CasterAnd Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 (endret) Planlegger i senere tid å kjøpe en slags "filmmikrofon", for å få innspillet noen lyder i form av bølgebrus, fuglekvitter, osv. til egne filmer. De mikrofonene jeg har er ikke gode nok. "Filmmikrofonen" jeg snakker om, er i korte trekk en stang med en mikrofon i enden, pluss en type cd/minnekort innspiller, som spiller inn lyden på en cd eller et minnekort. Kom gjerne med forslag og spørsmål, og gjerne bilder av mikrofonen (hvis dere finner noen). Jeg har gått igjennom 30+ sider på finn uten resultat, og 5-6 sider på kelkoo. Google har jeg for lengst gitt opp, og ikke spør hvorfor. Ja, jeg fant navnet på mikrofon, men ønsker å finne noen forhandlere i Norge. Mikrofonen jeg snakker om er en såkalt "shotgun" mikrofon. Bildelink: Klikk HER! Jeg ønsker å kjøpe en billigmikrofon, og en "bom" til å holde denne mikrofonen. Grunnen til at jeg ønsker en billig en, er for å starte et sted, og et lavt budsjett. Hvis du vet om/finner en forhandler som selger slikt utstyr, så legg ved en link i en kommentar, uansett pris, det er greit å vite om en forhandler. HELST norske forhandlere eller forhandlere som har lager i Norge. EDIT: Ønsker svar så fort som mulig, da jeg helst vil ha alt utstyret jeg trenger i boks før jeg kjøper det. Endret 4. september 2011 av CasterAnd Lenke til kommentar
avo Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Det du linker til er bare zeppelineren til en Røde mic. Og ja - du er i rett ende av prisskalaen, om ikke så langt ned du sikkert ønsker. En tilsvarende proff mic, Sennheiser MKH60, DPA, eller tilsvarende vil koste deg 15-20 000 med bom, zeppeliner og bikkje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå