Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kjøp av Trådløst USB-nettverkskort

Anbefalte innlegg

Hei Hei.

Jeg skal nå for en gangs skyld bo utenfor rekkevidden til nettverkskabel, og må derfor skaffe meg et trådløst nettverkskort til min stasjonære PC. Jeg tenker først og fremst på USB, om ingen har mye negativt å si om det. Jeg skal bo i kjelleren, og routeren står mest sannsynlig 2etg over meg. Er usikker på tykkelsen av gulv, og evt interference, men det er i det minste full tlf dekning, om det betyr noen ting i det hele tatt på hvordan forbindelsen opp blir(!).

Det er veldig viktig for meg å ha stabilt nettverk, og det skal kun brukes til forbindelsen med internett. Hvordan varierer resultatene til kort fra bunnen til toppen på stigen, og om man får god kontakt med nettverket, er det da noen som helst forskjell på hastigheten jeg får fra en 20mbit internettlinje mellom et 150mbps/300mbps++ kort (Og evt. andre faktorer som spiller inn mellom bra og dårlige kort)?

Om noen har noen gode forslag, setter jeg pris på det. Om det følger med noe software med kortene er det også greit at den er stabil og lite krevende. Forskjeller på priser/utvalgt mellom butikk og nett er også greit å vite.

Takk :)

Endret av GeirV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10292&gclid=CNqRwqXmg6sCFQUYzQodrXpo1A hvis du ikke kan legge opp kabel?

Jeg ville neppe satset på trådløs hvis stabilitet og hastighet er veldig viktig, går kanskje greit i korte strekninger, men kan ofte samlignes med mobilt bredbånd som er ganske mye dårlige en kabel.

Jeg vurder selv D-Link DHP-501 PowerLine Starter Kit

Homeplug AV 500Mbit koster litt men jeg tror denne er god.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...