Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc

nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med Chess må både pakkedata og dataroaming være aktivert for å kunne sende/motta mms.

Det stemmer ikke, roaming trenger ikke være skrudd på. Jeg har testet dette på begge telefonene.

OK, da har du nok rett i det. Tydeligvis litt varierende fra operatør til operatør akkurat det der. Men pakkedata må i alle fall være aktivert. :)

Lenke til kommentar

Du har for ny versjon til å bruke den root-metoden, bruk denne i stedet: http://tinyurl.com/7zyhbf9 (FOR Android 4.0.3, Galaxy Note N7000)

Har fulgt guiden til den delen hvor jeg skal slå på telefonen, kommer da til en skjerm med android figuern og følgende tekst dukker opp: "Downloading... Do not turn off target" Har stått slik i 10 min nå uten at noe skjer, hvor lenge må jeg regne med å vente? :p

Lenke til kommentar

Jeg har lagt inn 4.0.4 selv, og etter dette har den i alle fall klart å gå i "deep sleep" selv. Bruker fortsatt mye batteri i forhold til den første måneden jeg hadde den, men nå klarer den i alle fall ca. 12 timer.

Det hadde vært veldig, veldig interessant hvis Samsung kunne gi oss innsikt i hva det er som faktisk skjer her.

-KJ

Da har jeg brukt 4.0.4 en stund og konklusjonen er at dette suger klam taske.

Jeg har ferie for tiden, noe som betyr at det er minimalt med bruk av telefonen, og selv med to samtaler og et par-tre SMS + noen få e-poster så varer telefonen i underkant av 18 timer.

Noen som er interessert i en pent brukt Note? Jeg holder meg til iPhone inntil Google klarer å ta oss tunge brukere på alvor og lager en fornuftig strømstyring på dette møkkaOSet.

/rant

-KJ

Lenke til kommentar

Jeg har lagt inn 4.0.4 selv, og etter dette har den i alle fall klart å gå i "deep sleep" selv. Bruker fortsatt mye batteri i forhold til den første måneden jeg hadde den, men nå klarer den i alle fall ca. 12 timer.

Det hadde vært veldig, veldig interessant hvis Samsung kunne gi oss innsikt i hva det er som faktisk skjer her.

-KJ

Da har jeg brukt 4.0.4 en stund og konklusjonen er at dette suger klam taske.

Jeg har ferie for tiden, noe som betyr at det er minimalt med bruk av telefonen, og selv med to samtaler og et par-tre SMS + noen få e-poster så varer telefonen i underkant av 18 timer.

Noen som er interessert i en pent brukt Note? Jeg holder meg til iPhone inntil Google klarer å ta oss tunge brukere på alvor og lager en fornuftig strømstyring på dette møkkaOSet.

/rant

-KJ

Jeg har nå i dag brukt Google's Spor program siden jeg er en sikkerhetskonsulent som går rundt i svære boligfelt og banker på hver eneste hus / dør som er i boligfeltet. Og da trenger jeg et program som kan vise meg hvor jeg har gått. Og med dette programmet så er jeg avhengig av å både bruke 3G nettverket og GPS'en.

GPS'en har stått på i 4 timer og 15 minutt hvor 3G nettverket har vært aktiv hele tiden her også, Spor programmet har vært aktiv i 4 timer og jeg har lest en del e-poster og surfet en del med telefonen igjennom dagen. Pluss at jeg har tatt en del telefoner.

Lysstyrken på skjermen har også stått på 100% hele tiden.

Så på alt dette hvor telefonen har brukt batteriet i 12 timer og 30 minutt, så har jeg enda 46% batteri igjen med ganske mye bruk i dag.

Kanskje du burde skjekke på hva som står å bruker så mye strøm på mobilen din før du slakter Android her?

EDIT: iPhone er definitivt ikke noe bedre på batteritid skal jeg si deg. Hører mange som sliter med langt værre batteritid på en iPhone enn det noen har med Android.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så fint for deg at du ikke har problemer, da.

Men om du prøver å påstå at GNote ikke har et batteriproblem, så kan du bare gi opp. Du kan ikke i ramme alvor mene at det skal være meningen at en telefon som denne skal vare under et døgn med lite til Ingen bruk?

Jeg har prøvd å diskutere objektivt med deg tidligere, men i et anfall av optimisme så prøver jeg igjen.

-KJ

Lenke til kommentar

Så fint for deg at du ikke har problemer, da.

Men om du prøver å påstå at GNote ikke har et batteriproblem, så kan du bare gi opp. Du kan ikke i ramme alvor mene at det skal være meningen at en telefon som denne skal vare under et døgn med lite til Ingen bruk?

Jeg har prøvd å diskutere objektivt med deg tidligere, men i et anfall av optimisme så prøver jeg igjen.

-KJ

Nå vet ikke jeg hvordan du bruker mobilen din, men jeg brukte min Galaxy Note ganske heftig i dag og i tillegg ha 46% batteri igjen. Da er det nok ikke noe galt med telefonen eller batteriet. Da bruker jeg telefonen rett og jeg passer på at det ikke er noen programmer som står å bruker unødvendig med strøm.

Igjen, ikke skyld på Android, siden Android fungerer fint. Det er mest sannsynligvis noen programmer som du har installert som står å tærer på batteriet.

Og hva forventer du egentlig av en mini-datamaskin i dag da?

Ser du laptop'er som varer en dag ut bare for å ta et eksempel?

Endret av Vindicator
  • Liker 2
Lenke til kommentar

La merke til at jeg ikke får pennen til å fungere. Er det en bug som kom med 4.0(.4)?

Fungere fint her, selv med 4.0.4.

Funker fint her også, men fremdeles kommer streken en millimeter over der tuppen faktisk peker. Skjønner ikke at de ikke bare kan justere på dette? Har vært sånn siden den var ny, og har kalibrert.

Lenke til kommentar

Når det gjelder batteri, så virker det som enkelte rett og slett har hatt mer flaks med det enn andre - jeg er en av dem som har hatt flaks med mitt. Bortsett fra en liten stund på 4.0.3, der batteriet ble tappet raskt, så har jeg hatt bra batteritid helt siden telefonen var ny, på Gingerbread.

Jeg bruker ikke min mye, litt mer nå som jeg har begynt å jobbe igjen, så noen e-poster, noe nettsurfing i lunsjen og noen SMS, BluTooth på. Og telefonen har nå gått i ett døgn, ni timer og seks minutter, og det er 56% igjen.

Har skjermen på manuell lysstyrke og har satt den lavt, og i tillegg har jeg Oppgavebehandling på hovedskjermen, så jeg slår av programmer etter bruk, særlig nettleseren, som ellers kan stå og bruke CPU. Bortsett fra det gjør jeg ikke noe spesielt for å spare strøm.

Men som sagt, jeg tror det er flaks; det at man ikke har fått et 'mandags-produkt'.

Lenke til kommentar

Den beste sikkerhetskopien er via CWM recovery. Der tar du backup av rubbel og bit. Nest best er vel Titanium Backup. CWM recovery krever at du flasher dette, Titanium Backup krever root.

Hvis du ikke vil flashe eller roote er Kies og PC siste mulighet. Jeg vet dessverre ikke hva som tas backup av via Kies, men google litt så finner du sikkert ut av det.

-KJ

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hvordan du bruker mobilen din, men jeg brukte min Galaxy Note ganske heftig i dag og i tillegg ha 46% batteri igjen. Da er det nok ikke noe galt med telefonen eller batteriet. Da bruker jeg telefonen rett og jeg passer på at det ikke er noen programmer som står å bruker unødvendig med strøm.

Igjen, ikke skyld på Android, siden Android fungerer fint. Det er mest sannsynligvis noen programmer som du har installert som står å tærer på batteriet.

Og hva forventer du egentlig av en mini-datamaskin i dag da?

Ser du laptop'er som varer en dag ut bare for å ta et eksempel?

Igjen; det er fint for deg at du ikke har problemer, men vi er mange, meg selv inkludert, som faktisk _har_ problemer.

Jeg driter en lang marsj i hva det er som står og drar batteri så lenge at jeg ikke eksplisitt har godkjent dette. Da kaller jeg det en designsvakhet i en plattform som faktisk er laget for å brukes på terminaler der batteri er en begrenset ressurs.

Sammenligningen din med PCer er ikke relevant her, så jeg går ikke inn i disse.

Av moderne mobile OS som jeg har prøvd så har Android den aller dårligste implementasjonen av strømstyring. Jeg hadde nesten forventet at et såpass innovativt selskap som Google hadde klart å få til noe mist på høyde med Windows Phone, aller helst like bra som iOS. De behøver faktisk ikke se spesielt langt heller, da Juice Defender har mange til dels svært avanserte funksjoner for strømsparing som med fordel kunne har vært integrert i OSet.

Det å skulle passe på å skru av og på WiFi, Bluetooth og GPS føles så 2005. ;)

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...