Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Bestilte pakke for en som er i utlandet - kan jeg hente den?

chri-ot

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg bestilte nettopp en pakke for morfar, han er 2 måneder i italia så han kan ikke hente den selv.

Kan jeg ta med hentelappen når den kommer og ta med pakka hjem? Evnt hvis de snakker med ham over telefon?

Jeg tenkte ikke på dette før etter at jeg hadde bestilt, da hadde jeg heller tatt hjem på døren levering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Kjenner" du de på utleveringsplassen skal det nok gå bra :) Har selv hentet flere pakker for min mor. Er en fordel om man har samme etternavn om det eventuelt skulle oppstå en tvist.

Jeg bor i sarpsborg så det er en relativt stor by hvor de ikke kjenner meg. :(

Vi har heller ikke samme etternavn, men dersom de får snakke med ham på telefonen skulle det vell gå greit?

Lenke til kommentar

HeiJeg bestilte nettopp en pakke for morfar, han er 2 måneder i italia så han kan ikke hente den selv.Kan jeg ta med hentelappen når den kommer og ta med pakka hjem? Evnt hvis de snakker med ham over telefon?Jeg tenkte ikke på dette før etter at jeg hadde bestilt, da hadde jeg heller tatt hjem på døren levering.

Det er ingen problem såframt det ikke dreier seg om rekommandert sending. Ta med hentelapp og leg.

Tror nok det må være løsningen ja. Har aldri vært noe problem når jeg har hatt med meg følgende når jeg feks skulle hente en pakke for min bror.

Lenke til kommentar

PUM er Personlig Utlevering med Mottakingsbevis. Det er strengere enn rekommanderte sendinger. Da må man ta bilde av legitimasjonen til den som henter ut pakken/brevet og sende til avsender.

Jeg aner ikke hvilken type pakke det er, men dersom det er pum kan jeg hente pakken for ham? Bare at de tar bilde av min legitimasjon.

Lenke til kommentar

Det går (dessverre) greit å hente ting i hytt og pine så lenge man har nummmer på sendingen eller hentelappen.

Enkelte ansatte er nok litt strengere på kontroll av leg. ved henting, noe jeg personlig skulle ønske alle var. Slik det er nå så kan jo omtrent hvem som helst snike seg oppi postkassa, finne hentelappen og så knabbe med seg hva enn det er mottaker skal ha utlvert. Være det PC utstyr for flere tusen kr til bestemors hjemmestrikkede ullsokker.

Lenke til kommentar

Nei. Kun personlig utlevering - ikke mot fullmakt.

Men jeg kan egentlig garantere deg at det ikke er PUM.

Høres ut som om det bare er bestilt en vanlig pakke. Men dette ser du på lappen du får i postkassa. Det står "melding om pakke/rekommandert sending/PUM". I tillegg er det bilde av pakken/brevet om det er rek eller PUM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...