greygenic Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 På torsdag-fredag en gang begynte jeg å bli forkjølet. Jeg fikk så, sår og vond hals, tett nese, vondt i hodet, og ellers et mye lavere energinivå. Men, det som går igjen hver gang jeg er "syk og svak" slik, er alle de rare tankene jeg får, og for å ikke nevne alle de bisarre marerittene. En ting har jeg ihvertfall lært: Det verste man gjør, er å sette på film med f.eks. vold i, da er ihvertfall den natta ødelagt.. Er det bare meg, eller er det slik at psyken blir så svak under et sykdomsleie, at det blir fritt frem for alt det man har nedgravd i underbevisstheten å vise seg for å "herje" med tankene til en? For det virker jo som om man mister selve "kontrollen" til å styre hva man tenker på... Det er også som om (den dårlige) samvittigheten mye enklere kommer frem, og blir vanskeligere å forholde seg til.. Plutselig angrer man på det meste - uansett hvor enn banalt det er, og selv om det overhodet ikke er noen grunn til det.. Jeg er ihvertfall glad at jeg aldri har kverket noen, og har dette som hemmelighet. For da hadde jeg ikke klart å leve med meg selv, neste gang jeg kom inn i en slik periode. Jeg føler det også slik, om jeg f.eks. har skikkelig mageknipe også.. Og da ber man faktisk til Gud også, for the sweet release.. Er dette noe som bare gjelder meg, eller er det noen som kjenner seg igjen? (Jeg er smårar, så det kan godt hende jeg er unik her) Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 På torsdag-fredag en gang begynte jeg å bli forkjølet. Jeg fikk så, sår og vond hals, tett nese, vondt i hodet, og ellers et mye lavere energinivå. Men, det som går igjen hver gang jeg er "syk og svak" slik, er alle de rare tankene jeg får, og for å ikke nevne alle de bisarre marerittene. En ting har jeg ihvertfall lært: Det verste man gjør, er å sette på film med f.eks. vold i, da er ihvertfall den natta ødelagt.. Er det bare meg, eller er det slik at psyken blir så svak under et sykdomsleie, at det blir fritt frem for alt det man har nedgravd i underbevisstheten å vise seg for å "herje" med tankene til en? For det virker jo som om man mister selve "kontrollen" til å styre hva man tenker på... Det er også som om (den dårlige) samvittigheten mye enklere kommer frem, og blir vanskeligere å forholde seg til.. Plutselig angrer man på det meste - uansett hvor enn banalt det er, og selv om det overhodet ikke er noen grunn til det.. Jeg er ihvertfall glad at jeg aldri har kverket noen, og har dette som hemmelighet. For da hadde jeg ikke klart å leve med meg selv, neste gang jeg kom inn i en slik periode. Jeg føler det også slik, om jeg f.eks. har skikkelig mageknipe også.. Og da ber man faktisk til Gud også, for the sweet release.. Er dette noe som bare gjelder meg, eller er det noen som kjenner seg igjen? (Jeg er smårar, så det kan godt hende jeg er unik her) Hei Det du beskriver her er velkjent, og illustrerer hvordan psyken virker under belastninger. Da svekkes den alminnelige motstandskraften, og vanskelige følelser, tanker og opplevelser kommer lettere opp i bevisstheten. Du har sikkert opplevd liknende ved tidligere sykdomsperioder, og også sett at når du kommer deg fra sykdommen, så blir de vanskelige følelsene også lettere. Hilsen Dag Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Det der skjer med meg også. Det er helt forferdelig. I ettertid skjønner jeg aldri hvorfor jeg syntes tankene jeg har hatt har vært så forferdelige, det er jo ikke noe veldig galt med de. Men i øyeblikket mens jeg er syk/dårlig er jeg redd, har elendig selvtillit og dårlig samvittighet. Det skjer dog bare når kroppen er svært svekket, alltid når jeg er syk. Lenke til kommentar
greygenic Skrevet 4. september 2011 Forfatter Del Skrevet 4. september 2011 Hm, da er jeg mer normal enn jeg trodde da. Så kjedelig da.. Vel, tusen takk for svarene, greit å få det avklart selv om det kanskje var litt opplagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå