Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Defekt hk eller cpu?

Anbefalte innlegg

Hai

Pc`en slo seg plutslig av mens "jeg" kopierte filer. Når jeg starter den skjer det ingenting dvs. jeg kommer ikke til bios og ikke no "pip". Null respons på skjermen.

Alt av vifter osv starter. Powersupply og skjermkort er i orden. Dette er 100% sikkert.

Har koblet ut alt, tatt ut ram osv. Ingen bedring. Er 4 ram brikker og tviler på at alle 4 har ryki.

Lyser et rødt lys ved siden av viftekontakta til prosessoren. Prosessoren blir eller ikke varm(tok av kjølinga og holdt fingeren rett på).

Ellers ser alt greit ut. En del grønne lys på hovedkortet og et lite display hvor det står "FF" ser det ut som.

Vet at det er 64bit, intel og corsair ram. Aner ikke åssen hovedkort. Komplett gamer sak og garantien er gått ut.

Sist jeg feilsøkte sånn her tok jeg ut alle ram brikkene og det peip som faen. Det betydde vist at hovedkortet(ram delen?) var i orden. Det skjer ikke nå så ble litt usikker på om det kan være hovedkortet.

Noen tips? Hvordan sjekke grundigere? Skal som vanlig helst ikke koste noen ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nope ikkeno bilde. Skjermen lyser bare gult og står i standby. Prøvd og trykke på reset knapper osv på hovedkortet.

Har visst vært reklamasjon på den før. Da hadde det ene viftefeste på prossesoren løsna så det gikk varmt. Det har ikke skjedd nå. Vifta satt og pastaen var klam. Idiotisk og knotete feste så kan skjønne at det har løsna før :p

Det blir vel uansett kjøpt nytt hk og prossesor. Alt annet er kryssbyttet og funnet i orden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...