Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm.... wipet cachen i går, og tlf gikk for første gang ret i deep sleep da jeg slukket skjermen. Det fortsatte den med utover formiddagen, og jeg hadde fremdeles 70% batt for en halv time siden, på tross av spotify og radio i over en time. Resatte cpuspy et par ganger, og nå kjører den kun på 200mhz igjen, med det resultat at 10% batt er tømt på ca 30 min. Crap. virker som det som flere har nevnt, at forskjellige fixer kun har midlertidig effekt. Savner å ha en tlf jeg vet holder ut dagen!

Lenke til kommentar

Jeg er foreløpig fortsatt på Gingerbread - sitter litt på gjerdet.

 

Men det hadde vært fint om noen som ikke opplever nevnte problemer med ICS på Note kunne 'melde fra'.

 

Det blir jo gjerne til at de som har problemer er de som følger en slik tråd, mens de som ikke har det faktisk bruker telefonen uten problemer, og derfor heller ikke tenker på å følge tråden.

 

Men om det er noen der ute som leser dette og ikke har problemer...

Lenke til kommentar

John.P: Ingen hakking i videoer, ingen problemer whatsoever bortsett fra kjipere batteritid. Freshere menyer, bedre kontroll på strømbruk(paradoksalt nok) og datatrafikk, og ikke minst ENDELIG mulig å slå av låseskjermen helt. Samt fancy ICS taskmanager.

 

Alle andre: Noen som vet hva Samsung push service er for noe? Står for 10% av batteritapet... Aldri sett den før.

 

For ordens skyld:

Flymodus/batteri/osv-triks: Ingen effekt for meg.

Wipe cache: midlertidig effekt, bug gjenoppstått etter 16 timer.

Nappe ut lader med skjermen på: Ingen effekt for meg.

Endret av ghadbandit
Lenke til kommentar

Jeg er foreløpig fortsatt på Gingerbread - sitter litt på gjerdet.

 

Men det hadde vært fint om noen som ikke opplever nevnte problemer med ICS på Note kunne 'melde fra'.

 

Det blir jo gjerne til at de som har problemer er de som følger en slik tråd, mens de som ikke har det faktisk bruker telefonen uten problemer, og derfor heller ikke tenker på å følge tråden.

 

Men om det er noen der ute som leser dette og ikke har problemer...

 

ingen problemer her heller, tlf går fort i deep sleep og batteriet varer omtrent som før. bare positivt her:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Javel, nå har det funket godt siden min tredobbel wiping og resetting på fredag, akkurat nå er den på 71 % batteri på 1d3t23m på batteri - slettes ikke verst! Holder dette er jeg lykkelig som pokker - min eneste frykt er at buggen skal komme tilbake, slik det sies at den gjør, men jeg kan alltids leve i håpet - og skal oppdatere her. Den går i deep sleep som den skal, også når wifi og datanett er aktivert.

Lenke til kommentar

Tok Wipe cache selv her for noen dager siden, normalt etter upgrade har jeg (med bruk under dagtid) tatt den av laderen om morgenen, og når jeg gikk å la meg plugget den i igjen med et par prosent igjen.

 

Nå de siste dagene har jeg hatt rundt 60% igjen før jeg plugget den i.

Så ser ut til å hjelpe (en så lenge) for meg i alle fall.

Lenke til kommentar

-Det er vel sånn at når man oppdaterer til ICS så blir alt man har lagt inn av apps, kontakter, SMSer, innstillinger etc. etc. borte fra telefonen, og den blir på en måte fabrikk-resatt?

 

Noen gode muligheter for backup? Hvordan har dere gjort det, har dere bare lagt inn alt manuelt etterpå, eller finnes det mer automatiske backup og restore programmer? Kies har vel noe sånt, men jeg stoler ikke på det etter noen dårlige erfaringer...

Lenke til kommentar

-Det er vel sånn at når man oppdaterer til ICS så blir alt man har lagt inn av apps, kontakter, SMSer, innstillinger etc. etc. borte fra telefonen, og den blir på en måte fabrikk-resatt?

 

Noen gode muligheter for backup? Hvordan har dere gjort det, har dere bare lagt inn alt manuelt etterpå, eller finnes det mer automatiske backup og restore programmer? Kies har vel noe sånt, men jeg stoler ikke på det etter noen dårlige erfaringer...

 

For min del forsvant ingenting, men tok på forhånd backup av meldinger i Kies. Kontaktene mine er er backet opp i gmail.

Lenke til kommentar

er jo i grunn fornøyd med den, men det er noe som plager meg:

- Går ikke å skru av lyd ved tilkobling av lader og lyd når batteri er fullt.

- Idiotisk plasserte power knapper i notifikasjons linjen.

- Den auto rotasjons tingen er veldig frustrende.

 

Er jo bare små ting dette, men har følelsen av at ting blir litt lukket rundt meg. Hadde fra før en HTC desire som jeg hadde rootet, og det ble litt kjedelig med plain Galaxy note :p

Lenke til kommentar

Dette med lyd plages ikke jeg av ihvertfall. Setter alltid telefonen på lydløs om natta, og da er den helt lydløs. Knappene i notifikasjonslinjen er jeg enig i, disse burde man kunne valgt selv. Men shit, noe må ma<n irritere seg over. Autorotasjon, det er det vel bare å slå av og på ved behov?

Lenke til kommentar

Dette med lyd plages ikke jeg av ihvertfall. Setter alltid telefonen på lydløs om natta, og da er den helt lydløs. Knappene i notifikasjonslinjen er jeg enig i, disse burde man kunne valgt selv. Men shit, noe må ma<n irritere seg over. Autorotasjon, det er det vel bare å slå av og på ved behov?

Eller bruke launcher som styrer rotasjon selv. relativt fornøyd med apex...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...