Makky Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Har nå formatert to pc'er her hjemme, (begge med xp), og nå funker ikke filesharing.... Det funka perfekt før formateringen :x Har dobbelsjekka alle instillinger osv, men får likevel ikke kontakt. Får opp sånn feilmelding istedenfor en rubrikk hvor man skal skrive inn user/pass. "Simple filesharing" er deaktivert. Feilmeldinga er: //pc2 is not accessible. You might not have permission to use this network resource. Contact the administrator of this server to find out if you have access permissions. Logon failure: user account restriction. Possible reasons are are passwords not allowed, logon hour restrictions, or a policy restriction has been enforced. Jeg ble ikke mye smartere av denne meldingen, får den samme feilmeldinga fra begge pc'er... Har kjørt network setup wizard på begge pcer... Begge pc'ene er koblet inn i en hub Er det noen som har hatt det samme problemet? Edit: Glemte å nevne at jeg har laget egen konto som brukes til å logge på til de forskjellige pc'ene, og denne kontoen er lagt til i "permissions" og "security" på forhånd takk Lenke til kommentar
Makky Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 Prøvde å legge til "everyone" på permissions og security..... Men fortsatt samme feilmelding...begynner å irritere meg grønn på det Den rubrikken user/pass kommer ikke opp, en eller annen innstilling blokkerer.....men jeg finner ikke ut hvilken... Er det noen som har gode råd? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 Har nå testet å koble opp fra en laptop, (også XP, og forsåvidt samme innstillinger), Her får jeg opp det vinduet hvor man skal skrive user/pass...men det får jeg ikke når jeg kobler de to stasjonære...men fra laptop går det til begge Begynner å bli rimelig lei det nå... Er det INGEN ( ? ) som har noen råd å komme med? Hadde vært greit med nettverk hvor fildelinga fungerer.... Lenke til kommentar
Makky Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Har nå prøvd fra enda en laptop med samme innstillinger....Og den får ikke kobla seg opp til noen andre pcer (samme feilmelding), mens alle andre får kobla seg opp til den! Ingen som har tips om hva som kan være galt? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 har desverre ikke noe hjelp, utenom sympati. Vi har et hjemmenettverk her hvor vi alle er kobla opp mot internett via en router..men ikke sjans i havet om vi kan få kontakt med hverandre og utveksle filer eller dele printer....akkurat samme problemet..og har hatt det slik i 2 år..av og på. AKIRA Lenke til kommentar
peach Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Har du prøvd å deaktivere eventuelle brannmurer? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Du er på samme arbeidsgruppe? Både "mshome" og "workgroup" er ganske vanlige. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Du er på samme arbeidsgruppe? Både "mshome" og "workgroup" er ganske vanlige. Jepp! Alle pc'ene er på samme arbeidsgruppe.... Det er ikke noe brannmurbak ruteren....ruteren har brannmur...men den er har ikke noe med trafikken på selve nettverket Lenke til kommentar
CyberCS Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Prøv å Dele en mappe på alle maskinene og aktiver enkel fildeling eller hva det var og da burde du komme rett inn til :o ..deletingene... fra den andre maskinen uten det passordtullet Lenke til kommentar
opticus Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 hvorfor er simple filesharing deaktivert? det ligger i ordet at det er enkelt når man bruker dette.. bruk det eller rtfm Lenke til kommentar
peach Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Det er ikke noe brannmurbak ruteren....ruteren har brannmur...men den er har ikke noe med trafikken på selve nettverket Jeg tenkte ikke på en brannmur i routeren. Hvis du har software-basert brannmur på noen av PCene (feks. Norton Personal Firewall el.lign.), så kan det skape litt kluss. Det har det gjort hos meg hvertfall. Det fikses ved å legge inn godkjente ip'er i brannmur-konfigurasjonen. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Prøv å Dele en mappe på alle maskinene og aktiver enkel fildeling eller hva det var og da burde du komme rett inn til :o ..deletingene... fra den andre maskinen uten det passordtullet Det funker med det det simple-greiene...men da blir alt tilgjengelig for alle, og det er derfor jeg ikke vil ha simple! De innstillingene som er nå er helt identiske med slik det var før formatering, og da funka alt! Lenke til kommentar
Makky Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 hvorfor er simple filesharing deaktivert?det ligger i ordet at det er enkelt når man bruker dette.. bruk det eller rtfm Har det kanskje ikke slått deg inn at jeg har lest? Jeg satt opp innstillingene forige gang, og da funka det! Vil egentlig først og fremst finne grunnen til hvorfor jeg får denne feilmeldingen fra NOEN pcer.... Hold deg til det enkle du! Man kan vel bruke forumet her for å lære hva man har gjort feil! Lenke til kommentar
Makky Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Jeg tenkte ikke på en brannmur i routeren. Hvis du har software-basert brannmur på noen av PCene (feks. Norton Personal Firewall el.lign.), så kan det skape litt kluss. Det har det gjort hos meg hvertfall. Det fikses ved å legge inn godkjente ip'er i brannmur-konfigurasjonen. Nei det er ikke noen softwarebaserte brannmurer installert og den innebygde i XP er deaktivert! Lenke til kommentar
bertie Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 har du prøvd med å skrive adressen med pcnavn får du samme svar da? bruker 2000 sjøl, men har du sjekket at guest-account er aktivert. Var visst noe med det, men har ikke satt meg inn i det siden jeg ikke bruker XP enda. er du sikker på at du har alle rettigheter og slikt til å logge deg på? Det kan være lagt inn restriksjoner, men hvis du er admin på alle pc'ene er nok ikke DET problemet. Du kan jo sjekke om det er noe forskjell på om du logger deg på som administrator, eller en annen bruker. bertie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå