Klatt3n Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Heisann. Lurer på om det er noen av brukerne her inne som har vært gjennom en PT-utdannelse og om de har noen erfaringer å dele ang. emnet. Har selv meldt meg på et PT-opphold på Bali i samarbeid med Høyskolen i Nesna, men er småskeptisk til nivået på undervisningen og kunnskapen man forhåpentligvis kommer hjem med. Er det noen som har noe form for erfaring? Både innenlands og utenlands, overalt i verden. Er det nyttig? Jeg føler jeg sitter på en del kunnskap og viten om trening(steori) generelt, og jeg lurer på om jeg kanskje bare lærer ting jeg egentlig vet fra før av. I tillegg er jo ikke personlig trener en beskyttet tittel i Norge etter hva jeg vet, så hvem som helst kan i teorien kalle seg det. Er det noe vits, rett og slett? Anyone? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Det siste først; ja selvfølgelig er det vits. Du lærer mye du antakeligvis ikke hadde trodd at du kom til å lære, og kanskje du også kommer innom emner du oppdager at du ønsker å lære mer om. Noen ting er nok kanskje kunnskap du har fra før av, men det kommer bare godt med. Det gjør at du kan bruke mer tid på de tingene du ikke vet noe om f. eks, eller jobbe mot å forbedre deg på andre områder. Jeg tok mitt kurs hos Premier Global, men jeg bor i England nå uansett, så det var ikke noe stress å ta det her. Er et relativt kort kurs sammenlignet med f. eks de man kan ta i Norge som varer ett år og noen ganger lenger, men inneholder alt du "trenger" (vel, jeg antar man kan vel aldri bli enig om det) for å starte som PT. Dessverre er mye av det å jobbe som PT rettet mot det å selge. Klarer man ikke å "selge" selv selv og tjenestene sine så får man jo ingen kunder. Det gjør det litt vanskelig for de som ikke er salgspersoner naturlig, som f. eks meg selv. Jeg vet jeg gjør jobben min bra og at det jeg trener er fornøyde da, så det er forsåvidt ikke noen stor sorg at det tar tid å bygge opp. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Det er snakk om at PT skal bli beskyttet tittel i Norge, da blir jo det diplomet endel mer verdt Men vil du jobbe som PT bør det være noe du virkelig brenner for, lønna er ikke allverden og det kan mange ganger virke som salgdelen blir større enn treningsdelen, kundene kommer ikke rennende av seg selv. Noen får veldig mye ut av PT-utdannelsen, andre føler det er utdatert informasjon du får i papegøyeform. Det kommer jo an på kunnskapsnivået til den enkelte ift. skolen de velger å melde seg inn på. Når det er sagt innebærer de fleste PT-utdannelser endel mer anatomi, skadeforebygging og slikt enn det en vanlig ola dunk-treningsgutt sitter inne med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå