Gå til innhold

[Løst] Problemer med HIS Radeon HD 6970

Vombat

Anbefalte innlegg

Hallo

Kjøpte meg ett HIS Radeon HD 6970 skjermkort og fikk det for to dager siden. Installerte det og det virket å funke som det skulle. Men når jeg skulle spille COD black ops så begynte det å lagge å kuke seg. Så litt senere ble skjermen lilla\grønn farget, dette ordnet seg ved at jeg dro ut og satte inn HDMI kabelen. Da dette hadde skjedd noen ganger så byttet jeg til en adapter så jeg ikke brukte HDMI porten på kortet å nå er det problemet borte.

Så kjørte jeg 3dmark 11 og fikk 2933 i score. På performance indexen i windows får kortet 7.8 og finner ingen feil med grafikkortet. Men det er jo tydeligvis noe feil. Har directx 11 og har installert og reinstallert driverne til AMD Radeon.

Kan det være noe med hovedkortet som forårsaker dette? at pci porten er mongo eller noe?

Eller kan det være kortsluttning?

Hadde satt veldig stor pris på hjelp

Specs på maskinen:

Strömforsyning - Antec TruePower Quattro 1000W http://www.amentio.no/TPQ-1000-EC-NS-ANTEC/cat-p/c/p1618406.html

Minne - OCZ DDR2-1000mhz ReaperX 4096 MB (2 x 2048)

Hovedkort - Gigabyte GA-X48-DS4 https://prisguiden.no/produkt/gigabyte-ga-x48-ds4-rev-13-95441

CPU - Intel Core 2 duo e8500 3.16 ghz

CPU kjöler - CoolIT VANTAGE A.L.C. CPU Kjøler http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=580933

Harddisker - 2 stk på 750 gb hver, 1 WD og en samsung standard 7200rpm disker.

ett screenshot fra når jeg spiller Pro cycling manager på max grafikk med AMD system monitor kjørende. Er dette normale tall?post-166790-0-70501500-1315169696_thumb.png

Her er resultatene fra 3DMARK post-166790-0-07729400-1315172854_thumb.png

Og her er hva jeg burde forvente http://www.hardware.no/artikler/his_radeon_hd_6970_iceq_turbo/98483/3 Litt forskjell

Nå har jeg funnet ut hovedsaken til problemet. Når jeg kjøpte kortet kjøpte jeg også en Razer mamba mus. å når jeg prøvde finne ut hvorfor CPU gikk så jævla høyt hele tiden så jeg at driveren til musa lå konstant å brukte 50% av CPU!! så jeg avinstallerte den, og ingen lagg på spill lengre :D Hvem hadde gjettet det :p

Endret av Vombat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du poste specs på maskinen din?

Har du testet Furmark? Der kan du se load på gpu og temp osv

Har CPUID hardware montitor.post-166790-0-62238300-1315165412_thumb.png

Har ikke testet furmark, bra saker?

posta specs på hovedinnlegget nå.

Har også kjørt Furmarkpost-166790-0-67826400-1315170685_thumb.png

Og 3DMARKpost-166790-0-55608600-1315172708_thumb.png

Endret av Vombat
Lenke til kommentar

Hadde vært kjekt med litt mer detaljert liste over komponentene i maskinen din.

Har du en kraftig kvalitets Strømforsyning?

Er du sikker på at datamaskinen er 100% stabil ? Dvs feilfritt minne og uoverklokket cpu?

Har lagt ut liste over komponenter nå. Den er ikke overklokkket, feilfritt minne må jeg nesten få litt hjelp til å finne ut. Men det jeg frykter er at det er noe med hovedkortet eller strømforsyningen som skaper overspenning eller noe tull. Hadde et PC radeon hd 4850 når jeg bygde dataen som ble mongo. Streker overalt å sånn i grafikken. Derfor kjøpte jeg det skjermkortet jeg har nå. Men når jeg hadde det gamle kortet lagget det iallefall ikke når jeg spillte.

Lenke til kommentar

Prosessoren din er en flaskehals. Virkelig alvorlig flaskehals faktisk.

Angående artifakter på skjermen er dette kabelen sin skyld.

Det med artifakter fant jeg også ut nå. Så det er antageligvis noe feil med prosessoren tror du? Pc'n ble opprinnelig bygd i 2008, men det er jo fortsatt en grei cpu eller? har meldt meg litt ut av dataverden de siste årene.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe galt med prosessoren din, den er bare for treg for å forsyne et kort som 6970 med nok data.

Den enkleste grunnen til dette er at det er en tokjerne og 3DMark11 er glad i kjerner.

Nå har jeg funnet ut hovedsaken til problemet. Når jeg kjøpte kortet kjøpte jeg også en Razer mamba mus. å når jeg prøvde finne ut hvorfor CPU gikk så jævla høyt hele tiden så jeg at driveren til musa lå konstant å brukte 50% av CPU!! så jeg avinstallerte den, og ingen lagg på spill lengre :D Hvem hadde gjettet det :p

Skal vurdere en quad core CPU btw, skjermkortet er bare starten på en større oppgradering av pc'n.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...