkurat som tidligere.

OK, takk for tipset - irriterer meg litt at jeg ikke kunne komme på noe så opplagt selv, men jeg tror jeg innbilte meg at innstillinger på stock program ville få konsekvenser også for Go SMS. Ja ja. Man lærer. :)

Lenke til kommentar

Hei

Ha hatt Galaxy Note siden Februar 12 og må si meg veldig fornøyd, men etter begynte med oppdateringer, er det særlig batteritiden som det er noe å utsette på. Har prøvd diverse for å få den til å bli "normal" igjen, nå installert Juice Defender, og telefonen har per nå 11h34m og 40% prosent igjen. For to dager siden var telefonen tom etter 8.5 time, riktignok med endel surfing, men det gjorde jeg før oppdateringene også, og minnet mitt sier at batteriet varte noe lenger.

Leser nå om å få telefonen tilbake til Gingerbread, og lurer på om noen her inne har prøvd dette med hell. Om det er for stor risk for at hele telefonen blir ødelagt for godt, så får jeg heller leve med lading x 2 per dag. Noen av dere med erfaring her inne som kan gå god for følgende oppskrift? http://www.geekyandroid.com/2012/05/how-to-downgrade-ics-on-samsung-galaxy.html

På forhånd takk for hjelp.

Lenke til kommentar

Hvis du er på ICS 4.0.3 bør du oppdatere "enda mer", til 4.0.4. Hvis du allerede har 4.0.4 må nok andre kluter til... Men de klutene er det nok andre her som har bedre kjennskap til enn meg. :)

I starten på 4.0.3 hadde jeg tilsvarende dårlig batteri, men det bedret seg. På 4.0.4 er det bra, og jeg slipper å gjøre noe spesielt for at det skal holde. Men dette varierer veldig. Er visst en del som sliter på 4.0.4 også.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har noen problemer med noten etter at jeg oppdaterte til ICS.

1. Klarer ikke å laste ned vedlegg på eposten.

2. Skjermen reagerer når pennen er en halv cm fra skjermen.

3. Elendig batterikapasitet, og telefonen er ofte glovarm.

Er det noen som har løsninger på disse problemene?

Lenke til kommentar

Dessverre så er du nok i samme båt som oss andre her. :(

Beklager å være den som kommer med dårlige nyheter.

Det du kan gjøre om du har garanti på telefonen enda er å resette den til fabrikkinnstillinger. (Det skal visstnok hjelpe på å gjøre det gjentatte ganger i følge Samsung selv, men jeg har mine tvil.) Vær oppmerksom på at det har vært en bug i programvaren til ICS slik at man risikerer at telefonen ikke starter mer etter en slik resetting. Da må man påregne å levere inn telefonen for å få den reparert.

Jeg har resatt min 20+ ganger uten problemer, men har fortsatt til tider følelsen av at telefonen er en lommevarmer i stedet for en telefon, samt at maks jeg har fått ut av batteriet er ca. ett døgn, mot godt over to på GB.

Må si det er litt bittert å ha gitt over 6 laken for dette med tanke på den supporten man får når man har problemer.

-KJ

Lenke til kommentar

Leser nå om å få telefonen tilbake til Gingerbread, og lurer på om noen her inne har prøvd dette med hell. Om det er for stor risk for at hele telefonen blir ødelagt for godt, så får jeg heller leve med lading x 2 per dag. Noen av dere med erfaring her inne som kan gå god for følgende oppskrift? http://www.geekyandr...ung-galaxy.html

På forhånd takk for hjelp.

Oppskriften er i og for seg OK, men du må laste ned "rett" firmware for Norden om du ønsker å kunne oppgradere til nordisk JellyBean når dette (forhåpentligvis) kommer en dag.

Du finner link til alle de ulike originale ROMene til GNote her:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1424997

-KJ

Lenke til kommentar

jeg har ikke noen problemer med min Note,,når det gjelder batteritid er min upåklagelig.

har også nyeste firmware...Fulgte et råd her inne på forumet som fungerte utmeket.

Når jeg tar mobilen ut av laderen trykker jeg bare på OMSTART og vips går den uten hindring på deep sleep

BATTERI = 1dag , 17 timer ,40 sek og 44% igjen...

DEEP SLEEP står mellom 93 og 97 %....Jeg har hatt MANGE tlf,men Noten slår alle..ser virkelig fram til N2

Lenke til kommentar

Der føk min inn til rep..og forhåpentligvis ett nytt liv etterpå. Når planken var ferdigladet indikerte den ennå lading, og batteriet blinket fra full til tomt til ladetegn på. I tillegg pep den noe voldsomt, mulig den ikke likte at jeg var sur på den... Det som var trist var jo at man kunne ikke trykke noen plasser når den surmulte...nesten som dama det!! Men hu får man nå kontakt med uten å ta ut batteriet...

Lommevarmer ble nevnt her og det er jo og ett kjent problem. Har nå kjøpt en ny s3, som poden skal få overta, hvis ikke han far sjøl finner ut at den er bedere da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...