zoomsalabim Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Hvor får man tak i ett system for å måle høyde, gjerne i forhold til ett fast punkt, som er nøyaktig ned til cm-nivå? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 du kan jo bruke linjal eller tommestokk som har både tommer og centimeter. får også tak i målbånd. Lenke til kommentar
zoomsalabim Skrevet 6. september 2011 Forfatter Del Skrevet 6. september 2011 Selvsagt kan man begynne med laservater og tommestokk, men ønsker å lage ett rutenett over 2-3 mål med 1 meter oppløsning, og da kan man ikke bruke 30 sekunder pr målepunkt. Håper virkelig du har hatt ett høyere seriøsitetsnivå i de andre tusen innleggene dine. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 mitt seriøsitets nivå? du som ber om høydemålingsmuligheter uten å nevne hva du skal måle eller i hvilken målestokk, bare att du hvil ha det ned i cm nøyaktighet. Da forbeholder jeg meg retten til å gi deg et svar som like vagt. Nå sier du at du skal lage et rutenett over flere mål med ruter på 1 m2, hørs ut so mdu skal drive med landmålinger. kunne du ikke vært nøyaktig i førsteposten? 1 Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 http://www.saabgroup.com/Civil-security/Police-and-Rescue-Solutions/Solutions-for-Police-Strategic-Command/Rapid-3D-Mapping/ Lenke til kommentar
zoomsalabim Skrevet 8. september 2011 Forfatter Del Skrevet 8. september 2011 Det er nok langt utenfor hobbybudsjett å gå etter Saabløsningen. Så mer for meg noe bærbart, men høydemålerene i mobiltelefoner/gps/treningsklokker gir ikke god nok nøyaktighet. Noen husker sikkert disse hjulene som ble brukt til å måle lengde, noe lignende som målte høyde hadde vert genialt. Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Om du skal ha nøyaktige høyder finnes det ikke noe innenfor hobbybudsjett. Det er faktisk ekstremt komplisert å måle høyder nøyaktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå