Gjest Bruker-239845 Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Heisann, Jeg er selvstendig næringsdrivende og jobber innen finansmarkedene. Per i dag har jeg en kraftig og stor HP desktop og 2 eksterne 22" HP skjermer på mitt hjemmekontor. Dette fungerer helt utmerket for mine behov, men ettersom jeg nå ønsker å reise litt mer trenger jeg en litt mer mobil løsning. Planen er forøvrig ikke å backpacke, men å oppholde seg i lengre perioder på ett sted, så det er akseptabelt om det er litt tungt. Egentlig så har jeg nok ikke behov for all verdens kraft og ytelse, men jeg trenger et STABILT system som ikke henger seg opp. Programmene jeg bruker krever i utgangspunktet ikke all verden med maskinkraft, men jeg betaler heller litt mer for en maskin som er mye krafigere enn mine behov enn at jeg risiker datasvikt i et kritisk øyeblikk. - Jeg har kikket litt på MacBook Pro. I forhold til ytelse, er vel dette en suveren maskin og trolig mer enn nok for mine behov? En løsning jeg ser for meg er en MacBook Pro, 15" eller 17" + 1 ekstern skjerm. Om man velger en 15-17" ekstern skjerm, er vel det noe man kan pakke med seg i en koffert eller evt i en separat bæreveske? - iMac 21,5" + ekstern skjerm. Denne løsningen virker også lovende, men kanskje litt vanskeligere å få med seg? - En mini desktop som jeg lett får plass til i kofferten. Så kjøpe/leie 2 billige små skjermer der jeg ender opp. Jeg synst selv at en MacBook Pro + 1 ekstern skjerm virker som den beste løsningen, men er det egentlig verdt pengene? Et alternativ er vel selvsagt en kraftig PC laptop. Noen gode forslag her? På forhånd takk for gode innspill! Mvh Johannes Endret 4. september 2011 av Bruker-239845 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Takk for alle gode svar hittil. God hjelp! :!: Jeg har konkludert med at MacBook Pro blir for dyrt i denne omgang. iMac 21,5" kan være et alternativ da den er langt rimeligere, men jeg vet ikke hvor portabel denne er? 27" så jeg i butikken og den er ihvertfall ikke ment for å ha på reisefot Det mest realistiske alternativet blir nok en kraftig stasjonær PC + en liten ekstern skjerm. Får man ikke lenger tak i 17" eksterne skjermer? Jeg ser at ASUS er mye anbefalt når det gjelder bærbar PC, men da håper jeg at jeg bare har vært uheldig med den jeg har nå for den har vært en enorm skuffelse. Riktig nok var den en billig modell, men jeg forventet litt mer. Takk for alle gode råd! Mvh Elijah Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Kan anbefale DELL og ASUS DELL koster litt mer, men du får ganske så god support, hjem på døren å fikser greier osv. ASUS byggekvalitet, det samme har DELL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå