Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc

nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte jeg skulle gjenopprette mobilen min til fabrikkinnstillinger. Så sier den inni menyen at jeg må slette "samsung-kontoen" min først? Hva er det? Når lagde jeg den? og hvordan sletter jeg den?

[EDIT] Fant det ut!. var visst bare å gå inn på kontoer/synkronisering under innstillenger og fjerne kontoen som het samsung.

Endret av stothebear
Lenke til kommentar

Hvordan installerer man denne manuelt om man laster den ned?

Easy Peasy :)

Står ganske utfyllende hvordan man legger inn manuelt lengre ned i tråden ;)

Mange som tror at man rooter telefonen om man legger inn via Odin, men det har ingenting med root å gjøre. Om man legger inn en offisiell samsung ROM mister man ikke noen garanti o.l.

...og akkurat nå BOOT'et telefonen min med ICS for første gang :) :)

EDIT: andre som tror det kan lønne seg med "factory reset" etter install? tror jeg satser på det selv, vet det kan lønne seg av tidligere erfaring etter store oppdateringer

Endret av ArcticOC
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stilig det nye enhåndstastaturet i ICS for Note :) Etterlengtet

Det er også endel nye penne muligheter i bl.a. S-memo

Ene screenshot'en viser enhåndinstillingsmenyen, samsung har tydeligvis skjønt at det ikke er alltid man kan bruke begge nevene, så de har tydeligvis tatt dette på alvor :)

post-15715-0-49262300-1336645714_thumb.png

post-15715-0-63940300-1336646211_thumb.png

post-15715-0-75149400-1336646531_thumb.png

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

*snip*

Takk.

Gjerne fortell om du må resette tlf, eller om det funker fint uten.

Må man ta ut minnekort ved reset eller blir det uberørt?

Selve oppdateringen sletter hverken innhold på minnekort eller telefonen, du mister heller ikke SMS, epostkontoer, kontakter og apps :)

Har ikke resatt telefonen enda, må ta backup av sakene mine først

Endret av ArcticOC
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk min etterlengtede Note i fanget igår kveld. Parkerte min Samsung I9000 og tenkte takk for følget og en relativ problemfri mobilhverdag i vel 2 år. Sprang til bussen imorges, plugget i headsettet for og få med meg Nrk1 og Buskerudsendingen slik jeg alltid gjør på morgenkvisten... Men what a fuck.. da jeg endellig greide å knote inn stasjonen så var det bare såvidt jeg greide å høre noe.... eneste kanal jeg fikk inn var p4 midt på torget i Drammen??

På min gamle samsung I9000 fikk jeg to streker når jeg sitter inne i leiligheten med murvegger på alle kanter. Har tele2 abonement. Med Note er det nada nothing.. trodde noe var gærnt med nettet og byttet tilbake til min gamle tlf..joda 2 streker... tilbake i Noten igjen...ingen dekning whatsoever. Har dekning vis jeg går ut av bygningen. Må jeg skrinlegge tele2 og finne et abonement som bruker telenor sitt nett eller?? litt nedtur så langt...håper oppturen blir bedre

Lenke til kommentar

Guide for manuell oppdatering til ICS:

1. Last ned ICS update her: http://www.hotfile.com/dl/155490069/c7932d4/N7000XXLPY_N7000OXALPY_DBT.zip.html

2. Pakk ut fila

3. Last ned flasheprogrammet "Odin" her: http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=815370&stc=1&d=1323799721

4. Pakk ut og Start "Odin"

5. Slå av telefonen din

6. Slå på telefonen din ved å trykke å holde inne "volum ned + front button + power button"

7. Telefonen din står nå klar til Download mode, plugg i usb kabel og trykk "volum opp"

8. Odin registrerer at telefonen din er koblet til og det lyser gult

9. Følg guiden i vedlagt bildefil

post-15715-0-32178000-1336648675_thumb.jpg

• Liker 5
Lenke til kommentar

Det faktum at updaten kom til tykland i dag, Betyr dette at den også kommer til Norge i løpet av dagen. Eller har Norge/Scandinavia egne releases for slikt?

[Edit: Fikk sykt lyst på taco nå!]

Endret av stothebear
Lenke til kommentar

Det faktum at updaten kom til tykland i dag, Betyr dette at den også kommer til Norge i løpet av dagen. Eller har Norge/Scandinavia egne releases for slikt?

Jeg tror du må vente ganske lenge om du ikke oppdaterer manuelt!

Husker enda hvor lang tid det tok før Galaxy Sll fikk OTA oppdatering i Norge, kan gå ukesvis (om ikke månedvis...)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Guide for manuell oppdatering til ICS:

1. Last ned ICS update her: http://www.hotfile.com/dl/155490069/c7932d4/N7000XXLPY_N7000OXALPY_DBT.zip.html

2. Pakk ut fila

3. Last ned flasheprogrammet "Odin" her: http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=815370&stc=1&d=1323799721

4. Pakk ut og Start "Odin"

5. Slå av telefonen din

6. Slå på telefonen din ved å trykke å holde inne "volum ned + front button + power button"

7. Telefonen din står nå klar til Download mode, plugg i usb kabel og trykk "volum opp"

8. Odin registrerer at telefonen din er koblet til og det lyser gult

9. Følg guiden i vedlagt bildefil

Takk:)

skal teste etter lunsj

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...