deejay92 Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Igår hadde jeg på meg en liten veske, der jeg blant andre ting hadde mobilen min, og etter å ha gått ute i regnet hadde jeg lagt den våte paraplyen min ned i der. Det jeg tror har skjedd, er at mobilen har fått i seg vann fra paraplyen, selv om den ikke kjentes noe våt ut da jeg tok den ut. Den var i hvert fall syyk treig i responen, og da tenkte jeg kanskje det ville hjelpe å restarte den, men nå vil den ikke slå seg på! Har tatt den fra hverandre nå, slik at den får tørket seg ut, men den virket ikke våt i det hele tatt. Men hva gjør jeg om det ikke fungerer? Er helt fortapt uten mobil! Bor på hybel, så har ikke telefon eller noe. Mobilen er en Sony Ericsson C902. Den var faktisk inne på reperasjon for en knust skjerm for ikke så lenge siden, utrolig kipt hvis den er ødelagt allerede nå, har ikke lyst på ny mobil! Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 (endret) La alle delene ligge på en tørr og varm plass i et par dager. Endret 3. september 2011 av Vertical^ Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 (endret) Eller riv ut batteriet og legg den i stekeovnen på ca 50 grader en natt.. Helst varmluft etter hva jeg forstår. Demonter så mye som mulig selvsagt, da er det lettere å få ut fuktigheten. Batteriet skal nok ikke i stekeovnen. Micro anbefales ikke. Endret 3. september 2011 av Snylter Lenke til kommentar
deejay92 Skrevet 3. september 2011 Forfatter Del Skrevet 3. september 2011 La alle delene ligge på en tørr og varm plass i et par dager. Bør jeg bruke hårføner på den? Eller riv ut batteriet og legg den i stekeovnen på ca 50 grader en natt.. Helst varmluft etter hva jeg forstår. Haha, du har valgt feil person å kødde med. Sånt går jeg ikke på Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Stekeovnen er faktisk blitt anbefalt flere ganger. Ikke noe jeg ville tatt sjansen på, men. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Eller riv ut batteriet og legg den i stekeovnen på ca 50 grader en natt.. Helst varmluft etter hva jeg forstår. Haha, du har valgt feil person å kødde med. Sånt går jeg ikke på Nei, om du ikke vil ha hjelp så kan du ha det så godt. Faen til teit respons når folk forsøker å hjelpe! Lenke til kommentar
deejay92 Skrevet 3. september 2011 Forfatter Del Skrevet 3. september 2011 Eller riv ut batteriet og legg den i stekeovnen på ca 50 grader en natt.. Helst varmluft etter hva jeg forstår. Haha, du har valgt feil person å kødde med. Sånt går jeg ikke på Nei, om du ikke vil ha hjelp så kan du ha det så godt. Faen til teit respons når folk forsøker å hjelpe! Setter man mobilen i en stekeovn, vil jo den bli ødelagt! En litt risky måte å redde mobilen på liksom. Men kan man bruke hårføner eller?? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Setter man mobilen i en stekeovn, vil jo den bli ødelagt! En litt risky måte å redde mobilen på liksom. Men kan man bruke hårføner eller?? Om du setter stekeovnen på et par hundre grader vil det ødelegge. Jeg har presisert at du bør sette på rundt 50 - femti - grader. Men nå er jeg ferdig i denne tråden, jeg gidder ikke bruke fritiden min på å motta piss fra småunger. 5 Lenke til kommentar
deejay92 Skrevet 3. september 2011 Forfatter Del Skrevet 3. september 2011 Setter man mobilen i en stekeovn, vil jo den bli ødelagt! En litt risky måte å redde mobilen på liksom. Men kan man bruke hårføner eller?? Om du setter stekeovnen på et par hundre grader vil det ødelegge. Jeg har presisert at du bør sette på rundt 50 - femti - grader. Men nå er jeg ferdig i denne tråden, jeg gidder ikke bruke fritiden min på å motta piss fra småunger. Herregud, slapp av! Jeg bare reagerte på den metoden, virker ikke helt trygt, spesielt om man har en litt tvilsom komfyr på et hybel kollektiv MEN - er det noen som vet om det hjelper å bruke hårføner?? Lenke til kommentar
Athey Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Setter man mobilen i en stekeovn, vil jo den bli ødelagt! En litt risky måte å redde mobilen på liksom. Men kan man bruke hårføner eller?? Om du setter stekeovnen på et par hundre grader vil det ødelegge. Jeg har presisert at du bør sette på rundt 50 - femti - grader. Men nå er jeg ferdig i denne tråden, jeg gidder ikke bruke fritiden min på å motta piss fra småunger. Herregud, slapp av! Jeg bare reagerte på den metoden, virker ikke helt trygt, spesielt om man har en litt tvilsom komfyr på et hybel kollektiv MEN - er det noen som vet om det hjelper å bruke hårføner?? En hårføner er til for å tørke håret, så ja, jeg vil tro at det hjelper å bruke en hårføner ja Lenke til kommentar
laurell Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 1. Demonter(av med deksel, batteri osv) 2. Legg delene på badegulvet(eller hvor du har varmekabler og det er varmt) 3. VENT.. gjerne over natten ++ 4. Sett sammen 5. Profit Easypeasy! Lenke til kommentar
deejay92 Skrevet 3. september 2011 Forfatter Del Skrevet 3. september 2011 Setter man mobilen i en stekeovn, vil jo den bli ødelagt! En litt risky måte å redde mobilen på liksom. Men kan man bruke hårføner eller?? Om du setter stekeovnen på et par hundre grader vil det ødelegge. Jeg har presisert at du bør sette på rundt 50 - femti - grader. Men nå er jeg ferdig i denne tråden, jeg gidder ikke bruke fritiden min på å motta piss fra småunger. Herregud, slapp av! Jeg bare reagerte på den metoden, virker ikke helt trygt, spesielt om man har en litt tvilsom komfyr på et hybel kollektiv MEN - er det noen som vet om det hjelper å bruke hårføner?? En hårføner er til for å tørke håret, så ja, jeg vil tro at det hjelper å bruke en hårføner ja Haha, du vet hva jeg mener Vil det spille noen rolle dersom jeg prøver å tørke ut mobilen med hårføner, eller kan det skade den? Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Ville ikke ha brukt hårføner. Det kan bli veldig varmt og deformere plastdeler. Steikeovn på 50 grader er helt trygt. Har gjort det mange ganger selv. ang bruk av micro: Har jobbet som mobiltekniker i 9 år og har sett min andel av telefoner som har vært gjennom microen. Det lattelige er når brukerne forsøker å lyge seg vekk ifra det. Det er rimelig lett å se at det har vært micro involvert Lenke til kommentar
deejay92 Skrevet 5. september 2011 Forfatter Del Skrevet 5. september 2011 Ville ikke ha brukt hårføner. Det kan bli veldig varmt og deformere plastdeler. Steikeovn på 50 grader er helt trygt. Har gjort det mange ganger selv. ang bruk av micro: Har jobbet som mobiltekniker i 9 år og har sett min andel av telefoner som har vært gjennom microen. Det lattelige er når brukerne forsøker å lyge seg vekk ifra det. Det er rimelig lett å se at det har vært micro involvert Som jeg har sagt lengre oppe, er jeg litt skeptisk til å bruke en ovn som har stått i hybelkollektiv som er litt ustabil. Det er litt kipt å ødelegge mobilen på grunn av noe sånt. Jeg kjenner til tilfeller der hårføner har vært en lifesaver, men jeg ser den at det kan være skadelig for plastbitene. Nå har jeg på en måte reddet mobilen min med nettopp en hårføner - men mobilen er skadet. Det tar syykt lang tid før mobilen registrerer i inaktiv tilstand at jeg vil aktivere skjermen igjen , og jeg må bruke hårføner på den hver gang jeg vil skru på mobilen. Vil dette bedre seg over tid, eller vil den bare være slik? Kan det være en ide å bruke litt mer hårføner på den (riktignok med en god dose forsiktighet ) ? Lenke til kommentar
deejay92 Skrevet 5. september 2011 Forfatter Del Skrevet 5. september 2011 Kamera fungerer forresten ikke. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Redd ut det du kan av data og belag deg på å kjøpe ny mobil. Brutalt, men det beste tipset jeg kan gi deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå