trygvoki Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Hei! Jeg fikk min splitter nye Samsung RC530 på fredag. Den har to skjermkort- Intel Graphics 3000, og det eksterne som heter Nvidia GeForice G520M. Casen nå er at jeg har en 24" skjerm tilkoblet med HDMI, og jeg ønsker å "velge" å bruke nVidia skjermkortet. Kanskje et underlig spørsmål, men dette er altså utfordringen min. Når jeg går til avanserte innstillinger sier den meg at korttypen er Intel HD Graphics Family. Er PC-en intelligent så den "svitsjer" over til nVidia skjermkortet når jeg f.eks fyrer opp et spill?? Hvordan kan jeg "bestemme" at jeg gjerne vil bruke nVidia kortet? Må jeg spille uten ekstra skjerm for å kunne bruke nVidia kortet? Installerte nyeste driveren fra Samsung sine nettsider, da den jeg lastet ned fra nVidia ikke ville installeres... Har også prøvd å google litt, men uten hell. Dog, hvis det finnes en god side for akkurat dette problemet, så skal jeg refse meg selv for dårlig googling. På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Den bytter automatisk, men ikke forvent at et GT 520M vil dra nyere spill bra. Kraften et 520M leverer ville vært high-end da vi var på Geforce 6800. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Maskinen i linken har GT 540M, så det er nok bare en typo? Vil ikke tro at produsent bryr seg med å legge inn to ca like dårlige grafikkontrollere i samme laptop? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå