Gå til innhold

Hvem er du? Hva GJØR du?

Anbefalte innlegg

Så hvorfor skal det hjelpe å identifisere seg med Jesus? Ingenting tilsier eller viser at han var noe annet enn et vanlig menneske...

Kan vanlige mennesker gå på vannet?

Ja... Jeg var ute å gikk på Mjøsa i fjord vinter... Jeg tuller ikke.. Det eneste som skulle til var litt tykk is, som jo i og for seg også er vann... Så ja, jeg gikk på vannet, sammen med en kamerat, som tilfeldigvis også heter Tomas. :) hehe...

Kan vanlige mennesker stå opp fra de døde?

Ja, det kommer jo bare an på definisjonen "død" .. Du og dere kristne omtaler jo dere som "døde" ... Man trenger ikke gå langt for å se det, det var faktisk det innlegget jeg svarte deg på sist. Pluss en annen fyr her inne som sa: "at han jo på en måte var død" ...

Kan vanlige mennesker forvandle vann til vin ?

Er vin symbolsk blod? ... Og, det var mange guder før Jesus som gjorde nettopp dette miraklet, så Jesus var på ingen måte orginatoren til dette mirakelet heller. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så hvorfor skal det hjelpe å identifisere seg med Jesus? Ingenting tilsier eller viser at han var noe annet enn et vanlig menneske...

Kan vanlige mennesker gå på vannet ? Kan vanlige mennesker stå opp fra de døde ? Kan vanlige mennesker forvandle vann til vin ?

Nei. Men hvordan vet du at Jesus gjorde dette annet enn fra annen-håndsfortellinger som ble skrevet av folk med en helt annen virkelighetsoppfatning enn oss? Dette var mennesker som trodde på magi, og som mente at mentale lidelser var djevelen som hadde overtatt kroppen. Bare fordi det står i en bok betyr ikke at det er sant.

Personlighetsspaltning = flere personer i en person, GeirGrusom

Lenke til kommentar

Kan vanlige mennesker forvandle vann til vin ?

"Fremgangsmåte: Ikke følg vinsettets fremgangsmåte til punkt og prikke. De fleste vinsett vil be deg om å tilsette alt vannet og sukkeret med en gang. Dette anbefales ikke da vinen lett kan gjære over. Søl vil man gjerne unngå. For en vin med 6 kilo sukker, 18 liter vann og konsentratet vil jeg anbefale å blande ut 3 kg sukker i 12 liter vann og tilsette resten etter omtrent 3-4 dager."

Jaaa, jeg vil vel egentlig påstå det. I praksis gjør man faktisk vann om til vin. :)

Lenke til kommentar

Fin avsporing ser jeg, liker virkelighetsgjørelsen av jesus superhero attributter til identitet og mennesket. Må inrømme at det ikke er noe dårlig ting å ha jesus som forbilde..

Jesus var sønn av gud, og det er noen som mener at ordet "gud" betyr "det hellige i den forstand at jesus var sønn av at fant "det hellige indre" i seg selv, og var et opplyst mennesket i from at var en sønn av en hellig og opplyst leve måten og en kraft som kom fra det indre.. en kraft som alle kan oppleve muligens.. var jesus selvrealisert i høyeste grad?

Lenke til kommentar

Kan vanlige mennesker gå på vannet ? Kan vanlige mennesker stå opp fra de døde ? Kan vanlige mennesker forvandle vann til vin ?

Nei. Men hvordan vet du at Jesus gjorde dette annet enn fra annen-håndsfortellinger som ble skrevet av folk med en helt annen virkelighetsoppfatning enn oss? Dette var mennesker som trodde på magi, og som mente at mentale lidelser var djevelen som hadde overtatt kroppen. Bare fordi det står i en bok betyr ikke at det er sant.

Personlighetsspaltning = flere personer i en person, GeirGrusom

Spaltet personlighet er en lidelse som stort sett utelukkende oppstår i USA og er regnet med å være forårsaket av behandlingen som pasienten er gitt. Det er også en ganske moderne lidelse.

http://en.wikipedia.org/wiki/Split_personality

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...