Gå til innhold

Driverproblemer med Acer Extensa laptop

HOK

Anbefalte innlegg

Hei,

I kveld bestemte jeg meg for å formatere laptop'en min, og må jo da ha drivere nå som jeg har innstallert windows på nytt. Problemet er at jeg ikke finner cd'en som fulgte med da jeg kjøpte pc'en. Har prøvd å laste ned noen på internett via en annen pc, men for å innstallere driverne må jeg ha internett(!).

Er det noen som har noen som helst anelse om hvilke drivere jeg må laste ned for å få internett oppe og gå? Jeg regner med at hvis jeg får ordnet det slik at jeg kommer meg på nett, så funker alt det andre også.

Blir temmelig frustrert over dette, og at jeg ikke kan ha system på cd'ene mine.

Pc'en er forøvrig en Acer Extensa 5635G.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjipern med den modellen er at den er levert med utallige forskjellige trådløskort...

Du må nesten inn i enhetsbehandlingen og finne ut hvilket kort du har, for så å laste ned rett driver. Det som gjør det ekstra spenstig er at de har flere kort med samme chipset men som er produsert av forskjellige produsenter. Komplett kaos for brukeren spør du meg. :S

Under nettkortet i enhetsbehandlingen høyreklikker du og velger egenskaper. Se så under detaljer, og velg "Maskinvare-IDer" i nedtrekksmenyen.

Der finner du noe som ligner på dette: PCI\VEN_8086&DEV_4236&SUBSYS_10118086&REV_00

Post det her og jeg linker deg til riktig driver.

-KJ

Lenke til kommentar

Jeg fant, jeg fant. Tror dette skal være riktig i alle fall;

Pci\ven_8086&dev_4232&subsys_12018086&rev_00\4&3905ae0c&0&00e3

Står i alle fall at dette er 'device instance id'. Har jo uansett tenkt på å kjøpe meg ny laptop, men er jo kjekt om den jeg har fungerer uansett. Så kan jeg bruke den også.

Lenke til kommentar

Regner med at det holder med det fulle modellnummeret under maskina, og så søke på dette på Google.

Men sånn som OP uttrykker seg så regner jeg med at dette ikke er nok, og at han derfor trenger litt mer spesifikk info.

Derfor gikk vi veien via enhetsbehandling of maskinvare-ID.

-KJ

Lenke til kommentar

denne siden kan du bl.a laste ned manualen. Ved å trykke ALT+ F10 under oppstart setter du maskinen tilbake til fabrikkstandard antar jeg.

Drivermax er et fint program for oppdatering av drivere til maskinen. Det koster ca 70 kr for en 30 dagers lisens. Drivermax kan også identifisere ukjent hardware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...