Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Har noen spørsmål ang privatist-eksamener


M4ds

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal ta opp en del fag, for å komme inn på den skolen jeg har lyst på. Derfor har jeg noen spørsmål:

 

Tenkte å ta opp en del fag, så har noen spørsmål:

 

1. ENG1002 - Engelsk. Det er det som står på vitnemålet. Blir det kun skriftlig, eller må jeg melde meg opp i enda en eksamen for muntlig?

2. HIS1002 - Historie. Samme spørsmål som på spm. 1

3. KRO1003 - Kroppsøving. Hvordan blir det som privatist? Kun skriftlig? Og hvordan finner jeg pensum på det?

4. NOR1212 - Norsk sidemål skriftlig. Det er da kun skriftlig?

5. REL1001 - Religion og etikk. Samme spørsmål som 1.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv tatt opp norsk sidemål og kroppsøving så kan svare deg på disse:

 

Norsk sidemål: Kun skriftlig eksamen, har du allerede en standpunktkarakter og en eksamenskarakter fra før av vil disse slettes og du beholder kun den nye karakteren. Du velger selv om du vil bruke din nye karakter.

Kroppsøving: Kun en skriftligeksamen. Ta en hvilken som helst gymbok, f.eks Gymnos og les kort hva som står der. Du vil mest sannsynlig få spm om kosthold/trening og å sette opp et treningsprogram.

Lenke til kommentar

Har selv tatt opp norsk sidemål og kroppsøving så kan svare deg på disse:

 

Norsk sidemål: Kun skriftlig eksamen, har du allerede en standpunktkarakter og en eksamenskarakter fra før av vil disse slettes og du beholder kun den nye karakteren. Du velger selv om du vil bruke din nye karakter.

Kroppsøving: Kun en skriftligeksamen. Ta en hvilken som helst gymbok, f.eks Gymnos og les kort hva som står der. Du vil mest sannsynlig få spm om kosthold/trening og å sette opp et treningsprogram.

 

Ja, okei.

Når jeg skal sette opp et treningsprogram, må jeg følge retningslinjene i boka? Eller kan jeg bruke programmer som jeg selv følger når jeg trener, som har litt annet oppsett enn i gymboka? Har ikke lest boka ennå, men vil tro den ikke er så utrolig godt oppdatert med nye treningsmetoder?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...