Gå til innhold

[Løst] Hvordan kan jeg starte mitt eget skate team / merke


Anbefalte innlegg

Hei

 

Min drøm er å starte ett skate- snowboard team, men det er vel egentlig noe alle skatere vil. Men jeg ligger ett steg foran de fleste. Jeg har ett rimelig navn, logo, ett team på 20 pers. og over 50 T-skjorte designer. Vi har flere kameraer og begynner nå til vinteren med å filme til snowboard filmen våres. Alt jeg trenger nå er veiledning til å starte merke, jeg har forstått at man må ut med noen par tusen for å stifte det, men det er alt jeg halvveis vet.

 

Vi kommer til å begynne først med å lage noen 20 min filmer og selge tees, så kommer vi til å oppgradere til å ha en egen butikk og selge mere osv. Vi har og tilgang til stål og sveis, så merket våres kommer også til og selge skateboard rails. (noe som finnes jævlig lite av i Norge)

 

Merket skal ha vennskap og humor i fokus.

 

Håper dere tar dere tid til å eventuelt lage en steg for steg liste :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som du har en god start ihvertfall.

 

Prøv og bli kjent på youtube og bygg litt merkevare rundt navnet deres. Lag en channel med små snutter og ha gjerne en morsom sjarmerende talsmann som kommenterer og introduserer videoene. Promoter hardt på facebook og twitter i tillegg. Dere må regne med og holde på en stund, tror ikke dere blir kjent over natta.

 

Prøv også komme i lokalavisa eller noe lignende. Start i det små med t-skjorte salg og små filmer, og bygg dere oppover etterhvert.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

For å starte firma har dere 3 alternativer:

 

- Enkeltmannsforetak (gratis)

- NUF (noen tusenlapper)

- AS (30.000 i egenkapital)

 

http://www.enkeltmannsforetak.org/

 

Alle disse alternativene fordrer at dere har minst en myndig person i teamet.

 

Men for deres del så tenker jeg dere kommer langt med å definere dette som en hobby:

 

http://www.aftenposten.no/jobb/article1845430.ece

Lenke til kommentar

Finnes flere nettsider som lager tskjorter. (Eksempel)

Skal du ha i et større opplag, ville jeg tatt kontakt med bedriften som trykker, og fått opp en avtale om kvantitets rabatt.

 

Til videoene vil jeg anbefale å skaffe en kar som kan sine saker på PCen, slik at ikke videoene blir redigert i windows movie maker. De må ha det lille ekstra som fanger blikket og interessen til folk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...