PosteMonopolet Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Eg lurer på om det er nokon her som har erfaring med både IOS og Android som kan fortelje meg kva mobiltelefon OS dykk likar best av dei to, og kva som er forskjellen? Eg vurderer å kjøpe iPhone5 når den kjem, fordi eg er så fornøgd med IOS på min iPad2. Men eg vil også vurdere Android telefonar viss Android er betre. Eg har dessverre ingen erfaring med Android som også har hatt eit godt rykte. Ein ting som er sikkert er at eg synst Symbian på min Nokia 5800 er forferdeleg mykje dårlegare enn IOS, så derfor vil eg bytte til noko betre. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Synes du skal få lånt deg en android telefon en uke slik at du får testet det. Du virker jo fornøyd med iOS med de positive og negative sidene det har, så det kan jo godt hende at iPhone 5 blir en god telefon for deg. Det at du har en iPad er jo en grunn for å holde deg til iOS, men som sagt forsøk å få testet Android selv. 1 Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Det enkleste her er å prøve begge. Du kan fint kjøpe både en iPhone og Android-telefon, og så selge den du ikke liker. Kommer til å koste deg maks 1000 kr vil jeg tro. Du kan jo også vurdere Windows Phone 7 som snart vil få ordentlig støtte for Norge. Lenke til kommentar
Ghazaa Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Eg lurer på om det er nokon her som har erfaring med både IOS og Android som kan fortelje meg kva mobiltelefon OS dykk likar best av dei to, og kva som er forskjellen? Eg vurderer å kjøpe iPhone5 når den kjem, fordi eg er så fornøgd med IOS på min iPad2. Men eg vil også vurdere Android telefonar viss Android er betre. Eg har dessverre ingen erfaring med Android som også har hatt eit godt rykte. Ein ting som er sikkert er at eg synst Symbian på min Nokia 5800 er forferdeleg mykje dårlegare enn IOS, så derfor vil eg bytte til noko betre. Først vil jeg sitere meg selv i en annen post om samme tema: Jeg har aldri vært spesielt fan av Apple og måten de driver på, men etter mye positiv omtale av Iphone 4, byttet jeg ut min HTC Hero. Omtalene hadde rett! Iphone 4 var en glimrende telefon!! Alt bare funket! Jeg savnet imidlertidig muligheten til å legge notater direkte på skjermen. Likevel var Iphone 4 den beste telefonen jeg hadde prøvd. Men som den gadgetfreaken jeg er, så må jeg alltid ha det nyeste og det beste. Jeg var derfor rask med å bytte telefon igjen da Galaxy S II kom. Telefonen er nå, etter en måneds bruk, den beste androidtelefonen jeg har prøvd! Likevel er det noe som ikke stemmer for meg. Samme hva all verdens tester sier: Den flyter ikke like bra som iphone! Jeg har for eksempel et guitar-tunerprogram både på Iphonen og på Galaxyen. På iphone flyter grafikken prikkfritt. På galaxy hakker det betydelig! Fra du legger på en samtale tar det ofte et par sekunder før man kan benytte telefonen til andre ting. Batteritiden er også BETYDELIG dårligere enn på Iphone! Flere ganger har telefonen skrudd seg av. Dette skjer både på natten - når telefonen ligger i ro, og når jeg har den på meg.Kort sagt så savner jeg iphonen min! Jeg får holde ut med Galaxy frem til iPhone 5 kommer, men jeg tror jeg blir blandt de første til å bytte - til tross for at jeg er uenig i måten de driver butikk! Nå etter enda noe lengre tids bruk savner jeg IOS enda mere! Jeg synes rett og slett "friheten" til android er litt FOR fri. På Android market er det for eksempel EKSTREMT mange ubrukelige og halvferdige apps. Dette var aldri noe problem i appstore, hvor de har en viss kvalitetskontroll før noe slippes. Dette er selvsagt mye fordi ios-appene kun skal fungere på apples egne telefoner, mens market-appene må fungere på ALLE andre merker og modeller... Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 3. september 2011 Forfatter Del Skrevet 3. september 2011 Det enkleste her er å prøve begge. Du kan fint kjøpe både en iPhone og Android-telefon, og så selge den du ikke liker. Kommer til å koste deg maks 1000 kr vil jeg tro. Du kan jo også vurdere Windows Phone 7 som snart vil få ordentlig støtte for Norge. Eg vurderer forresten litt å kjøpe ein billig brukt Android telefon berre for å få testa Android. Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 (endret) Det kan være en god idé, hadde gått for Nexus One eller Nexus S for å få nyeste versjon av standard Android. Hadde selv Nexus One i fjor sommer. edit: Overså det med billig, ville antagelig satset på en Nexus One da, ca 2000 på Finn. Hvis du kjøper en for billig telefon, så kan HW-kvaliteten gjøre opplevelsen dårligere. Spesielt touch-responsen kan være dårlig (ihvertfall på Samsung Galaxy 5 som man får til 800 kr nå). Endret 3. september 2011 av eisa01 Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Android gir deg tilgang på filsystemet, tillatelse til å legge inn det du måtte ønske, større variasjon i tilgjengelige telefoner (og større prisspenn, ikke minst!). Har du savnet dette eller lignende på iPad? Å si noe om hvilket system som universelt egner seg best fører oss neppe inn i annet enn gjørmebryting ... Lenke til kommentar
newnick Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Det enkleste her er å prøve begge. Du kan fint kjøpe både en iPhone og Android-telefon, og så selge den du ikke liker. Kommer til å koste deg maks 1000 kr vil jeg tro. Du kan jo også vurdere Windows Phone 7 som snart vil få ordentlig støtte for Norge. Eg vurderer forresten litt å kjøpe ein billig brukt Android telefon berre for å få testa Android. Du må finne ut hva du vil bruke telefonen til. Er det hovedsaklig ringing og sms, kjøper du den telefonen som tiltrekker deg mest. Skal du bruke telefonen til mye surfing ville jeg ha valgt en med stor skjerm og rå cpu. Der ville jeg anbefalt android da du da selv kan velge den nettleseren som du synes fungerer best til ditt behov. Finnes sikkert mange grunner for å velge både iphone og android. Jeg falt ned på android etter å ha testet iphone i en lengre periode, og har ikke angret ett sekund på det valget. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Der ville jeg anbefalt android da du da selv kan velge den nettleseren som du synes fungerer best til ditt behov. Så lenge det ikke er Mobile Safari som passer deg best, slik det definitivt er i mitt tilfelle. Har aldri klart å bli fortrolig med scrolling og zooming på Android-browsere. Mulig jeg er sær der, eller bare har fått en del vaner/forventninger gjennom iOS. Enig i at stor skjerm har mye for seg på nett, og at det er bruken som må avgjøre. Lenke til kommentar
newnick Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Tror dolphin har alle tenkelige zoomløsninger man måtte ønske. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Det som er sikkert er at du ikke får alt med noen av systemene. Min erfaring med Android er begrenset, men mitt inntrykk er at hovdeskillene går omtrent her: Androids fordeler: Pris Frihet til å tilpasse tlf. iOS fordeler: Sikkerhet Brukerfølelse rett ut av boksen Dersom man er villig og har kompetansen til å jobbe med sin telefon vil man med en Android tlf langt på vei kunne bedre sikkerheten og få justert brukerfølelsen. Selv hadde jeg valgt ny tlf fra Apple, dette pga at jeg allerede er inne i systemet og har en del apps jeg ikke ønsker å kjøpe på ny. Dog er jeg veldig glad for at systemene lever side om side for å presse konkurransen. Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 17. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2011 (endret) Då har eg nettopp bestilt min første Androidmobil som er Sony Ericsson Xperia Ray fordi denne kanskje er den beste av dei få smartmobilane som er små og lette, og så har CDON.COM godt tilbod på denne no (2159kr utan abonnement). Denne skal eg spare med å opne til julafta, slik at eg har noko å glede meg til. Det vart ingen iPhone på meg denne gang fordi eg ikkje likar mobiltelefonar som er store og tunge. Endret 17. desember 2011 av PosteMonopolet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå