Gå til innhold

Webside: Prøver å lage gitarkurs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke spille gitar eller andre instrumenter men dette ser både profesjonelt og gjennoført ut. Hva med å legge til lydekesempler videre ut i leksjonene? Det er noen stavefeil så det kan være smart å få noen til å se gjennom det du legger ut. Alt i alt ser det bra og seriøst ut.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke spille gitar eller andre instrumenter men dette ser både profesjonelt og gjennoført ut. Hva med å legge til lydekesempler videre ut i leksjonene? Det er noen stavefeil så det kan være smart å få noen til å se gjennom det du legger ut. Alt i alt ser det bra og seriøst ut.

Tusen takk for tilbakemeldingen.

Skal ta det til etterettning. Siden er ikke ferdig slik at det vil kommer flere øvelser også med lyd. Skal se om jeg får lagt ut flere lydeksempler på de øvelsene som foreløpig ikke har lyd.

Lenke til kommentar

Heisann

Dette synes jeg er et kjempetiltak. En kollega kikket på siden din i går, og han skal bruke produktet ditt for å lære seg gitar :)

Jeg har kikket raskt gjennom de forskjellige kursene, så beklager om jeg kommer opp med noe du allerede har skrevet.

Knocking er kanskje en litt vanskelig sang for en helt nybegynner. Jeg ville nok hatt med en sang eller to hvor man kun hadde 2 grep. Dette for å bli vant til å flytte fingrene.

Savner følgende:

- Hvordan stemme en gitar. Ta gjerne med hvordan man stemmer gitar på vanlige måten (5 bånd osv), med tuner og med harmoni.

- Hvordan holde og bruke et plekter. For oss som har spilt noe er dette enkelt, men det kan være greit å forklare en nybegynner dette.

- Fint at du lager tabell over skalaer. Jeg regner med at du skal utvide dette til hele halsen. Samt fortelle viktigheten av å lære seg skalaene. Man kan jo i prinsippet ikke spille feil tone i en solo, dersom man spiller den riktige skalaen på en sang :)

Skal kikke litt mer når jeg har tid, men dette var det jeg hadde tid til nå.

Og igjen: et meget godt tiltak :)

Endret av Mokolotivet
Lenke til kommentar

Veldig flott design med gitaren øverst som header!

Allikevel så opptar siden veldig lite av skjermen for min del, den er bare en stripe på midten.

Kanskje en ide å gjøre den bredere?

Evt. legge til noe effekter el lignende på siden?

Reklame er jo også et alternativ, da du også kan gjøre penger ut av siden!

Kan allikevel si at jeg sikkert kommer til å bruke siden din fremmover altså: krusene ser bra ut! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei igjen..

Takker igjen for veldig motiverende og konstruktive tilbakemeldinger..

Mokolotivet:

Jeg begrunner valget av knocking med at en bare må lære seg akkordene på den harde måten og derfor valgte jeg knocking.. da den dekker mange av grepene på en god måte. Det var iallefall min erfaring da jeg lærte den selv når jeg var liten ;) Altså: Når du først mestrer den sangen så har du kommet over den kneika jeg vil at du skal komme over på det stadiet.

Dette med stemming av gitaren vil komme etterhvert. Jeg er ikke halveis ferdig med kurset enda men følte at jeg har nok til å begynne å misjonere/publisere siden =) Samme gjelder dette med plekter (det MÅ jo gjennomgås før jeg kommer til sweeping feks) og flere skalaer.

Når det gjelder dette med tabell til skalaene så vil ikke dette bli utvidet til hele halsen da jeg angir hvor grunntonen er (noe som du lærer og blir terpet på tidligere i kurset). Du vil derimot kunne spille samme skalaen over hele halsen når jeg har kommet til kurset som inneholder kirketoneartene ;)

Hørtes kansje litt skarpt ut dette men er altså ingen kritikk på tilbakemeldingene jeg prøver bare å forklare hvordan jeg tenker... =) og som sagt siden er ikke ferdig..

Didikongen:

Jeg er ganske enig med deg.. men folk som har mindre oppløsning vil få det motsatte problemet..? Har ikke funnet en god løsning på det enda.

Effekter har jeg ikke så lyst til da jeg vil at det skal se mest mulig rent ut og ikke fjerne fokus fra det siden faktisk vil ha frem.

Reklame vil være ett alternativ i fremtiden men ikke nå.. Uansett skal kurset være 100% gratis...

Da trenger jeg ikke å ta det så veldig høytidelig ;)

Men dette er bra.. de manglene dere trekker frem er de manglene jeg vet at mangler... dermed har jeg ikke oversett noe. Eneste er som du sier Moko..... ta en øvelse der en trener litt mer på akkordene i grunnstilling.

Poenget med siden er egentlig bare ett eksperiment fra meg for å se om mine pedagogiske metoder når det gjelder å lære bort gitarspilling funker...

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...