Lixxon Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Nå har det seg slik at det minne jeg kjøpte fra komplett i 2009 er gått ut fra salg. Det dreier seg om dette minnet; Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL7-7-7-20, for Core i7 (link til minne jeg kjøpte da; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=484204#extra ) Planen var nå å legge til ytterlige 6 gb ram til. Det jeg hovedsaklig lurer på er om det kan være noen andre 6 gb minne oppgradering som passer. Må det være slik at det er akkurat den samme versjonen av den som jeg har nevnt?... eller kan dette funke. Har sett litt rundt og kommet fram til denne; Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL7-8-7-20, for Core i7, 1.65V, with Connector (link til minne jeg har sett på; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=587789#info ) Noen som har peiling? Tusen takk om du tar deg tid til å hjelpe meg! =) Om det er relevant så bruker jeg dette hovedkortet; ASUS Rampage II Extreme, Socket-1366 ATX, X58, DDR3, 3xPCIe(2.0)x16, 2xGbLAN, FireWire, TweakIt, iROG, SupremeFX X-Fi (link til hovedkort; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=400682 ) Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Sånt generelt skal dem passe Men har du virkelig bruk for 12gb ram ? Du trenger det ikke i spilling eller noe sånt. Men holder du på med redigering så er det jo kjekt Det som skjer generelt med forskjellige "hastigheter" er at dem "raskeste" brikken klokker seg ned automatisk til dem "tregeste" Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Du må se på QVL listen til Asus, finnes på produktsiden. Det er ikke slik at du nødvendigvis må ha identiske brikker. Brikkene skal automatisk regulere seg og kjøre på frekvensen og timings som den tregeste brikken. 6 minnebrikker kan da være å be om problemer. De minnebrikkene du foreslår er også veldig dyre. Du får 3 x 4 GB sett billigere enn det 3 x 2 GB settet. Da vil du kanskje kunne selge minnebrikkene dine for noen kroner og totalkostnaden blir enda lavere. http://www.prisjakt.no/category.php?k=v1585&o=produkt_pris_inkmoms#prodlista Videre bør du tenke på om du faktisk har behov for mer minne? Åpne task manager i W7 og sjekk minne bruk. Jeg kan ikke svare på om akkurat de brikkene du ser på vil fungere i ditt oppsett, men skal i alle fall i teorien gjøre det. Endret 4. september 2011 av Pastafarian Lenke til kommentar
Lixxon Skrevet 4. september 2011 Forfatter Del Skrevet 4. september 2011 Det som skjer generelt med forskjellige "hastigheter" er at dem "raskeste" brikken klokker seg ned automatisk til dem "tregeste" Føles som et litt dumt spørsmål, men spør for den sikre siden likevel. Nå er det slik at verdien på da jeg kjøpte det første minnet i 2009 hadde de en verdi av kr 1999. Den nye som jeg har sett på, linket tidligere har en verdi på 900. Er de ca like "bra" minne på de, eller kommer det nye til å "ødelegge", gjøre det gamle som er bedre(?) dårligere? Eller er det nesten likt? - Bare at prisen for minne har blitt billigere? Takk for svar! Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Det er ingen vesensforskjeller på brikkene, som jeg kjenner til, bortsett fra en liten endring i timings som du aldri kommer til å merke i det virkelige liv. Minne har bare blitt betydelig billigere! Jeg har frarådet deg å bruke så mye penger på et 3 X 2 GB sett til og fortalt deg hva du bør vurdere behov (task manager) og hva du bør kjøpe om behovet er der. Minne er forøvrig minne og det er for de fleste mengde som er nyttig. Små forskjeller i timings og frekvenser har lite å si. Flotte kjøleribber er stort sett bare som å sette en fet spoiler på Ladaen. Endret 4. september 2011 av Pastafarian 1 Lenke til kommentar
Lixxon Skrevet 4. september 2011 Forfatter Del Skrevet 4. september 2011 Hmm, jeg har ram måler som viser hele tiden hvor mye som brukes på mitt g19 tastatur med skjerm,greia med dette er egentlig at jeg har mye som står å går, redigerer litt, har en del google chrome faner oppe å går, skype, vt, steam, teamviewer og en del ting som tar opp minnet. minnet er ikke langt i fra å være på max ganske ofte. Ser for meg disse 6 GB ekstra som et stort pluss for meg som bruker så mye og vil være til god bruk for meg(?) I skrivende stund har jeg 13 faner som er oppe. Det tar mye. Takk for hjelp og at du tar deg tid til svar! Settes pris på! Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Går ut i fra at du bruker Windows 7 ? Da tar win 7 all ram å har den klar, står på stede til å bli utnyttet. Dårlig forklart, men håper du skjønner litt Lenke til kommentar
Lixxon Skrevet 4. september 2011 Forfatter Del Skrevet 4. september 2011 Går ut i fra at du bruker Windows 7 ? Da tar win 7 all ram å har den klar, står på stede til å bli utnyttet. Dårlig forklart, men håper du skjønner litt Hmm tror ikke det, for når jeg lukker alt som er av programmer så er den nesten helt på bånn! Men bruker win 7, ja. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Den gjør all ram tilgjengelig for det programmet du har oppe/bruker sånt at alt skal gå glatt. Så om du hiver i 6gb ram til, så kommer den til å vise det samme da også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå