Flexus Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Har drevet på en tid for å feilsøke problemet jeg har hatt med å kjøre CF oppsett med to Radeon 6950 kort. Det ene kortet er XFX Ref kort og det andre er Powercolor Vortex II 850\1300. Fant ut til slutt at problemet var Powercolor kortet når det står PCIE slot 2 sporet. Uansett hvor lite load det er på kortet, så kjøres det på fullt og blir 105 grader. Det fører da til at grafikken henger, så i et CF oppsett så blir det helt ubruklig. Om jeg setter Powercolor kortet i slot 1 så funger det som normalt og normal temperatur, greia er at dette kortet har vifter som stikker for lang ut til at jeg kan ha det i slot 1 om jeg skal kjøre CF. XFX kortet derimot fungrer i begge slottene. Så det som jeg undrer på er hvorfor Powercolor kortet oppfører seg slik. Jeg har pøvd å flashe det med en anne bios, men ingen endringer. Selv om jeg bruker en bios til et refranse kort. Noen som har peil på dette? Ser ut som om jeg må selge Powercolor kortet og kjøpte et XFX kort til. Specs: HK: ASUS Maximus IV Gene-Z CPU: Intel i7 2600K 3,4Ghz @ 4,2Ghz Ram: 8 GB Kingston DDR3 1600Mhz Skjermkort: XFX 6950 800\1225Mhz, Powercolor 6950 Vortex II 850\1300Mhz PSU: Corsair TX750 Lenke til kommentar
Oter Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 er flere som har slitt med kjølingen på dette kortet. http://www.techpowerup.com/reviews/Powercolor/HD_6950_Vortex_II/ se på: a closer look de fikk ned tempen med 48grader ved og legge under plast skiver. så mulig dette kan fikse problemet ditt Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 er dette bare et powercolor problem eller er det selve kort designet, Lenge siden jeg har lekt med HW men mener å huske powercolor var litt jalla. Lenke til kommentar
Oter Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 har hatt flere powercolor kort jeg,uten noen problemer. vurderte og kjøpe dette kortet selv,men etter og ha funnet den testen der,og så at flere syntes kortet så litt for billig og plastikkaktig ut,så gikk jeg selv for HIS Radeon HD 6950 2GB men det jeg likte på powercolor kortet,var at man kunne ta ut viftene på en lett måte Lenke til kommentar
Flexus Skrevet 4. september 2011 Forfatter Del Skrevet 4. september 2011 (endret) er flere som har slitt med kjølingen på dette kortet. http://www.techpowerup.com/reviews/Powercolor/HD_6950_Vortex_II/ se på: a closer look de fikk ned tempen med 48grader ved og legge under plast skiver. så mulig dette kan fikse problemet ditt Ja, men det er inge problem om det står i første PCIE porten. Da er tempen veldig bra. Men i andre PCIE porten så kjøres kortet på full load uansett når er inne i et spill. Står i menyen på spillet med load på 100%. Ser det er flere som har problemer med tempen på dette og det er for at det ikke er skrudd til ordentlig. Legg mellom noen medre spacere på skruene slik at en får skudde det bedre til. På full load kjører det maks på 85 grader i Slot 1, i slot 2 er det altså 105 grader konstant. Som sagt så fungerer det helt utmerket i første port. Jeg hadde i utgnagspunktet 2 av disse kortene, før jeg byttet inn det ene slik at det ble plass til å kjøre CF. Når det står i PCIE port 2 så kjøres det jo i 8X mens i Port1 16X med et kort i. Mulig det sliter med 8x, hmhm Endret 4. september 2011 av Flexus Lenke til kommentar
Flexus Skrevet 4. september 2011 Forfatter Del Skrevet 4. september 2011 (endret) har hatt flere powercolor kort jeg,uten noen problemer. vurderte og kjøpe dette kortet selv,men etter og ha funnet den testen der,og så at flere syntes kortet så litt for billig og plastikkaktig ut,så gikk jeg selv for HIS Radeon HD 6950 2GB men det jeg likte på powercolor kortet,var at man kunne ta ut viftene på en lett måte Det mest tåplige med dette korte er viftene som stikker såpas mye ut at det tar opp 2,5-3 slotter. Så to slike i CF funker dårlig om du ikke har et kort med 4 porter eller at de er plassert lengre fra hverandre. XFX kortet jeg har er dualfan det også, men de stikker ikke ut av kortet og kødder til. Viftene på det er også betydlig lavere. XFX korter kjøler bra og klokker like bra som Powercolor kortet. Unlocke shaders på dette Powercolor kortet fungerte ikke. Endret 4. september 2011 av Flexus Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 MSI kortet har vel et annet vifte styrings oppsett enn referanse kortet, slik at når du har det i crossfire så blir driverne forvirra. 105 er for varmt, men viftestyringa trapper ikke opp hasigheten før kortet får en temp på ca 85. Jeg ser at kortene mine makser ut på 94 grader og da har den ikke spolt vifta opp til mere enn 35-40%. Vil egentlig anbefalle å selge ett av de, for deretter å kjøpe et identisk med den du har igjen. Lenke til kommentar
Flexus Skrevet 4. september 2011 Forfatter Del Skrevet 4. september 2011 MSI kortet har vel et annet vifte styrings oppsett enn referanse kortet, slik at når du har det i crossfire så blir driverne forvirra. 105 er for varmt, men viftestyringa trapper ikke opp hasigheten før kortet får en temp på ca 85. Jeg ser at kortene mine makser ut på 94 grader og da har den ikke spolt vifta opp til mere enn 35-40%. Vil egentlig anbefalle å selge ett av de, for deretter å kjøpe et identisk med den du har igjen. Ja, jeg må nok det. Men kortet skulle fungert i PCIE sport 2 når det stod alene. Så problemet er ikke sammen med et annet kort, men at det ikke kan stå i denne porten for da kjøres det opp til 105 grader. Det hadde gått om jeg kunne satte Powercolor kortet i PICE slot 1 og XFX kortet i 2. Men det er det ikke plass til siden viftene da stikekr inni XFX kortet og skruene på baksiden der. Så det er veldig rart at Powercolor kortet må stå i PCIE slot 1 for å fungere. Lenke til kommentar
Flexus Skrevet 4. september 2011 Forfatter Del Skrevet 4. september 2011 Lagt ut på QXL i dag. Ikke sikker på om denne infoen er lov å poste men. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå