Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda - jeg er en av dem som siden den første Samsung Galaxy S kom, alltid har vært heldig gjeldende batteriets liv og levnet. For første gang i min Samsunghistorie - etter ICS - opplever jeg nå problemer med batteriet. I går gikk jeg tom etter ca 10 timer. Jeg har før vært oppe i en drøm av batterlilevetid på samme telefon. Alle våre fem medlemmer i vår familie kjører ulike Samsunger, Jeg håper ennå at dette kan være et "kalibreringsproblem?" og skal følge nøye med.

 

Før jeg oppdaterte kjørte jeg fullstendig 0-stilling av telefon, inklusive wipe av cache.

 

I går da jeg la meg var den på 44 % og i natt kl 0400 ble jeg vekket av at den "bleepet" om kristisk batterinivå, og da etter å ha ligget noen få timer i offline-modus? Har ingen tredjepartsprogrammer mm som sluker strøm, da jeg ikke har lagt inn noe som helst nettopp i denne perioden der jeg må finne ut av hva det er med batteriets levetid som nå plutselig har skjedd. Wipet den en gang til i dagmorges, så skal jeg lade den nå, så får jeg se - men dette er alt annet enn normalt, og kom som et resultat av iskremoppdateringen.

Lenke til kommentar

Min telefon suger strøm noe helt jævelig. Skulle tro at Samsung sine programerere skulle greie å lage ICS uten problemer, men det er jo helt tydelig at dem er undermålere. Har lest her at man kan legge inn en annen rom, eller noe, men for meg blir det helt feil at et kjempekonsern som Samsung ikke greier dette. De må da ha vært klar om den buggen som det har stått endel om her og helt sikkert på en haug andre forumer. Det virker som at dem gir faan i oss brukere. Er utrolig skuffet over Samsung nå. Lurer egentlig på hvorfor jeg fortsetter å kljøpe produkter fra dem. 4 telefonen på rad det har vært noe tull med og har en sak gående med en helt ny tv som det ble feil på etter en måned. Den tv'n fikk jeg som erstatning for den forrige tv'n jeg hadde fra dem, som det også var feil på. Er det mulig...!!! Når det er sagt, så er dem jo enestående på design og "stash" men det burde jo virke. :nei2:

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler dere å laste ned programmet som heter "CPU Spy" LINK, da kan dere sjekke om telefonen går i "Deep sleep" modus. Jeg tipper den ikke gjør dette, og da tømmes batteriet veldig fort.

 

Merkelig nok finnes det en løsning som fungerer i noen tilfeller, testet på en kollegas telefon, og som er lett og teste (leste det en gang på XDA-forumet).

 

- Aktiver flymodus (langt trykk på poweknappen)

- skru av telefonen og ta ut batteriet i 10 sekunder

- start opp telefonen og vent til den er helt ferdig å laste, gjerne noen minutter

- skru av flymodus.

 

Start nå CPU Spy, nullstil tellerne, og legg telefonen i hvilemodus. la telefonen ligge en stund, og sjekk etter dette om ikek det er registrert "Deep sleep" på telefonen.

 

OBS! Dersom telefonen er tilkoblet lader vil den aldri aktivere deep sleep.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler dere å laste ned programmet som heter "CPU Spy" LINK, da kan dere sjekke om telefonen går i "Deep sleep" modus. Jeg tipper den ikke gjør dette, og da tømmes batteriet veldig fort.

 

Merkelig nok finnes det en løsning som fungerer i noen tilfeller, testet på en kollegas telefon, og som er lett og teste (leste det en gang på XDA-forumet).

 

- Aktiver flymodus (langt trykk på poweknappen)

- skru av telefonen og ta ut batteriet i 10 sekunder

- start opp telefonen og vent til den er helt ferdig å laste, gjerne noen minutter

- skru av flymodus.

 

Start nå CPU Spy, nullstil tellerne, og legg telefonen i hvilemodus. la telefonen ligge en stund, og sjekk etter dette om ikek det er registrert "Deep sleep" på telefonen.

 

OBS! Dersom telefonen er tilkoblet lader vil den aldri aktivere deep sleep.

 

Tusen takk - skal forøke dette! :-)

Lenke til kommentar

Hva er status på batterilevetiden etter ICS? Vurderer å gå til innkjøp av en Note nå, da min gamle HTC er sliten.

 

Er den fortsatt et godt kjøp?

 

kjøp note, men gjør som meg å la være å oppdatere ICS. Gb funker kjempebra og batteritiden er kongelang. jellybean kommer snart allikevel

Lenke til kommentar

Noen tips for å bedre batteri levetiden etter ICS oppdatering?

 

Min gikk fra drømme telefon med ny innstallert ICS og nesten 2 døgn batteri tid, til halvt døgn med batteri tid :(

Så lenge varte morroa!!

Og på batteri oversikta så er det som utmerker seg kun skjerm og den har vært oppe på 48% maks. Men utenom det så er det ingen store syndere som trekker strøm.

Spiller en anelse, er litt på facebook og litt til å ringe/sms.

 

Lader batteri fra kvelden når jeg legger meg i 24:00-01:00 tiden og da holder den max til 20:00-21:00 kvelden etter. Dro minst halvt døgn ekstra før oppdatering.

Lenke til kommentar

Noen tips for å bedre batteri levetiden etter ICS oppdatering?

 

Min gikk fra drømme telefon med ny innstallert ICS og nesten 2 døgn batteri tid, til halvt døgn med batteri tid :(

Så lenge varte morroa!!

Og på batteri oversikta så er det som utmerker seg kun skjerm og den har vært oppe på 48% maks. Men utenom det så er det ingen store syndere som trekker strøm.

Spiller en anelse, er litt på facebook og litt til å ringe/sms.

 

Lader batteri fra kvelden når jeg legger meg i 24:00-01:00 tiden og da holder den max til 20:00-21:00 kvelden etter. Dro minst halvt døgn ekstra før oppdatering.

 

Ja jeg har et tips som skal fungere i følge det jeg har lest på nettet og opplevd delvis selv. Etter en slik oppdatering er det ganske greit å nullstille telefonen til fabrikkinnstillinger og legge inn ting på nytt.

 

Du kan ta sikkerhetskopi før du utfører dette av de viktigste data, og kan legge de tilbake rett etterpå.

Lenke til kommentar

Noen tips for å bedre batteri levetiden etter ICS oppdatering?

 

Min gikk fra drømme telefon med ny innstallert ICS og nesten 2 døgn batteri tid, til halvt døgn med batteri tid :(

Så lenge varte morroa!!

Og på batteri oversikta så er det som utmerker seg kun skjerm og den har vært oppe på 48% maks. Men utenom det så er det ingen store syndere som trekker strøm.

Spiller en anelse, er litt på facebook og litt til å ringe/sms.

 

Lader batteri fra kvelden når jeg legger meg i 24:00-01:00 tiden og da holder den max til 20:00-21:00 kvelden etter. Dro minst halvt døgn ekstra før oppdatering.

 

Ja jeg har et tips som skal fungere i følge det jeg har lest på nettet og opplevd delvis selv. Etter en slik oppdatering er det ganske greit å nullstille telefonen til fabrikkinnstillinger og legge inn ting på nytt.

 

Du kan ta sikkerhetskopi før du utfører dette av de viktigste data, og kan legge de tilbake rett etterpå.

 

Hvordan er det med spill man har osv? Mister man saved game data osv? Er kun det som bekymrer meg. Alt annet kan legges inn igjen etter man har tatt kopi av alt :)

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler dere å laste ned programmet som heter "CPU Spy" LINK, da kan dere sjekke om telefonen går i "Deep sleep" modus. Jeg tipper den ikke gjør dette, og da tømmes batteriet veldig fort.

 

Merkelig nok finnes det en løsning som fungerer i noen tilfeller, testet på en kollegas telefon, og som er lett og teste (leste det en gang på XDA-forumet).

 

- Aktiver flymodus (langt trykk på poweknappen)

- skru av telefonen og ta ut batteriet i 10 sekunder

- start opp telefonen og vent til den er helt ferdig å laste, gjerne noen minutter

- skru av flymodus.

 

Start nå CPU Spy, nullstil tellerne, og legg telefonen i hvilemodus. la telefonen ligge en stund, og sjekk etter dette om ikek det er registrert "Deep sleep" på telefonen.

 

OBS! Dersom telefonen er tilkoblet lader vil den aldri aktivere deep sleep.

 

Jeg hadde visst ikke "Deep Sleep" aktivert :s

 

Ser ut til å være 91% "Deep Sleep" nå !

 

Tror dette vil løse seg ;)

 

Alle som har problemer med strømmen.. Prøv dette !

 

Tusen Takk, da er det bare å se hvordan telefonen holder ut i morra !

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler dere å laste ned programmet som heter "CPU Spy" LINK, da kan dere sjekke om telefonen går i "Deep sleep" modus. Jeg tipper den ikke gjør dette, og da tømmes batteriet veldig fort.

 

Merkelig nok finnes det en løsning som fungerer i noen tilfeller, testet på en kollegas telefon, og som er lett og teste (leste det en gang på XDA-forumet).

 

- Aktiver flymodus (langt trykk på poweknappen)

- skru av telefonen og ta ut batteriet i 10 sekunder

- start opp telefonen og vent til den er helt ferdig å laste, gjerne noen minutter

- skru av flymodus.

 

Start nå CPU Spy, nullstil tellerne, og legg telefonen i hvilemodus. la telefonen ligge en stund, og sjekk etter dette om ikek det er registrert "Deep sleep" på telefonen.

 

OBS! Dersom telefonen er tilkoblet lader vil den aldri aktivere deep sleep.

 

Jeg hadde visst ikke "Deep Sleep" aktivert :s

 

Ser ut til å være 91% "Deep Sleep" nå !

 

Tror dette vil løse seg ;)

 

Alle som har problemer med strømmen.. Prøv dette !

 

Tusen Takk, da er det bare å se hvordan telefonen holder ut i morra !

 

JA - kan signere på dette - det hjalp betraktelig! Se mine siste posteringer her nylig hvor elendig den var på batteriet etter ICS, og nå i dag hadde jeg 76 % etter 17 timer, men dog med den på offline (flymodus) i natt som alltid. Men etter det trikset "byggeren" tipset om - met trikset ved å ta ut batteri mm, samt sjekke at "deep sleep" er aktivert, så er den mye bedre! Ikke heeelt som før ICS, men mye bedre enn uten trikset til "byggeren": Takk skal du ha du bygger! :-)

 

Men Samsung! Dette MÅ dere ta tak i!!!

Endret av Rottweilerhannen
Lenke til kommentar

Trikset til "Byggeren" virket her også. Nå er allt fryd og gammen...... :)

 

Trodde jeg. Den gikk tilbake til å tute å kjøre på 200 MHZ og trakk 15 % på under 2 timer, uten bruk. Bare lå på bordet. Er det noen som har kontaktet Samsung angående dette?

Spør du meg, så er dette en skandale. Dette burde jo komme ut, så dem ser seg nødt til å fikse det. :nei2:

Endret av larax62
Lenke til kommentar

Ikke sprett sjampisen for tidlig. Trikset virker, men bare en viss tid. (Fra noen timer til et par dager maks...)

 

Jeg hadde denne bugen i GB også, og har tatt av case + bakdeksel så mange ganger nå at det faktisk ikke sitter skikkelig på lenger...

 

Møkkabug rett og slett.

 

Og for deg som mente at man kan hoppe over ICS da Jellybean er "rett rundt hjørnet" har jeg bare en ting å si: Optimist! :)

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

okei, dumt spørsmpl, hva er "deep sleep" og hvordan aktiverer jeg det?

"Deep sleep" er den modusen som gjør at telefonen trekker minst strøm, en slags dvalemodus. Denne skal selvsagt fungere når alt er som det er, men det er tydeligvis en feil i programvaren som gjør at dette ikke alltid fungerer som det skal. Det resulterer i at batteriet på Note gjerne tømmes på 8-10 timer selv om telefonen ikke er i bruk.

 

Du skal normalt ikke gjøre noe som helst, annet enn ikke å bruke telefonen, for at dette skal bli aktivert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...