MrAvionics Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Selges det dagsbiletter til t-bane i london ? Eventuelt pris ? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Ja. De kalles TravelCard. Funker også på buss. Pris avhenger av sonevalg, sjekk tfl.gov.uk. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) For å vise prisene: http://visitorshop.t...travelcard.html Det har lite for seg å kjøpe billettene på forhånd. Om du ankommer Gatwick kjøper du kort der som dekker strekningen inn til sentrum og det du skal reise resten av dagen (om du da ikke kommer så sent at du ikke trenger flere reiser den dagen). Tilsvarende gjelder for Heatrow. Generelt sett er betjeningen i billettlukene svært behjelpelige. Forklar hva du trenger og de gir deg de beste billettene. Endret 7. september 2011 av StoreMyen Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 7. september 2011 Forfatter Del Skrevet 7. september 2011 Takk for svar. Blir helt surrete i hode av disse sonene. Lander på Stansted 08.00 på en lørdag. Reiser igjen 18.35 igjen fra Stansted, eventuelt 17.30 fra Gatwick. Er ikke sikker på hva jeg velger. Er ryanair. Jeg har altså noen timer i london. Men er jo ikke så mye jeg rekker på den tiden. Skal innom litt butikker, men også se litt severdigheter tror jeg. Hvor mange soner bør jeg ha får å få med meg litt å se ? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Ta raskeste tog fra Stansted og evt til Gatwick (dvs ekspresstogene) og kjøp billett for sone 1. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Ta raskeste tog fra Stansted og evt til Gatwick (dvs ekspresstogene) og kjøp billett for sone 1. Det blir 1 og 2. Har aldri sett billetter for kun sone 1. Men ellers er jeg enig om en har såpass liten tid. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Du har helt rett, takk for korreksjonen. Det er en marginal prisforskjell mellom sonene i prisen på enkeltbilletter betalt med Oyster Card i rushtiden, men da begynner vi å være inne på det absurd detaljerte. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Hva med å kjøpe Oystercard da? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 Hehe, ble litt forvirret over det kortet også. Hva blir billigst av de kortene mellom 08.10 - 18.50 lokal london tid. Til fra Stansted og noen severdigheter i london. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Hva med å kjøpe Oystercard da? For en dag? Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Der jeg går på hos familien min, kjøper jeg et travel card. Dette fungerer på buss, lokaltog og undergrunnen. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 For en dag? tja.. det er vel litt overkill. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Hehe, ble litt forvirret over det kortet også. Hva blir billigst av de kortene mellom 08.10 - 18.50 lokal london tid. Til fra Stansted og noen severdigheter i london. Til/fra Stansted kjøper du bare togbillett til Stansted Express. I London kjøper du – som nevnt – travelcard for sone 1 og 2. Hvis du ikke planlegger å tilbringe mye tid i London fremover er det ikke særlig nødvendig med Oyster Card. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå