John P. Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Ja ja - jeg håper Samsung kan få ut fingeren og ordne med en fix for dette, for jeg har gått fra en telefon jeg kunne trekke frem som et eksempel på god batteritid for en android-telefon, til en telefon jeg må overvåke som en hauk sånn i tilfelle, og ihvertfall legge til lading hver kveld. Blir ikke noe wiping på meg - Samsung: fiks! Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 (endret) Jeg skjønner ikke at det kan være så stor forskjell fra telefon til telefon på hvordan ICS fungerer. Jeg er strålende fornøyd, og telefonen min har, om noe, enda bedre batteritid enn før. Den er i tillegg kjappere, OSet er mer logisk bygd opp, jeg er rett og slett dritfornøyd med ICS. Kan det hende at det er noen av appsa deres som føkker opp på ICS? Edit: Dårlig forslag til løsning, folk wiper jo her og der uten at noe skjer, og igjen, jeg som er så dritfornøyd har jo flere 100 apps installert. Edit2: Men jeg skjønner likevel ikke hvordan det er mulig at folk opplever så store forskjeller. Telefonene er da identiske, og firmwaren er jo lik for alle. Endret 10. juli 2012 av Bjarnemann Lenke til kommentar
John P. Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Nei, jeg skjønner lite selv. Det later til at batterikapasiteten er ustabil, mer enn noe annet. I dag har telefonen nesten ikke brukt batteri, til tross for at jeg har brukt den mer enn andre dager, og skravla i telefonen minst en time ista. Eneste jeg har gjort siden sist er å kjøre en vanlig restart. Men jeg hadde en sånn 'god dag' tidligere her også, men plutselig bestemte telefonen seg for å tappe batteriet dagen etter det igjen. Så kan man kanskje si at det er derfor Samsung har problemer med å rette feilen - at den kommer og går - men ettersom jeg skjønner på andre i tråden, så er dette et identifisert problem, en bug, som hindrer 'deep sleep'. Ihvertfall av og til. Så det bør vel la seg fikses på et vis. Jeg var forøvrig en av de heldige med batteriet på Gingerbread - det var folk som klagde på batteriet der også. Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Kan det hende at det er noen av appsa deres som føkker opp på ICS? Det er tanken min også. Jeg opplevde nylig at batteritiden på min SGS II ble ustabil og at et fulladet batteri av og til varte under 10 timer selv ved lite bruk. Mobilen hadde også en tendens til å bli litt ekstra varm under bruk og jeg kunne oppleve treg og hakkete respons. Det var ikke alltid at den ville gå i deep sleep. Omtrent som man leser at mange opplever med Note. Jeg innstallerte derfor badass battery monitor og startet alle appene jeg pleier å bruke og lot hver app kjøre i ca. 10 sekunder før jeg avsluttet dem. Deretter la jeg fra meg mobilen i en time og sjekket statusen i badass battery monitor. Den viste en veldig høy last på app usage og appen som utmerket seg viste seg å være NRK-appen med en cpu-tid på flere minutter selv om jeg bare hadde latt denne appen kjøre i 10 sekunder. Jeg ladet batteriet fullt igjen, restartet mobilen og gjentok eksperimentet og igjen var det NRK-appen som var synderen. Jeg gikk deretter inn i innstillinger -> programmer -> nedlastede, bladde meg frem til NRK-appen og valgte tving stopp og tøm data. Deretter ladet jeg batteriet igjen, restartet mobilen og gjentok eksperimentet. Men etter å ha tømt data til NRK-appen så oppførte mobilen seg bra og jeg har fått god batteritid igjen i tillegg til en kald og responsiv mobil. NRK-appen ble etter dette slettet siden det er en dårlig skrevet app med enda dårligere streaming av TV-programmer. Kanskje kan løsningen på mitt problem brukes på Note også. Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Jeg har meget god batteritid. Jeg har vært en snartur innom utvikleralternativer og huket av for "avslutt apper når jeg forlater dem" Batteritid på nesten 48 timer må vel sies å være bra? Jeg merker ikke noe forskjell i telefonens oppførsel heller.. Lenke til kommentar
Svein Arild Søyland Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Vel - hos meg var det i alle fall ingen apper som trakk strøm, men min har uansett gått i deep sleep som den skal etter det sinnssyke 3xwipe/resette trikset for snart to uker siden. Jeg testet ut på forhånd gjeldende apper, men for all del - noen apper suger strøm, så hos noen kan det være det som er problemet, hos andre kanskje denne buggen, og hos andre ...? Men takk for tipset Calvinator, jeg har nå huket av for "Ikke behold aktiviteter", så får jeg se om batteriet varer enda lengre. For jeg er en av dem som hadde meget god batteritid før ICS. Og selv om den er fri for kjappe/brå/uventede batteritømminger, så er ikke batteritiden like god som før ICS. :-) Lenke til kommentar
Vivi66 Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Re. pennen Idiotspørsmål fra en som akkurat har kjøpt Note: Skal pennen vare sååå treg å få ut fra slusa si, eller finnes det en smart teknikk? Bruker nå negler og fysisk kraft.... Takknemlig for svar 1 Lenke til kommentar
malboroman70 Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Jeg hadde masse problemer med batteriet. Men etter at jeg skrudde av batterisparingsfunksjonen holder batteriet nå i minst 2 dager.. Dette er 2-3 ganger bedre enn før ! gode nyheter ics 4.0.4 rullet ut idag!!med popup player!! noen som har prøvd? er desverre i utlandet ,og noten er hjemme. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Re. pennen Idiotspørsmål fra en som akkurat har kjøpt Note: Skal pennen vare sååå treg å få ut fra slusa si, eller finnes det en smart teknikk? Bruker nå negler og fysisk kraft.... Takknemlig for svar Den sitter akkurat så godt på plass at den ikke faller ut ved et uhell. Har ingen problemer med å få den ut selv i alle fall. Lenke til kommentar
3ide Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Ingen 4.0.4 her ennå. Men den kommer vel om et par uker til Norge... Lenke til kommentar
Svein Arild Søyland Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Ikke noe 4.0.4 her heller, hvor har du kildene til dette "malboroman70"? Og i så fall, mener du denne er sluppet i Norden/Norge? Lenke til kommentar
Fender77 Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Det stemmer det marlborman sier. 4.0.4 har blitt sluppet - dvs ikke for alle regioner enda. Må vel fort regne med noe ventetid for nordiske telefoner akkurat som sist. Foreløpig s er de sluppet for Tyskland. Du kan jo flashe telefonen med odin - bare å laste ned nye fw fra sammobile.com:) Sammobile: http://www.sammobile.com/firmware/?page=8&view=5357 GSM arena: http://www.gsmarena.com/android_ics_404_is_rolling_out_for_samsung_galaxy_note-news-4508.php 1 Lenke til kommentar
malboroman70 Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) Details about the firmware. Android: 4.0.4 Build date: July 4 Changelist: 811901 PDA: N7000XXLRG MODEM: N7000XXLRB CSC: N7000DBTLRG.er det noen som har prøvd denne?? Endret 12. juli 2012 av malboroman70 Lenke til kommentar
sverresverdfisk Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Hvordan går man frem for å unngå den eMMC buggen? jeg flasha til den første (polske?) ICS når den kom, skal jeg over til denne så må jeg kjøre en fabrikkreset, flashe til ginger og så denne her? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 For å helt garantert unngå eMMC-bugen så må du _ikke_ kjøre reset i ICS, dvs. du må flashe til GB først, så wipe og så installere denne. -KJ Lenke til kommentar
John P. Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Veit da søren jeg... Nå har jeg 2 døgn, 9 timer og 17 minutter på batteriet, og det er på 62%. Det er jo temmelig bra. Men dette kommer og går vel. Me får sjå kva som hendar. Eller noe sånt. Lenke til kommentar
Roundsound Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Spørs vel litt hva folk bruker og. Har fullt opplegg med GOlauncher, lockscreen, widgets osv. Autolysstyrke og wifi på nesten hele dagen. Har 88% og da har dem vært på batteri i 13,5 timer, og har 26 timer igjen. Merkbart dårligere batteri etter jeg byttet fra standard laucher og lockscreen. Lenke til kommentar
sverresverdfisk Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 (endret) Syns Tlf er mye kjappere og mer responsiv enn før, og så har jeg ikke lenger problemer med batteriet etter at jeg oppdaterte til 4.04 Endret 13. juli 2012 av sverresverdfisk Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Syns Tlf er mye kjappere og mer responsiv enn før, og så har jeg ikke lenger problemer med batteriet etter at jeg oppdaterte til 4.04 4.04? Sitter på 4.03 jeg, ingen updates via Kies eller Note Lenke til kommentar
sverresverdfisk Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Goodall: Det stemmer det marlborman sier. 4.0.4 har blitt sluppet - dvs ikke for alle regioner enda. Må vel fort regne med noe ventetid for nordiske telefoner akkurat som sist. Foreløpig s er de sluppet for Tyskland. Du kan jo flashe telefonen med odin - bare å laste ned nye fw fra sammobile.com:) Sammobile: http://www.sammobile...age=8&view=5357 GSM arena: http://www.gsmarena....e-news-4508.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå