Displayname Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 (endret) Hei, Jeg har abonnementet "Frihet med avtale" hos Telenor, som inkluderer 500 MB datatrafikk per måned. På siden deres står det også at makspris på datatrafikk er 10 kr per dag. Dette forstår jeg som at uansett hvor mye data man bruker, så betaler man maks 10 kr dagen(?). Gjelder dette også når jeg kobler laptoppen til iPhonen og bruker den som modem? Jeg spør fordi jeg kommer til å være uten nett noen uker framover, og 500 MB holder ikke lenge selv ved lett brukt (nettavis, mail, skolerelaterte ting osv). Hvis det derimot koster meg maks 300 kr per måned (10 kr x 30 dager) å surfe så mye jeg vil, så er det helt OK. På forhånd takk for svar! Endret 5. september 2011 av cyclo Emnetittel forbedret Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Det skal stemme, men ring telenor uansett og sjekk. Du risikerer også at hastigheten blir strupet kraftig når du kommer over en viss grense. Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 5. september 2011 Forfatter Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Kan legge til svaret jeg fikk fra Telenor, i tilfelle noen lurer på det samme. "Hei Erik, og takk for henvendelsen. Det svarer vi gjerne på. Abonnementet ditt heter FriHet, det har tilleggstjenesten MobilSurf som inkluderer 500 MB for 99 kr i måneden. Maksprisen på 10 kr dagen, gleder dersom man ikke har en surfepakke på abonnementet sitt. Etter man har brukt opp de 500 inkluderte MB på MobilSurf, koster det 1,5 kr pr. MB (makspris pr. mnd. 599 kr)." Ble også anbefalt om å bytte abonnement osv, men tenkte det ikke var like relevant. Endret 5. september 2011 av LordErik Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Jeg synes du skal konfrontere Telenor med denne oversikten: http://www.telenor.no/privat/kundeservice/mobilhjelp/utgaatte/ Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 5. september 2011 Forfatter Del Skrevet 5. september 2011 Mja, det som står i oversikten er forsåvidt korrekt. "Problemet" er at jeg har betalt ekstra for en datapakke kalt MobilSurf som ikke står på listen. Dessverre har Telenor sett sitt snitt til å sette et helt annet pristak på datatrafikk når man har inkludert denne pakken i abonnementet. Ærlig talt syntes jeg det er litt sjofelt av dem å tilby MobilSurf, hvor man får 500 MB per måned for 99 kr, når de tar seg såpass godt betalt for hver MB over de 500 som er inkludert. Sannsynligheten for at noen bruker mer enn 500 MB per måned er ganske stor dersom de først bruker datatrafikk via mobilen (f.eks er jeg på hytten og har allerede nådd 500 MB i løpet av fem dager, på tross av at jeg har forsøkt å surfe økonomisk). Regningen for datatrafikken min denne måneden kommer nok derfor til å nå pristaket på 599 kr, kontra 300 kr som hadde vært pristaket dersom jeg ikke hadde MobilSurf. Jeg ble i svaret fra Telenor rådet til å bytte over til abonnementet "Prat" og legge til pakken "Mobilt Bredbånd". Samme pris som det jeg har i dag, men kan bruke 1 GB data i stedet for 500 MB. Bruker jeg mer enn 1 GB blir hastigheten strupet, men (så vidt jeg forstod) jeg vil kun bli fakturert 99 kr per måned. Sendte som svar at de gjerne måtte bytte abonnementet mitt, og spurte hvor mye linjen ble strupet ved overskridelse av datamengden og hvor lenge. Struping er OK(ish), men gidder ikke vente minutter på å laste inn forsiden til aftenposten.no. Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Jeg synes du skal konfrontere Telenor med denne oversikten: http://www.telenor.no/privat/kundeservice/mobilhjelp/utgaatte/ Ingen grunn til det, da det ikke relevant. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Ærlig talt syntes jeg det er litt sjofelt av dem å tilby MobilSurf, hvor man får 500 MB per måned for 99 kr, når de tar seg såpass godt betalt for hver MB over de 500 som er inkludert. Sannsynligheten for at noen bruker mer enn 500 MB per måned er ganske stor dersom de først bruker datatrafikk via mobilen (f.eks er jeg på hytten og har allerede nådd 500 MB i løpet av fem dager, på tross av at jeg har forsøkt å surfe økonomisk). Regningen for datatrafikken min denne måneden kommer nok derfor til å nå pristaket på 599 kr, kontra 300 kr som hadde vært pristaket dersom jeg ikke hadde MobilSurf. Jeg tror du har oversett noe ganske vesentlig her. Meg bekjent er det slik at med MobilSurf kan man laste ned 6GB hver måned før hastigheten strupes, mens med 10kr-makspris så strupes hastigheten allerede etter 200MB på en måned. Ergo det er en _enorm_ forskjell på de to. Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 6. september 2011 Forfatter Del Skrevet 6. september 2011 I så fall blir det noe helt annet ja, men jeg kan ikke se at det opplyses om struping på abonnementet. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Ikke akkurat de ryddigste sidene nei... må ærlig innrømme jeg brukte litt tid på å finne frem de tallene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå